Minusta on tulossa alkoholisti
Etätyö ja alkoholi alkanut tässä yksinäisyydessä maistumaan liikaa, olen muutaman kerran nauttinut lasin tai kaksi viiniä töiden lomassa ja illalla sitten maistuu taas, tänään janotti aamulla niin että aukaisin nyt kun pidän "kahvipaussin" yhden kolmosoluen, alamäki on kova mutta olkoon.
Kommentit (10)
Eihän tuo vielä kovin pahalta vaikuta, kippis!
Minulla meni viime kesä, syksy ja talvi noissa merkeissä. En asu Suomessa ja meillä oli täällä pitkiä worklockdown-kausia. Siinä helposti aukesi muiden lomautettujen kanssa viinipullo tai kolme, ja viskiäkin opin juomaan ihan liian helposti. Jotenkin sitä tylsyyttä ja toivottomuutta piti paeta ja itseään viihdyyttää. Huomasin että pikkuhiljaa pystyin juomaan paljon enemmän kuin aiemmin.
Sitten tuli tipaton tammikuu ja tajusin etten halua paeta tunteitani alkoholin avulla, eikä helmikuussa se viinilasillinen enää maistunutkaan yhtä hyvältä kuin aiemmin. Nyt tilanne koronan suhteen näyttää täällä jo paremmalta ja pääsemme töihin kolmen kuukauden kotona kökkimisen jälkeen. Olen päättänyt että juon vain spesiaaleissa tilanteissa, tylsyyteen en enää korkkia aukaise.
Ap:n tilanne ei vielä pahalta vaikuta kunhan itse tilanteen tiedostaa.
Eihän tuo nyt vielä huolestuttavaa ole
Italiassa lasi viiniä töiden lomassa normi, Suomessa lähellä alkoholismin rajaa
Keitä kahvia termariin, ja siemaile sitä. Jotain keksiä viereen.
Osta alkoholitinta olutta ensiksi ja sitten siirry teehen.
Nämä Italian, Ranskan jne. viinimaiden juomakulttuurit ovat petollisia, koska maksakirroosi ym. alkoholisairaudet tosi yleisiä. Näistä ei uutisoida, koska viiniteollisuus kärsii.
Hyvä, että tiedostat juomisongelmasi. Ihmettelen, miksi saat työaikanakin juoda? Missä moraali ja lojaalisuus työnantajaa kohtaan, entä itseäsi kohtaan? Ehkä tunnetkin syyllisyyttä juomisesta, koska tänne kirjoitat?
Miksi ostat alkoa, kun on jo ongelma? Hae apua esim. työterveydestä.
Ei sitä alkoholia kai kukaan sulle kotiin kanna. Jätät vaan käymättä kaljahyllyllä kaupassa, Alkosta puhumattakaan. Helposti hoituu ongelma.
Lakkaa raahaamata alkoholia kotiisi.