Oletteko syöneet kumkvatteja? Pidättekö niistä?
Minusta ne ovat kuin söisi kirpeitä mandariineja kuorineen.
Kommentit (10)
No en, mistä sinä sellaisia olet löytänyt? Ovatko samanlaisia kuin taatelit? Niille olen allerginen.
Vierailija kirjoitti:
No en, mistä sinä sellaisia olet löytänyt? Ovatko samanlaisia kuin taatelit? Niille olen allerginen.
Kumkvatti on sitrushedelmä, suunnilleen oliivin kokoinen. Se syödään kuorineen. Kirpeämpi kuin mandariini.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Kumkvatit
Helsingistä sain tuliaisiksi.
Olen syönyt sellaisessa maassa, jossa niitä kasvoi (sanon tämän siksi, että usein hedelmät ovat tuoreena parempia kuin pitkän kuljetuksen jälkeen). Mun mielestä pahoja. Kuoren syöminen on ällöä.
Vierailija kirjoitti:
Olen syönyt sellaisessa maassa, jossa niitä kasvoi (sanon tämän siksi, että usein hedelmät ovat tuoreena parempia kuin pitkän kuljetuksen jälkeen). Mun mielestä pahoja. Kuoren syöminen on ällöä.[/quote
Minäkään en oikein tykännyt siitä kuoren syömisestä. En kyllä halua toista kertaa syödä. Jos joku tarjoaa, saatan ottaa yhden. ap
Vierailija kirjoitti:
Niistä tulee hyvää hilloa.
Kuulemma marmeladia varten ovat ihan loistavia.
Ah mä olen aina kuorinut ja tuntunut turhalta vaivalta suhteessa mitä sisältö sitten on.
Minä pidän niistä! Tosi kivoja hedelmäsalaatissa, sopivat myös leivontaan ja vaikka mihin. Viimeksi viipaloin ohuelti 3 - 4 kpl ruokasalaattini sekaan, sopi siihen todella hyvin! Ja kuten ylempänä jo sanottiin, marmeladiin tosi hyvä osa-aines.
Ettekö ole syöneet?