Kala muka köyhien ruokaa
Ostin Prisman kalatiskiltä silakkaa ja ajattelin että paketti maksaa jotain 3-4 euroa. Myyjä antoi paketin ja hintaa oli kymmenen euroa.
Kommentit (68)
Äsyttää kyllä kun silakkaa ajetaan rekoilla turkistarhoihin ja kaupassa se onkin juppiruokaa.
Tarkasta hinnat. syötettiin muuten aikanaan rapuja vangeille koska pidettiin köyhien roskaruokana.
Vierailija kirjoitti:
Tarkasta hinnat. syötettiin muuten aikanaan rapuja vangeille koska pidettiin köyhien roskaruokana.
Nykyään vankilassa saa vain graavikalaa.
Halvin mahdollinen pakastei maksaa kilolta melkein 8 euroa ja tonnikala 10 euroa! Missä vaiheessa hinnat on nousseet noin paljon?
En kyllä muista, että olisin ikinä kuullut kenenkään väittävän kalaa köyhien ruoaksi.
Vierailija kirjoitti:
Eikö siellä ollut kilohinta esillä, kun yllätyksenä tuli.
No en tajunnut katsoa. 😃
Vierailija kirjoitti:
Äsyttää kyllä kun silakkaa ajetaan rekoilla turkistarhoihin ja kaupassa se onkin juppiruokaa.
No, kun turkistarhaus kielletään, niin loppuu rekkaralli ja saa silakat jäädä mereen uiskentelemaan.
Ellei palata vanhaan ja aleta syöttämään kanoille.
Jonnet ei muista, kuinka ennen vanhaan kanamunat maistuivat silakalta.
Vierailija kirjoitti:
En kyllä muista, että olisin ikinä kuullut kenenkään väittävän kalaa köyhien ruoaksi.
Holkeri sanoi pääministerinä ollessaan, että syökää silakkaa. Kun kansalaiset valittivat, että ruoka on kallista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ongi itse
Anna kyyti järvelle tai merelle.
Tassua toisen eteen
Vierailija kirjoitti:
Kuka oikeasti ajattelee, että kala on köyhien ruokaa?
Joskus muinoin halvinta opiskelijaruokaa oli makaroni ja tonnikala. Ja olen nähnyt useasti jossain "näin säästät ruokakuluissa" -jutuissa suositeltavan mm. silakkaa edullisena raaka-aineena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Holkeri sanoi pääministerinä ollessaan, että syökää silakkaa. Kun kansalaiset valittivat, että ruoka on kallista.
Joo, kauan sitten asiat oli eri tavalla. Itse opettelin noihin aikoihin kävelemään, joten en ehtinyt kuunnella pääministerin juttuja.
Jauhomakkarat ovat köyhien ruokaa, seuraavaksi halvin eläinproteiinituote on broilerinkoivet.
Se on jännää, että tässä maassa patistetaan terveelliseen ruokavalioon, mutta sen noudattaminen tulee vaan hävyttömän kalliiksi.
Vierailija kirjoitti:
Kuka on sanonut, että se on köyhien ruokaa?
"Syökää silakkaa, se on halpaa!"
Oliko se Viinasen vai Holkerin tokaisu köyhille?
Ongi itse