Olen surullinen alkoholisti
On niin älyttömän surullinen olo. Vapaapäivä tänään ja eilen illalla vedin pään täyteen. Yöllä juoksin oksentamassa, koko päivän ollut tosi huono olo sekä fyysisesti että psyykkisesti. En ymmärrä miten minun elämästä tuli tällaista, joka viikko kerran tai kaksi juon siideriä 6-8 pientä tölkkiä. Monesti päätän että tällä viikolla en ota, mutta en pysty pitämään päätöstäni. Töitä teen paljon ja jotenki päässäni ajattelen että ansaitsen nuo siiderit. Yksinäinen olen, en jaksa vapaalla oikein mitään. Ainoa tyttäreni istuu vankilassa pitkää tuomiota eri rikoksista. Ihan oikeasti on alkanut tuntumaan että tarvitsen apua. Lähihoitaja 50v.
Kommentit (19)
Vierailija kirjoitti:
Kirjoita tyttärellesi vanhanaikaisia kirjeitä vankilaan. Tee jotain muuta toiminnallista kun juominen eli esim jumppaa, neulo, sauno, käy suihkussa, hoida kasveja tai laula. Taika Pim! Nyt loppui juominen![/quot
Tytär soittelee vankilasta päivittäin. Vakaasti on päättänyt että rikollinen elämä on taaksejäänyttä elämää. Suorittaa lukiota ja tekee jotain työjuttuja siellä. Ryyppäämiseni on ollut viikottaista kohta kaksi vuotta. Olen käynyt juttelemassa mielenterveystoimistossa, mutta en ole kertonut juomisestani siellä. Lähinnä olemme keskustelleet pahasta olostani ja tyttärestäni. Häpeän itseäni niin paljon. Lähihoitaja 50v.
Jos sinulla ei ole tukijoukkoja, mene vaikka AA-ryhmään. Sinne voi mennä kuka vaan, ei tarvitse olla rapajuoppo, eikä tarvitse selitellä mitään. Halu pysyä raittiina riittää, ja se oikeasti auttaa.
Hei Ap! Ootko pystynyt olemaan yhtään viikkoa täysin selvinpäin? Mulla on vielä pahempi tilanne. Oon työttömänä ja olutta tulee juotua joka toinen ilta 8-10 tölkkiä. Vituttaa niin kun ei pysty olemaan päätöksien takana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirjoita tyttärellesi vanhanaikaisia kirjeitä vankilaan. Tee jotain muuta toiminnallista kun juominen eli esim jumppaa, neulo, sauno, käy suihkussa, hoida kasveja tai laula. Taika Pim! Nyt loppui juominen![/quot
Tytär soittelee vankilasta päivittäin. Vakaasti on päättänyt että rikollinen elämä on taaksejäänyttä elämää. Suorittaa lukiota ja tekee jotain työjuttuja siellä. Ryyppäämiseni on ollut viikottaista kohta kaksi vuotta. Olen käynyt juttelemassa mielenterveystoimistossa, mutta en ole kertonut juomisestani siellä. Lähinnä olemme keskustelleet pahasta olostani ja tyttärestäni. Häpeän itseäni niin paljon. Lähihoitaja 50v.
Ensi kerralla siis kannattaa ottaa puheeksi sun juominen, joka aiheuttaa sulle pahaa mieltä ja oloa. Häpeä on siksi turhaa, että puhutaan oikeasti sairaudesta, ei sitä kukaan itse valitse, ja toipuakin siitä voi, jos itse niin haluaa.
Minä. Olen raitistunut RAPA-JUOPPO. Lopulta kun pohdin että miksi en pysty raitistumaan vaikka elämässä on kaikki muuten vielä hyvin niin tajusin ettei sitä viinaa mulle kukaan kaada väkisin! Vaatii vain vahvaa tahtoa ei mitään muuta. Monet tietysti ovat heikkoja eivätkä ymmärrä että huono impulssi kontrolli kostautuu lopulta ja tuhoaa KAIKEN!
En ymmärrä toto kaljan kittaamista. Ja lähihoitaja muka.... salli mun nauraa
Vierailija kirjoitti:
Lähihoitajatko ei voi mielestäsi ryypätä tai olla alkoholiongelmaisia vai mikä oli pointtisi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähihoitajatko ei voi mielestäsi ryypätä tai olla alkoholiongelmaisia vai mikä oli pointtisi?
Ei tolla mitään pointtia ollut. Kunhan tuli tänne kiusaamaan muita purkaakseen omaa pahaa oloaan. Tusinatapaus.
Elämään pitäisi tulla jotakin sisältöä, ettei tavallaan ehtisi enää juomaan. Mitä se voisi olla?
Hakeudu hoitoon.Alkoholismiin on vain yksi lääke käyttö pitää loppua kokonaan.(t:ex-juoppo).
Vierailija kirjoitti:
Hei Ap! Ootko pystynyt olemaan yhtään viikkoa täysin selvinpäin? Mulla on vielä pahempi tilanne. Oon työttömänä ja olutta tulee juotua joka toinen ilta 8-10 tölkkiä. Vituttaa niin kun ei pysty olemaan päätöksien takana.
Mulla vielä pahempi. Juon joka ilta.
Tsemppiä ap! Hae toki apua, sitä varmasti löytyy ja myös kohtalotovereita.
Mä juon kans ja olen ammatiltani sairaanhoitaja. Luulen että joka ammatissa on alkoholin liikakäyttäjiä. Työni hoidan parhaani mukaan, mutta vapaapäivänä illalla tulee viinintuska. Ihanaa iltalenkin jälkeen käydä saunassa ja kaikessa rauhassa nauttia muutama lasillinen viiniä. Mulla on seurana vanha koirani 11 v. dobberi, joten päivittäin tulee kyllä liikuttua paljon. Mutta kun ilta saapuu...
Juotko suruusi eli siihen, että olisi hetken kevyempi olo? Siihen voi auttaa joku muukin asia. Mistä olet ennen tykännyt tosi paljon? Piirtäminen, neulominen, remontointi, mikä on sinun juttusi?
Muiden ihmisten tapaaminen on myös tosi tärkeää ja korona estää sitä. Mutta korona-ajan jälkeen voit mennä juomisen sijasta elokuviin, teatteriin tai johonkin tapahtumaan missä ei käytetä alkoholia.
Pelkkä juomisen lopettaminen ei riitä, vaan tarvitaan sen tilalle asioita, jotka tuovat hyvää mieltä.
Aloitko juomaan kun tyttäresi joutui vankilaan vai jo ennen? Luultavasti yrität hukuttaa suruasi ja yksinäisyyttäsi alkohlin avulla. Sinun pitäis nyt vain saada jostakin voimia tehdä se tärkeä päätös ettet juo. Ihan selvästi se ei auta vaan lisää surua ja murhetta.
Kirjoita tyttärellesi vanhanaikaisia kirjeitä vankilaan. Tee jotain muuta toiminnallista kun juominen eli esim jumppaa, neulo, sauno, käy suihkussa, hoida kasveja tai laula. Taika Pim! Nyt loppui juominen!