Työkaverit eivät halua seurata minua somessa - muita kohtalontovereita?
Taustana, että olen viimeisin työyhteisöön tullut vakituinen työntekijä ja olen n. 10-20 v muita nuorempi. Työpaikallani on tapana, että somessa olevat seuraavat toisiaan facessa ja instassa. Itseasiassa monet tykkäävät ja kommentoivat tosi aktiivisesti toisten työkaverien julkaisuja. Myös pomot ovat alaisten kavereita somessa.
Vain pari työkaveria on pyytänyt minua somessa kaveriksi, muut työkaverit/pomo eivät ole. Muu työporukka kyllä tietää, että minulla on sometilit, mutta eivät silti seuraa minua, pyydä kaveriksi tai tykkää koskaan päivityksistäni. Töissä kyllä tiedetään sometileistäni, koska tilini eivät ole pieniä ja teen työtäni myös noiden tilien kautta, niistä on ollut työpaikalla töiden takia puhetta. Eli kyse ei ole siitä, etteikö tiedettäisi mun olevan somessa eikä tilini ole yksityisiä työni takia.
Jos vaikka minä teen päivityksen, että tänään tehtiin töissä asiaa x ja työkaveri tekee samansisältöisen päivityksen työtehtävästä y, niin työkaverit käyvät tuon toisen työkaverin julkaisua tykkäämässä/kommentoimassa, mutta minun ei. Muuten julkaisuni saavat tykkäyksiä somessa, mutta työkaverit eivät tykkää niistä/halua seurata minua somessa.
Yllätyksekseni pomo/muutama työkaveri on myöntänyt kasvotusten, että ovat somestani lukeneet esim. jonkun asian tai myöntäneet, että käyvät säännöllisesti selaamassa tileiltäni kuulumisiani (mutta eivät virallisesti seuraa instassa, pyydä facessa kaveriksi tms). Minua tämä hämmentää, miksi lukevat, jos kerta eivät halua seurata/tykätä julkaisuistani?
Onko muilla tällaista? Mistä se omalla kohdallasi johtuu? Jos olet itse se, joka ei seuraa työkaveriasi (tai teet niin "salaa"), niin mistä se johtuu?
Ap
Kommentit (64)
Jumalauta, että maailma on sekaisin. Aikuinen ihminen kantaa huolta siitä, että huomioiko joku hänet leikkimaailmassa.
On hyvä ettei työkaverit käsittääkseni seuraa minua kun sometan. Etenkin kun kailotan firman asioita maailmalle.
No mua ne kyllä seuraa, mutta eivät koskaan tykkää ja harvoin katsovat storyt. En kai ole erityisen kiinnostava, minkäs sille mahtaa.
No sua ainakin vissiin, kun kaivoit esille 2 v vanhan aloituksen. 😄