Miten tuleva 3 viikon sulku vaikuttaa sinun elämääsi?
Kommentit (518)
Ei mitenkään. Vuosi oltu etätöissä, maskia käytetty elokuusta asti. Alko on ainut paikka jossa ollaan käyty, minun kahta kampaamo käyntiä lukuun ottamatta. Ruoka tilataan kotiin.
Mun elämääni ei vaikuta. Teen etätöitä kuten tähänkin saakka, osallistun erilaisiin etäliikuntoihin kotona, ulkoilen ja tapaan yhtä ystävääni joka viettää yhtä "suljettua" elämää. Ruokakaupassa käyn 1-2 kertaa viikossa. Muualla en käy paitsi jos tulee tarve käydä vaikka apteekissa mutta en muutenkaan harrasta shoppailua.
Miten tämän tulisi vaikuttaa? Minulle olisi ollut ihan sama jos koko viime vuosi tähän asti olisi ollut suljettu. En edes tee niin paljon asioita mitä sulkukin hyväksyy. Ei oltaisi tässä jamassa jos kaikki olisivat eläneet kuin minä EDES kaksi viikkoa! Mutta kun ei voi olla bilettämättä viikkoakaan tai kulkemasta Dubaihin yms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kauppakeskukset pitäisi laittaa kiinni. Pääkaupunkiseudulla ihmiset hengailee niissä.
Jep. Kiva olla töissä vaatekaupassa, kun osa shoppaa maskittomina ja viettää aikaa siellä.
T. Myyjä
Voi voi. On sullakin ongelmat.
Eipä juuri mitenkään. Lapsi päiväkoti -ikäinen, itse töissä päiväkodissa normaalisti ja mies raksalla joten kaikkien päivät pysyy samana. Ei olla vuoteen käyty ravintoloissa vaan aina haetaan ruokaa kotiin joten eipä siihenkään mitenkään. Ulkona liikutaan vapaapäivinä lapsen kanssa pari kertaa päivässä kuten tähänkin asti ja kotona teen jumpat kuten viimeisen vuoden.
Kyllä risoo toi porukka, jota me muut vedetään pulkassa kivikossa. Ne vaan jäkittää ja marisee sen minkä munkinsyönniltä ehtii. Oon aika poikki tohon touhuun, väkeen joka bilettää ja viisveisaa rajoituksista. Kunnollisten vastuunkantajien ansiosta Suomessa ei ole vielä niin paha tilanne kuin esim. Irlannissa. Saisivat hävetä nuo koronakurittomat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hesalaisilla nyt loma ja saavat rauhassa reissata ympäri suomea tartuttamassa.
Meillä hämeessä lomat alkavat maanantaina...
Saattehan tekin hillua vielä viikon. Meillä lapissa alkaa hiihtoloma 8.3. ja mitenkähän juuri sattuihin tuo kaikki p*ska alkamaan juuri silloin?
Kaikki muut käy saastuttamassa lapin hiihtokeskukset ja poistuu sen jälkeen ja jättää lappilaisille kaiken p*skan ja suljetut paikat!
No ei kai lappilaiset itse niihin hiihtokeskuksiin mene muutenkaan? Eikö ne ole vain turistien rahastusta varten?
Meinaatko, että seim rovaniemeläiset eivät käy koskaan levillä laskettelemassa?
Kyllä moni on lomansa suunntellut Ylläkselle, Leville tai Rukalle!
Ei muuten mitenkään, mut harmittaa toisen asteen ja yläkoululaisten puolesta tosi paljon tää jatkuva rajoittaminen. Ehkä näin on pakko toimia, mutta kyllä tuntuu äärettömän kurjalta näiden nuorten puolesta nämä rajoitukset.
Niin että muhun vaikuttaa vaan niin että vit uttaa nuorten puolesta, vaikka ei sen ikäisiä lapsia olekaan.
No ei kovin paljon. Lapset jatkaa päiväkodissa, minä ja mies opiskellaan/tehdään töitä kotoa käsin. Lasten harrastukset nyt olleet etänä ties kuinka kauan. Varmaan haetaan ruokaa ravintoloista kotiin, kuten ennenkin. Retkeillään lähiseuduilla.
Hyvä että vihdoin nuo baarit, yökerhot ym. aikuisten hupikeskukset sekä kuntosalit menee kiinni, kun nuoret ja lapset ovat kuitenkin harrastaneet etänä jo pitkään.
Kaalikeittokuuri ja paljon punaviiniä sekä luettavaa kuten lehtiä ja käsitöitä sekä jumppaa.Kaikki suunnitelmat meni matkoista. Ehkä.
Toinen lapsi jää etäopiskelemaan kotiin, joten pitää tehdä hänelle lounasta. Itselläni on ollut tapana käydä kerran viikossa lounaalla ravintolassa, jossa on koronasuositukset huomioitu turhankin hyvin. Harmittaa ravintolan puolesta että joutuvat nyt sitten sulkemaan toistaiseksi.
Ei vaikuta koska en korona-aikaan muutenkaan kävisi suljettavissa paikoissa.
Itse epidemia, jota vieläkään eivät ole tukahduttaneet, kyllä vaikuttaa. Sinänsä mitään tärkeää ei ole väliin jäänyt mutta
-tuttavia en tapaa
-kahvilla en käy myöskään itsekseni
-uimahallilla en käy
-kaupassa käynyt paljon harvemmin
-viiniä kulunut enempi, aikaa ollut litkiä
-salaattia syönyt vähempi, pari kertaa valmiiksi pakatun raaskinut ostaa, mutta lehtisalaatteja en ole ostanut koska huolestuttaa että joku olisi pärskähdellyt, tomaatit jääneet myös
-juureksia syönyt enempi
-bussilla matkustanut vain pari kertaa, koska uimahalli jäänyt väliin
jne.
Ei kait mitenkään. Kanta baarissa jossa käyn viikonloppuisin varmaan baari kaverien kanssa jatkossa istumme iltaa mun omakotitalossa haetaan vaikka Pirkka olutta
Ei muuten kuin että baarissa tulee käytyä sitten vasta sulun jälkeen. Muuten käyn normaalisti töissä, kaupassa ja toivottavasti jumpassa. Jos sali suljetaan niin sitten punnerretaan kotona. Lapset koulussa normaalisti. En myöskään käytä astman vuoksi maskia, mutta silti en ole koskaan kokenut tarvetta hysteriointiin.
Tekee hallaa. En pääse kentälle. Ei lentämisen takia, vaan toimintakentälle.
Ei vaikuta elämääni pätkän vertaa. Voin ihan hyvin olla kolme viikkoa ilman ravintoloita, kuntosaleja tai kylpylöitä.
Ei mitenkään. Noh, peruin reissun parin viikon taakse, kun ei viitsi vieraaseen kaupunkiin mennä ilman ravinteleita kökkimään. Muuten olen elänyt kuten ennenkin ja sama meno jatkuu edelleen.
Jos ja kun baarit menee kiinni, sitten päivitetään salakapakan salasana.
Ei mitenkään. Toivon että jengi jaksais nyt sinnitellä ton maaliskuun. Mieluummin tiukempia rajoituksia kuukauden verran kuin että niitä jatkuisi koko ensi kesä.
Vierailija kirjoitti:
Ei mitenkään.
Poistiuin kotoa viime vuonna kaksi kertaa, terveydenhoito syynä. Ensi kuussa menen riskiryhmäläisenä ottamaan rokotuksen.
Mikseivät menisi? Mutta ei hiihtokeskukset ole menossa kiinni toistaiseksi, ravintolat vain ja ehkä sisäliikuntapaikat.