Enää ei pääse Britteihin au-pairiksi, vaaditaan 22 000 euron vuositulot. Tämä siis Euroopan sisällä tuleville
Kommentit (35)
Vierailija kirjoitti:
Lähde?
https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/53ea9729-c677-4397-8140-865326f07c3d
Au pair ei ole töissä vaan otetaan perheenjäseneksi. Tämä perheenjäsen tekee kevyitä kotitaloustöitä ja hoitaa lapsia.
Näin sen pitäisi mennä.
Hänen majesteettinsa siirtomaista, kuten intiasta tai australiasta pääsee. Kyse on vain EU maiden haluttomuudesta neuvotella, ei briteistä.
Vierailija kirjoitti:
Au pair ei ole töissä vaan otetaan perheenjäseneksi. Tämä perheenjäsen tekee kevyitä kotitaloustöitä ja hoitaa lapsia.
Näin sen pitäisi mennä.
Miksi ihmeessä kenenkään pitäisi ilmaiseksi piiaksi mennä? Ihan paikallaan että riisto ja ihmiskauppa lopetetaan.
En uskonut, ennen kuin avasin linkin, ajattelin, että jotain on taas ymmärretty väärin. Au pairiksi lähtemisessä on kyse niin paljon muustakin kuin työnteosta, rinnastaisin pitkälti opiskeluun.
Saavat ehkä vihdoin oman päivähoitojärjestelmänsä kohtuuhintaiseksi. Tietenkin lasten kannalta olisi mukavampi, jos saisi olla kotona au pairin kanssa päivisin kuin jossain suomalaistyyppisessä lapsikolhoosissa.
Mielestäni on täysin asiallista, että lasten- ja kodinhoitotyöstä pitää maksaa käypä palkka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin sen pitäisi mennä.
Miksi ihmeessä kenenkään pitäisi ilmaiseksi piiaksi mennä? Ihan paikallaan että riisto ja ihmiskauppa lopetetaan.
Minä olin 90-luvulla vuoden au pairina, ja oli kyllä elämäni mukavin vuosi. Ihana perhe ja muutenkin mahtavia ihmisiä, kevyttä lastenvahtimista muutama tunti päivässä täyttä ylläpitoa vastaan lähellä Lontoon keskustaa. Verrattuna suomalaiseen työelämään, tuosta oli riisto kaukana. Rahaakin säästyi vuoden aikana, vaikka matkustelin tosi paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin sen pitäisi mennä.
Minä olin 90-luvulla vuoden au pairina, ja oli kyllä elämäni mukavin vuosi. Ihana perhe ja muutenkin mahtavia ihmisiä, kevyttä lastenvahtimista muutama tunti päivässä täyttä ylläpitoa vastaan lähellä Lontoon keskustaa. Verrattuna suomalaiseen työelämään, tuosta oli riisto kaukana. Rahaakin säästyi vuoden aikana, vaikka matkustelin tosi paljon.
Tämä on jotenkin säälittävää. Ilmaisena piikana olo elämän parasta aikaa. Ei ole sinunkaan elämä hääppöistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin sen pitäisi mennä.
Tämä on jotenkin säälittävää. Ilmaisena piikana olo elämän parasta aikaa. Ei ole sinunkaan elämä hääppöistä.
Ei se mitenkään ilmaista ollut. Maksoivat jonkun 80 puntaa viikossa, jonka lisäksi tuli tietenkin ruuat ja asunto ja useampi reissukin. Lisäksi tapasin paljon mielenkiintoisia ihmisiä ja vapaa-aikaa oli runsaasti, joten ehdin nauttia ns. kulttuurista ja nähtävyyksistäkin. Mieskin löytyi samalla reissulla. Lisäksi hauskaa oli koko ajan. Nykyisin kun elän ns. normaalia suomalaista arkea, tässä ei ole mitään hauskaa. Töitä, velvollisuuksia, nihkeitä ihmisiä, tylsää ruokaa. Onneksi omat lapset on jo melkein aikuisia, joten ilmaisen piian hommat ilman hauskuutta on tältä osin ohi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin sen pitäisi mennä.
Siksi, että pääsee näkemään maailmaa ja oppimaan kieliä.
Tuohan on ollut loistava tilaisuus siihen.
Mäkin olin nuorena vuoden Lontoossa au pairina. Töihin kuului saattaa ja hakea lapset koulusta ja olla niiden kanssa ja laittaa välipalaa kunnes vanhemmat tulivat kotiin. Meillä kävi siivooja, mutta itse pidin tietenkin myös huolta kodin normisiisteydestä päivittäin. Käyttörahaa sain muistaakseni £50 viikossa + matkakortin ja kaikki vapaa-ajat huitelin pitkin Lontoota uusien ystävien kanssa. Ihan paras vuosi, ei se mitään työntekoa ollut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin sen pitäisi mennä.
Totta. Itse opin puhumaan englantia au pair-vuoden aikana joten kuten, vaikka laudaturin olin kirjoittanut pohjiksi. Lisäksi opin paljon hyviä käytöstapoja, joihin Suomessa ei juuri törmää. Niistä on ollut hyötyä myöhemmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin sen pitäisi mennä.
Maailmaa pääsee näkemään ja kieltä oppimaan myös ihan palkkatyössä.
au pairiksi ei kannata mennä muutenkaan.