Todella lihavan ei pitäisi suositusten mukaan lihoa raskausaikana lainkaan
Eikö tämä käytännössä ole silloin laihduttamista, vaikka sanotaan ettei raskaana saisi laihduttaa?
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos raskaudessa paino ei nouse edes lapsen verran, niin olenko ainoa jonka mielestä nainen on silloin laihtunut? Ap
Miehen pallien ei tulisi laihtua yhdynnässä....
Mahdotonta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos raskaudessa paino ei nouse edes lapsen verran, niin olenko ainoa jonka mielestä nainen on silloin laihtunut? Ap
Mahdotonta.
Niinhän sinä luulet.
Tonnikeiju kirjoitti:
Ei, koska vararavintoa on itselle ja lapsella omasta takaa. Jos lihava painaa raskauden alussa 150kg ja painaa sitä myös raskauden lopussa, niin miten se on mielestäsi laihtumista? Jos painaisikin lopussa 100kg, niin sitten puhuttaisiin laihtumisesta..
Nimenomaan siksi se laihtuminen on kiellettyä, että siihen rasvaan on varastoitunut kaikki myrkyt. Ne kulkeutuu lapseen kun laihduttaa. Mitään muuta estettä raskausajan laihduttamiselle ei ole.
Mä en ollut mitenkään lihava raskauden alussa, BMI oli 25, mutta ns. laihduin koko raskauden aikana. Painoin raskauden lopussa 7 kg vähemmän kuin alussa. Mulle ei todellakaan maistunut mikään ruoka. Pakotin itseni syömään jotain. Ei kukaan mitenkään kauhistellut asiaa.
Vierailija kirjoitti:
Tonnikeiju kirjoitti:
Ei, koska vararavintoa on itselle ja lapsella omasta takaa. Jos lihava painaa raskauden alussa 150kg ja painaa sitä myös raskauden lopussa, niin miten se on mielestäsi laihtumista? Jos painaisikin lopussa 100kg, niin sitten puhuttaisiin laihtumisesta..
Nimenomaan siksi se laihtuminen on kiellettyä, että siihen rasvaan on varastoitunut kaikki myrkyt. Ne kulkeutuu lapseen kun laihduttaa. Mitään muuta estettä raskausajan laihduttamiselle ei ole.
Eli paino ei saisi pudota tai edes pysyä samassa.
Minä painoin raskauden alussa 65 kiloa ja heti synnytyksen jälkeen 62,5 kiloa. Eli viimeisinä viikkoina olin tosiaan laihtunut pahan närästyksen ja sitä seuranneen ruokahaluttomuuden takia. Lapsella oli kaikki hyvin, hän kyllä sai ravintonsa. Mutta kuten aiemmissakin raskauksissa mulla oli vain vähän lapsivettä, istukka oli pieni ja lapsi juuri kolmikiloinen.
Vierailija kirjoitti:
Lihavien pitäisi laihduttaa ennen raskautta.
Kaikki raskaudet eivät ole suunniteltuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lihavien pitäisi laihduttaa ennen raskautta.
Kaikki raskaudet eivät ole suunniteltuja.
Ja sen kyllä huomaa.