Uskotteko, että Suomessa oikeisto palaa vielä hallitukseen?
Minä en, äänestävien työttömien määrä on jo yli kriittisen pisteen.
Kommentit (40)
Kyllä se jossain vaiheessa palaa, ja sitten taas poistuu. Se on sellaista kiertokulkua ja heiluriliikettä.
Vierailija kirjoitti:
Tämän hallituksen jälkeen saadaan oikeistohallitus. Työttömät haluavat mieluummin töitä kuin enemmän tukia.
No eikä halua. Ei minuakaan työssäkäyvänä työ kiinnosta läheskään niin paljon, kuin ne asiat, mitä palkalla voi tehdä.
Varmasti palaa. Jossain vaiheessa ihmiset saavat ainakin nykyisesta hallituksesta tarpeekseen.
Tottakai, jos ei palaisi, ei olisi demareilla mitä törsätä.
Tietenkin palaa. En nyt täysin ymmärtänyt tätä työttömien kriittistäpistettä.
Ennen vanhaanhan SDP, Kokoomus ja Keskusta muodostivat vuorotellen hallituksia siten, että yksi jäi aina oppositioon. Tukipuolueet päälle sitten. Nyt kun Perussuomalaiset tuli neljänneksi suureksi niin pakka tietenkin sekoittunut. Mutta kaipa eri kombinaatioita tulevaisuudessa vielä nähdään.
Totta Kai tulee, tämähän on se poliittinen sykli suomessa: vasemmistohallitus ottaa velkaa ja saa maan talouden kuralle, oikeistohallitus yrittää korjata vahinkoja ja joutuu tekemään leikkauksia, sitten seuraava vasemmistohallitus taas ottaa velkaa ja seuraava oikeistohallitus yrittää taas korjata tilannetta ja jne.
Näinhän se on aina Suomessa mennyt.
Toivottavasti ei. Hirveää jälkeä tulisi koronakriisin keskellä tai jälkeen.
Voi voi olen työtön ja äänestän oikeistoa. Ei työtön tarkoita tyhmää.
Miksi oikeisto palaisi hallitukseen?
Korjaamaan vasemmiston tekemää täystuhoa?
Kuule kulta, en usko että sitä voi enää korjata.
Eivät kaikki työttömät ole vasemmistolaisia. Minä olen työtön, ja suunnittelen oman yrityksen perustamista. Siksi äänestän puoluetta, joka ajaa pienyrittäjien etuja parhaiten. Se ei ole SDP eikä mikään siitä vasemmalle.
Vierailija kirjoitti:
Miksi oikeisto palaisi hallitukseen?
Korjaamaan vasemmiston tekemää täystuhoa?
Kuule kulta, en usko että sitä voi enää korjata.
Pahoin pelkään että olet oikeassa. Sen korjaaminen vaatisi sen luokan toimia että osalla olisi vaikeuksia sulattaa sitä ja sen jälkeen vasemmisto pääsisi taas pahentamaan sitä.
burn baby burn
Jos Sijaltainen nousisi.
Vierailija kirjoitti:
Eivät kaikki työttömät ole vasemmistolaisia. Minä olen työtön, ja suunnittelen oman yrityksen perustamista. Siksi äänestän puoluetta, joka ajaa pienyrittäjien etuja parhaiten. Se ei ole SDP eikä mikään siitä vasemmalle.
Eli siis Keskusta tai RKP, älä vaan luule että kokoomus, tulet pettymään.
Vierailija kirjoitti:
Totta Kai tulee, tämähän on se poliittinen sykli suomessa: vasemmistohallitus ottaa velkaa ja saa maan talouden kuralle, oikeistohallitus yrittää korjata vahinkoja ja joutuu tekemään leikkauksia, sitten seuraava vasemmistohallitus taas ottaa velkaa ja seuraava oikeistohallitus yrittää taas korjata tilannetta ja jne.
Korona aika on poikkeusaikaa. Ns. normi oloissa kokoomus on puolueista eniten kasvattanut valtion velkaa. On pitänyt saada verojenalennuksia joiden takia on pitänyt ottaa lisää velkaa. Kykypuolueena kokoomus on kääntänyt tämän faktan muiden syyksi.
Vielä? No ihan varmasti palaa. Veikkaan ensi hallituksen olevan PS + Kok + KD tai jotain. Valitettavasti.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki oikeistopuolueet olisivat varjobudjeteissaan ottaneet täsmälleen yhtä paljon velkaa koronapandemian aikana kuin nykyhallitus. Joten aivan turha vttuilla.
Vierailija kirjoitti:
Vielä? No ihan varmasti palaa. Veikkaan ensi hallituksen olevan PS + Kok + KD tai jotain. Valitettavasti.
Valitettavasti tuo kokoonpano ei riitä enemmistöhallitukseen, eikä Suomessa muodosteta vähemmistöhallituksia. Ongelmia tulee 2023 vaaleissa kellekään puolueelle saada hallitusta kasaan.
Ei tuo ole edes uskon asia vaan pomminvarma fakta. SDP:tä huolimatta kaikki hallituspuolueet ovat hörpänneet reilusti hallituksessa takapakkia ja demarit kasvaa kavereidensa kustannuksella.
Tämän hallituksen jälkeen saadaan oikeistohallitus. Työttömät haluavat mieluummin töitä kuin enemmän tukia.