Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kala muka köyhien ruokaa

Vierailija
23.02.2021 |

Ostin Prisman kalatiskiltä silakkaa ja ajattelin että paketti maksaa jotain 3-4 euroa. Myyjä antoi paketin ja hintaa oli kymmenen euroa.

Kommentit (68)

Vierailija
61/68 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri nyt on lohi K-supermarketissa 5.90 kg (Helsingissä). Suunnilleen sama hinta minusta joka ma-ke, ehkä tyypillisempi hinta on 6.90 kg.

Vierailija
62/68 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ainakin täällä kalapuikot on jotain 2,80e/ kilo. ja seitinfileet 7,3e kilo. Aika köyhien ruualta se kuulostaa. 

Taitaa olla 10kpl paketti, n. 400g tuo 2,80€ kalapuikkosatsi.

Halvinta kalaa toki

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/68 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Assburger kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ainakin täällä kalapuikot on jotain 2,80e/ kilo. ja seitinfileet 7,3e kilo. Aika köyhien ruualta se kuulostaa. 

Taitaa olla 10kpl paketti, n. 400g tuo 2,80€ kalapuikkosatsi.

Halvinta kalaa toki

Ei ole kuin kilohinta, kuten mainitsin. 450g kalapuikot maksaa 1,27e

Vierailija
64/68 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rehusilakasta kalastaja saa 20 cnt/kg.

https://yle.fi/uutiset/3-11796826

"Selkämereltä palanneen Golden Rose -troolarin saalis oli tällä kertaa noin 150 tonnia silakkaa. Vain parista tonnista tehtiin fileitä, loppu päätyy muuhun käyttöön."

Vierailija
65/68 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Halvin mahdollinen pakastei maksaa kilolta melkein 8 euroa ja tonnikala 10 euroa! Missä vaiheessa hinnat on nousseet noin paljon?

kirjolohi 6-8 €/kg

silakkafile 10€/kg

seitifile 8€/kg

Norjan lohi ollut halvimmillaan 5€/kg

jauheliha 5-9 €/kg

pakastepitsa 8-10€/kg

siideri 6-8€/l

lihapiirakka 6€/kg

Niin, no mikä sitten on kallista ja mikä ei.

Näistä valitsisin siiderin. Saa parhaiten vastinetta rahoille.

Minä taas siiderivalaan.

Vierailija
66/68 |
24.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostaisin kunnon silakkaa, en näitä pestyjä koneen erottamia fileitä *hyi*. Ihan kamalia, vetisiä, mauttomia. Silakkaa joko perkaamattomana tai vain suolet pois. Siitä kunnon tavaraa: paistetut silakat tai silakkapihvit (itse fileeraten saa piikit kokonaan pois). Eipä näy ja jos, on himskatin kallista. Paljon lohta ja muikkua kalliimpaa.

Silakkaa voisi jalostaa esim. savusilakkamakkara uudelleen tuotantoon, silakkaa ja särkeä ym. kalapihveihin ja kalapulliin tai -puikkoihin, olisi parempia kuin nykyiset. Kumpaakin oli joskus 1980-luvulla markkinoilla, ei enää. :/ Voisi keksiä paljon muutakin, johon käyttää. Kyse on omasta arvostuksesta em. kalaa kohtaan. Minä arvostan, mutta en pestyinä ja mauttomina.

Vierailija
67/68 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkistin tänään paikallisen kaupan kalan kilohinnat.

Lohta ja kirjolohta on tarjolla vain fileenä, hinnat 17-19€/kg

Seitipalat 10€/kg.

Kalapuikot 5€/kg

Vierailija
68/68 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen, että kalan hinta laskisi, jos  sitä ostettaisiin enemmän. Mutta aina on vain tokaistu, että käy itse kalastamassa, mikä luo sitä asennetta, että on noloa mennä ostamaan kalaa, etenkin jotain särkeä. Niinpä sitten ostetaan lihaa ja kanaa. Jännä, ettei ikinä sanota, että metsästä itse lihasi tai kasvata kaalisi, niitä "saa" kyllä ostaa kaupasta. Kalaan ja kalastamiseen liittyy jotain sellaista perisuomalaista pyhää, että ne on pakko kalastaa itse. En ymmärrä.