Kotivaatteiden laatu
Käytätkö kotonasi virttyneimpiä verkkareita ja t-paitaa tms vai oletko ostanut erikseen kotivaatteeksi tarkoitetut vaatteet? Vai käytätkö kotona samoja vaatteita kuin esim töissä/muualla?
Mitä eroa on korona-ajalla ja muuten? Vai onko ollenkaan?
Kommentit (36)
Pieruverkkarit ja t-paita aika yleinen.
Pitkähihainen siisti teepaita ja vanhat löysät kuluneet housut. En menisi näin töihin. Kauppaan kyllä kun takki ja saappaat peittää housujen kulumat ja teepaidan kurvien nuolemisen. Ei ole tullut valituksia ja näin on mukavaa.
Saatan joskus ostaa alennuksesta jotain ainoastaan kotikäyttöön mutta yleensä käytän kotona jotain flanellipöksyjä, villasukkia ja neuleita. Kesällä shortseja, hametta ja toppia. Ehjiä ja siistejä vaatteita käytän ja jos tiedän että vieraita tulossa niin vaihdan kyllä tarvittaessa vieläkin siistimpään.
Tykkään että on erikseen kotivaatteet, arkivaatteet, juhlavaatteet,ym.
Minulla ainakin vanhoissa ja kuluneissa vaatteissa kotona on se idea, että ne entiset siistit vaatteet loppuun käytetään siellä kotona. Eli näkökulma on taloudellinen ja ekologinen.
Vierailija kirjoitti:
Minä en ymmärrä miksi kotona pitäisi olla reikäisissä ja tahraisissa vaatteissa? Sitten sanotaan, että ketä varten siellä pitäisi pukeutua, no miten olisi elämäsi tärkeimmät ihmiset, sinä ja perheesi?
Tai että, ei haluta epämiellyttävissä vaatteissa pönöttää, tekeekö ne reiät ja epämääräiset tahrat verkkareissa jotenkin mukavammat kuin ehjistä ja puhtaista?
Toki jos aikoo remontoida tai tehdä puutarha hommia, niin valmiiksi huonot vaatteet on hyvä idea. Mutta jos ruokailee perheen kanssa onko liikaa vaadittu kunnioitusta muita kohtaan sen verran, että vaatteet on puhtaat ja ehjät?
Samaa olen miettinyt. Nykyisin olen kotona valitettavasti aika virttyneissä vaatteissa rahatilanteen takia, mutta jos voisin, käyttäisin samoja "parempia" vaatteita sekä kotona että kodin ulkopuolella. Minulla ei ole mitään "pönötysvaatteita" eli ihmisten ilmoillakin käyttämäni vaatteet ovat päällä mukavia. On tosiaan jotenkin huvittavaa, että pitää laittautua heti jos lähtee jonnekin tyyliin kauppaan puliukkojen keskelle, omalle perheelle riittää, että vaatteessa on enemmän kangasta kuin reikää :) Koen, että tämä on aika paljon ihan itsekunnioituskysymyskin.
Lähes aina hame tai mekko, kotona ja kodin ulkopuolella. Mukavaa pitää olla. En säilytä virttyneitä vaatteita enkä omista verkkareita.
Kotonakin farkut ja paitapusero, jotenkin olen jämähtänyt tähän 80-luvun alun tyyliini loppuiäksi.
Vierailija kirjoitti:
Kotonakin farkut ja paitapusero, jotenkin olen jämähtänyt tähän 80-luvun alun tyyliini loppuiäksi.
Miten kummassa joku viihtyy farkuissa kotona?
Vierailija kirjoitti:
Minä en ymmärrä miksi kotona pitäisi olla reikäisissä ja tahraisissa vaatteissa? Sitten sanotaan, että ketä varten siellä pitäisi pukeutua, no miten olisi elämäsi tärkeimmät ihmiset, sinä ja perheesi?
Tai että, ei haluta epämiellyttävissä vaatteissa pönöttää, tekeekö ne reiät ja epämääräiset tahrat verkkareissa jotenkin mukavammat kuin ehjistä ja puhtaista?
Eihän niitä reikiä välttämättä kukaan siellä kotona näe, kaikki eivät ole perheellisiä. Kaikkien perheenjäseniä ei myöskään kiinnosta. Itse olen ainakin niin pihi että käytän vaatteet ns. loppuun asti enkä heitä menemään jos niihin joku pieni reikä ilmestyy. Sen voi ommella kasaan jos niin kovin häiritsee.
Mä vaihdan yleensä kotiin tultua kotivaatteet. Kotona on kissoja ja yhdellä on todella tarttuvaa karvaa. En myöskään halua reikiä vaatteisiini. Ja mun kotivaatteet ovat pehmeitä, mukavia ja lämpimiä. Lämmitys on kallista, niin parempi pukeutua hyvin.
Yleensä mulla on ihan normaaleja vaatteita, mutta voivat olla vähän nukkaantuneita tai venähtäneitä. Päälle muhkea kylpytakki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten kummassa joku viihtyy farkuissa kotona?
Mukavimmat housut mitä on. En ole mikään verkkarityyppi.
Ostan itselleni kotivaatteita erikseen. Kivan värisiä legginssejä, collareita ja huppareita. Ehjiä ovat. Risat menee roskiin paitsi yksi miehen vanha ylisuuri reikäinen vanha huppari jolla on tunnearvoa :D
Käytän kotonakin aina hameita tai mekkoja. Ehjiä, puhtaita mukavia.
Muuallakin käytän aina hameita tai mekkoja, mutta en näin "venyviä".
Vierailija kirjoitti:
Toki jos aikoo remontoida tai tehdä puutarha hommia, niin valmiiksi huonot vaatteet on hyvä idea. Mutta jos ruokailee perheen kanssa onko liikaa vaadittu kunnioitusta muita kohtaan sen verran, että vaatteet on puhtaat ja ehjät?
Asun yksin, joten kukaan ei joudu katselemaan. Ei ole peilejäkään, joten en paljoa itsekään tule katselleeksi.
Virttyneissä, venähtäneissä, reikäisissä, tahraisissa yms kotivaatteissa elävä tuskin arvostaa itseään kovinkaan paljoa.