Vetovoiman laki, onko sitä?
Onko vetovoiman laki totta? Olin juuri miettinyt pitkästä aikaa ensirakkauttani, jonka kanssa olimme yhdessä muutaman vuoden parikymppisenä, ja googlaillutkin hänen kuviaan hieman haikeaa vanhoista ajoista. Tänään hän tuli vastaan hiihtokeskuksessa. Näimme ensimmäistä kertaa yli 10 vuoteen, olimme molemmat yksin lasten kanssa. Oli outoa nähdä ihminen, joka joskus oli kaikkein läheisin. Hän tuntui samaan aikaan sekä hämmentävän tutulta että vieraalta.
Utta kun tämä meni nyt näin niin mietin, voinko tehdä samoin myös muille asioille. Visioida itselleni palkankorotuksen? Onko kukaan kokeillut tällaista?
Kommentit (5)
Nope. Ihminen havainnoi kyllä maailmaa mielialojen mukaan, mutta mielialaan on vaikea vaikuttaa itse. Tai siis, jos yrittää huijata itseään että ei ahdista, että kaikki hyvin, niin tulee vaan kahta kauheampi ahdistus.
Ja tuohon kuuluu olennaisena ajatus siitä, että jos jollekin tapahtuu pahaa niin on itse sen aiheuttanut, kun ei vaan osannut ajatella paremmin. Ajatus on niin muita halveksivaa pskaa kuin vain voi olla. Ja että kaikki hyvä on ihmisensä itsensä ansiota, voi että, osasin ajatella oikein niin tapahtui näitä hyviä juttuja.
Kokoomuspolitiikkaa kiedottuna new age -huuhaahan.
Kerran kuvittelin miten ihanaa olisi kun joku mies kietoisi käsivartensa ympärilleni. Jo samana iltana tapasin ihanan tyypin joka näin teki hyvästellessä. Olin matkoilla ja hän oli toiselta puolelta maailma, asia jäi sikseen.