Pitkä ja kapea jalkaterän malli on kaikista v ttumaisin!
Minulla on siis pitkä ja kapea jalkaterä. Tykkäisin käyttää tennareita, mutta jos ostan kapealestiset eli jalkaani hyvin istuvat, ne näyttävät superpitkiltä. Jos taas ostan leveät, ne hölskyvät. Kadehdin pienijalkaisia naisia. Olisinpa mies, niin kukaan ei välittäisi isoista jaloistani. Ja kyllä, olen kuullut useammaltakin mieheltäni kommenttia siitä kuinka "sullahan on melkein yhtä pitkä jalkaterä kuin mulla!". Näin yksi. Toinen sitten "kokeilepa näitä mun 42 koon kenkiä, ovat varmaan sopivat sulle (minun oma kokoni on 40, joka on senteissä 25.5). Kolmaskin kysyi "}sun jalka taitaa olla vähintään 42?" kun jalassani oli 40-koon kengät...
Ja joku vielä kysyy miksi jalkojeni koosta on muodostunut minulle ongelma...
Kommentit (8)
Itselläni myös todella kapea jalka ja kenkiä on vaikea löytää. Toinen jalka olisi lähempänä 39 ja toinen 38. Lisäksi etuvarpaan kynnet nousevat vähän ylöspäin joten kengän kärki tulisi olla korkea eikä matala niinkuin useimmissa on :(. Balleriinoja on ihan mahdoton löytää, jossa olisi tilaa mutta kuitenkin pysyisivät jaloissa.
Valtaosa kengistä taas tuntuu olevan tehty nykyään sinun jalalle. Leveäjalkaisena ei millään löydy hyviä kenkiä kun ei jalka pysy isoissa paikallaan vaan kantapää lonksuu tai jalka valuu eteenpäin. Oiskin pitkä, nauhoilla saa sellaiset kurottua istuvaksi
Ymmärrän turhautumisesi, itselläni on räpylämalliset jalat ja ainoat kengät jotka sopivat ovat leveälestisiä "mummokenkiä" jotka ovat todella rumia. Kadehdin pienijalkaisia naisia jotka mennä sipsuttavat näteissä varpaat paljastavissa kengissä, itse en kehtaa rumia jalkojani esitellä.
Vierailija kirjoitti:
Itselläni myös todella kapea jalka ja kenkiä on vaikea löytää. Toinen jalka olisi lähempänä 39 ja toinen 38. Lisäksi etuvarpaan kynnet nousevat vähän ylöspäin joten kengän kärki tulisi olla korkea eikä matala niinkuin useimmissa on :(. Balleriinoja on ihan mahdoton löytää, jossa olisi tilaa mutta kuitenkin pysyisivät jaloissa.
Oi, mulla on juuri tuo sama ongelma, että isovarpaan pään takia kengänkärjen pitää olla korkea! Mulla taitaa siis se koko varvas olla korkea. 😔
Ap
Mulla on kapeat kantapäät ja leveät varpaat. Ikinä en ole löytänyt sopivia avokkaita tai ballerinoja, koska ne on samaan aikaan varpaista pienet ja kantapäät ei pysy kengissä. Lisäksi vasen jalka on puoli numeroa oikeaa isompi. Korotkaan eivät yleensä toimi, koska silloin usein kenkä liukuu pois kantapään alta ja lättäjalkaisuus vielä pahentaa tilannetta.
Minulla on klassisen naisellinen tyyli, joten en halua käyttää mitään rumia lenkkareita tai tennareita. Kenkäostokset ovat helvetti.
Tuli mieleen että mitähän miehet tykkäisi, jos naiset mainitsisivat samalla tavalla heidän jalkaterästään: "sulla on kyllä tosi pieni jalka, onko se kokoa 38?" "Hei sullahan on tosi pieni jalka, kokeilepa näitä mun 38 koon korkkareita, varmaan mahtuvat sulle!"
Vierailija kirjoitti:
Onko vnkkejä merkeistä/malleista mihin kapea jalka ja nousevat varpaat mahtuu? Teinitytölle, joten ulkonäölläkin on väliä....
Miehet itse käyttävät isompaa kokoa kengisssä kuin mitä jalkaterälle oikea mitta olisi. Tiedän tämän, kun olen mitannut exieni jalat ja suurimmalla osalla ainakin kaksi numeroa liian isot kengät käytössä. Ilmankos luulevat että 40-kokoinen jalka on kokoa 42 😄