En ole ikinä käyttänyt mitään ravintolisiä, ottanut mitään vitamiineja purkista, onko minulla puutoksia?
Enkä mittauttanut mitään arvoja.
Ei aavistustakaan, onko jotain puutteita.
Mitään lääkäriaikaa ei saa vain joristakseen jostain vitamiineista.
Kommentit (17)
Riippuu miten elät. Jos et käytä kalaa ja maitotuotteita tai ostat saksalaiset maidot Lidlistä, voit kärsiäi D-vitamiinin puutteesta.
Ei me sun puutoksista voida tietää. Se selviää vain verikokeiden kautta. Jos olet aina syönyt monipuolisesti, niin riski puutoksiin on pienempi.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu miten elät. Jos et käytä kalaa ja maitotuotteita tai ostat saksalaiset maidot Lidlistä, voit kärsiäi D-vitamiinin puutteesta.
No huh, onneksi en osta minkäänlaista maitoa. Ehdin jo huolestua.
Vierailija kirjoitti:
En pelkästään osta saksalaisia maitoja (en tosin Lidlistä), vaan myös asun täällä Saksassa. Varmaan mulla on siis kaikki puutostaudit, jotka ihmisellä vaan voi olla.
- ei ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En pelkästään osta saksalaisia maitoja (en tosin Lidlistä), vaan myös asun täällä Saksassa. Varmaan mulla on siis kaikki puutostaudit, jotka ihmisellä vaan voi olla.
- ei ap
Yksinkertaiselle tiedoksi, että Suomessa maitotuotteisiin lisätään D-vitamiinia, koska sen saatavuus muuten on Suomessa heikkoa, muun muassa pitkän kylmän kauden vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- ei apYksinkertaiselle tiedoksi, että Suomessa maitotuotteisiin lisätään D-vitamiinia, koska sen saatavuus muuten on Suomessa heikkoa, muun muassa pitkän kylmän kauden vuoksi.
Yksinkertainen? Mistä mä tiedän, mitä siellä on lisätty mihinkin. Fiksua on mainita kommentissa, mitä tarkoittaa.
jos oot nainen niin 99% varmuudella sairastat rudanpuutosta ja kaikki lääkärit sen tietää.
Miten lääkärit suhtautuu siihen, jos menee vastaanotolle tutkituttamaan vitamiiniarvojaan? Siis terveyskeskuksessa.
tarkotin RAUDANPUUTOSTA
ja vielä varmemmin jos et syö usein punaista lihaa.
Vierailija kirjoitti:
Miten lääkärit suhtautuu siihen, jos menee vastaanotolle tutkituttamaan vitamiiniarvojaan? Siis terveyskeskuksessa.
Tulee todennäköisesti MT -merkintä omakantaan
Vierailija kirjoitti:
no jos sulla on selkeet oireet jotka viittaa johonkin puutostilaan. Suuhaavaumia, hiustenlähtöä, iho-oireita, silmäoireita, ja oot nälkiintyneen näkönen.
Mulla otti sisätautipoliklinikalla D, Kalsium, B12,
mut pyydä hoitaja laittaa sulle lähetteen Elektrolyyttikokeeseen, Kalum, Magnesium ja sodium. Nää saa kuka vaan millon vaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
no jos sulla on selkeet oireet jotka viittaa johonkin puutostilaan. Suuhaavaumia, hiustenlähtöä, iho-oireita, silmäoireita
Ei mitään näistä ole, sepä se just, kun ei ole.
D-vitamiinin puutos ainakin oletettavasti löytyy. Sitä kannatta syödä nyt koronan takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- ei apYksinkertaiselle tiedoksi, että Suomessa maitotuotteisiin lisätään D-vitamiinia, koska sen saatavuus muuten on Suomessa heikkoa, muun muassa pitkän kylmän kauden vuoksi.
Yksinkertainen? Mistä mä tiedän, mitä siellä on lisätty mihinkin. Fiksua on mainita kommentissa, mitä tarkoittaa.
Lue siitä tuotteen selosteesta mitä mikin sisältää.
Muualta etsi tietoa kuinka paljon tarvitsee mitäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lue siitä tuotteen selosteesta mitä mikin sisältää.
Muualta etsi tietoa kuinka paljon tarvitsee mitäkin.
Entäpä jos vastaisit niin, että ihmiset ymmärtää mitä tarkoitat. En minäkään ymmärtänyt, että tarkoitit kommentillasi D-vitamiinilisää suomalaisessa maidossa. On vähän typerää tylyttää, kun ei itse edes osaa ilmaista, mitä kommentillaan tarkoittaa.
Entäpä jos vastaisit niin, että ihmiset ymmärtää mitä tarkoitat. En minäkään ymmärtänyt, että tarkoitit kommentillasi D-vitamiinilisää suomalaisessa maidossa. On vähän typerää tylyttää, kun ei itse edes osaa ilmaista, mitä kommentillaan tarkoittaa.[/quote]
Hei sinä,vastasin asiallisesti ,olen eri kuin d-vit kirjoittava.
Tärkeää että voit hyvin.
En minäkään.