Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi ihmiset ei halua puhua koronasta?

Vierailija
24.02.2021 |

Olen yrittänyt useamman kerran viime aikoina ottaa puheeksi, mutta tosi monet vaan kommentoivat jotain lyhyesti tai menevät jopa aivan hiljaiseksi (!). Samat ihmiset kuitenkin selkeästi tietävät pandemian olevan olemassa, kun käyttävät maskia ja pitävät välejä. Miksi asiaa ei kuitenkaan puheen tasolla haluta olevan olemassa?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
24.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
2/12 |
24.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen samaa omissa tutuissa. En edes jauha siitä, mutta jos ottaa puheeksi, moni vaikenee ja vaihtaa heti puheenaiheetta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
24.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai siihen on jotenkin niin kyllästytty ja haluaisi vaan työntää pois mielestä, niin sitten sitä ei ole.

Vierailija
4/12 |
24.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lähipiirissä on koronaan sairastunut, ei sitä halua kertoa. Jotenkin taudilla on semmoinen stigma, että holtittomasti on elänyt, oma vika. Vaikka olisikin elänyt täysin rajoitusten mukaan. Ja pelko, että itsekin leimaantuu kantajaksi ja ihmiset välttelevät. Eli osunee lähelle, jos ei halua puhua.

Vierailija
5/12 |
24.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö siitä ole jo vuoden verran puhu. Eipä taida olla enää yhtään mitään uutta näkökulmaa asiaan.

Vierailija
6/12 |
24.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian paljon tyhmiä ihmisiä, esim niitä jotka kuvittelevat maskin olevan joku ratkaisu ongelmaan.

Vierailija
7/12 |
24.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiinnosta enää. Täytyy elää tätä elämääkin tässä.

Vierailija
8/12 |
24.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Defenssi. Torjunta ja kieltäminen plus vähättely. Psyyke ei kestä realisimia.

Vierailija
9/12 |
24.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en halua puhua siitä sen takia, että aina se menee siihen väittelyyn että kuka on eristäytynyt eniten tai muuten arvosteluun muiden toiminnasta. (Ai me ei olla käyty edes isovanhemmilla vuoteen/no onpa tyhmää jättää isovanhemmat yksin)

Oli paljon helpompaa kun sai tapella vaan mammojen kanssa imetyksestä.

Vierailija
10/12 |
24.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä heillä ei ole siihen sanottavaa, ovat eri mieltä jostain tai eivät tiedä aiheen yksityiskohdista tarpeeksi. Millä tavalla olet yrittänyt asiasta puhua?

Vierailija
11/12 |
24.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuoteen ei ole jauhettu mistään muusta kuin koronasta. Itselläni ei ainakaan ole mitään uutta sanottavaa aiheesta. Olen lopen kyllästynyt siihen, että joku haluaa tietää mielipiteeni esim. maskeista tai rajoituksista. Mitä väliä sillä on mitä mieltä minä olen? Minulla ei ole mitään sellaista tietoa joka olisi jotenkin parempaa ja tarkempaa kuin maamme johtavien asiantuntijoiden tieto. Koulutuksenikaan ei liippaa mitenkään näistä aiheita, joten mielipiteeni niistä on täyttä ajanhukkaa. Sen ajan kannattaa mieluummin käyttää tutustumalla asiantuntijoiden näkemyksiin.

Vierailija
12/12 |
24.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo mitään uutta niin ei jaksa