Huomenna pitäisi allekirjoittaa työsopimus.
Tänään sain tarjouksen mieluisammasta työstä, missä työaika säännöllinen päivätyö, toisessa vuorotyö. Tänään saadussa työtarjouksessa työ olisi enemmän yksin tehtävää, mistä pidän myös enemmän kuin työparin kanssa työskentelystä. Valitsisin heti miettimättä tämän uuden työn, mutta en KEHTAA tehdä ohareita tähän työpaikkaan, mihin olisin huomenna menossa tekemään sopimuksen. Kysymys kuuluu, kehtaisitteko te ilmoittaa, että ette pääsekään aloittamaan, vai hylkäisittekö mieluisamman työn?
Kommentit (12)
Voit perua ihan hyvin, kun et ole edes allekirjoittanut vielä! Heillä on varmaan käynyt moni muukin haastattelussa, joten heidän on helppo ottaa joku muu.
Eri asia olisi, jos olisit jo vaikka ollut pari päivää töissä tms.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä kunnon kehtaamattomuudella aina elämänsä pilattua saa.
Tätä mä itselleni hoen, että kiva kun pilaat oman elämäsi sillä, ettet kehtaa tehdä niin kuin haluat. Mulla on vaan korostetun suuri ”tarve” täyttää lupaukseni, mistä lie kumpuaa, en ole saanut selville.
Vierailija kirjoitti:
Voit perua ihan hyvin, kun et ole edes allekirjoittanut vielä! Heillä on varmaan käynyt moni muukin haastattelussa, joten heidän on helppo ottaa joku muu.
Eri asia olisi, jos olisit jo vaikka ollut pari päivää töissä tms.
Näin mä yritän itselleni vakuuttaa, etten ole heidän ainoa vaihtoehto. On vaan niin noloa, että olen käynyt itseäni kehumassa haastattelussa, ja sitten teenkin tosiaan oharit viime hetkellä.
Tuskin olit tosiaan heidän ainut vaihtoehto, älä kuvittele palkkaustasi heille välttämättömyydeksi . Nyt olisit heille työntekijä, joka ”joutui ottamaan”.
Anna heille mahdollisuus palkata, joku joka haluaa oikeasti paikan!
Siis sait työtarjouksen eli paikka luvattiin sinulle vai tästä alkaa hakuprosessi?
Sanot suoraan että nyt sait niin paljon paremman tarjouksen että et voi ottaa heidän paikkaa vastaan, varmasti löytävät uuden tilalle. Kiitos vain ja hyvää jatkoa!
Omaa elämäänsä ei kannata pilata siksi ettei kehtaa avata suutaan.
Ilmoitat sinne, että paikka olisi ollut tosi kiva, mutta allekirjoitit saamasi päivätyösopparin. Että työvuorot oli nyt se juttu.
Vierailija kirjoitti:
Siis sait työtarjouksen eli paikka luvattiin sinulle vai tästä alkaa hakuprosessi?
Paikka on minun, jos niin päätän
Vierailija kirjoitti:
Tuskin olit tosiaan heidän ainut vaihtoehto, älä kuvittele palkkaustasi heille välttämättömyydeksi . Nyt olisit heille työntekijä, joka ”joutui ottamaan”.
Anna heille mahdollisuus palkata, joku joka haluaa oikeasti paikan!
Kiitos tästä näkökulmasta!
Tee oharit. Minä ainakin tekisin. Ilmoitat vain että sait paremman työtarjouksen toisaalta.
Se olet Sinä jonka arjesta tässä on kyse. Mieti piittaako työnantaja "kehtaamisesta" jos firmaan tulee YT neuvottelut? Samalla viivalla silloin olet.
Työnantaja voi tykätä kyttyrää, mutta edelleen, se on sinun arkesi mikä vaakakupissa pitäisi painaa.
Mieti millaista on lähteä iltavuoroon töihin ja miettiä että "siinä toisessa duunissa ei tarttis"
Toki kannattaa miettiä asian taloudellinen puoli. Vuorotöissä yleensä tienaa enemmän kuin päivävuorossa.
Pitäisi oppia työelämässä ajattelemaan että monissa avoimissa paikoissa voi olla sellainen tilanne että se onkin työntekijä, joka valitsee.
Kyllä kunnon kehtaamattomuudella aina elämänsä pilattua saa.