Kokemuksia Potilasvakuutuskeskuksesta?
Minkälaisia käytännön kokemuksia, niin positiivisia kuin negatiivisia, mahtaa palstan lukijoilla olla Potilasvakuutuskeskuksesta (PVK) ? Onko tullut hylkäyksiä vai onko joku saanut jotain?
Kommentit (43)
Te harvat korvauksia saaneet: Oletteko hakeneet kuitenkin korvausta kaikista kuluista ja tilapäisestä/pysyvästä haitasta? Vai saitteko "automaattisesti" tietyn summan ja jollain lauseella kuitattiin sen olevan sit lopullinen ja ainut korvaus siitä vahingosta?
Oma kokemukseni on, että päätöksen perusteluista kaikki oli tehty lääkärinlausuntoja vääristellen tai yksinkertaisesti keksittyihin oireisiin perustuen. Lähetin toki oikaisupyynnön vedoten hallintolakiin; menettelyvirhe.
Saapa nähdä, tällä viikolla vasta tuli päätös ja tein oikaisupyyntöni. Aikaa se vei, mutta pystyin tällä tavalla jokaisen perustelun kumoamaan, kun oikaisupyyntööni kirjoitin tarkkaan todelliset kirjaukset ko. käynneistä ja pvk päätökseen kirjatut. Olivat leikkauskertomuksenkin vääristelleet niin röyhkeästi, että teki mieli laittaa juttuvinkkinä kaikkiin uutismedioihin.
Mulla tota hallintolakiin vetoamista tosin puolsi myös se, että olin lähettänyt siihen vahinkoon liittyen lisätietoja sähköisen asioinnin kautta niinä päivinä, kun se kielteinen päätös oli jo postissa mutta ei ollut vielä mulle saapunut. Päätös tulee voimaan vasta kun asianosainen on saanut sen tietoonsa, eli sit kun posti pudottaa sen teidän postiluukusta (niin pitkään ku sähköinen asiointi palvelee vaan pvk ja vahingonkärsinyt saa kaiken tiedon sieltä vaa kirjeitse).
50 000€ sain siitä, että tutisen ja vapisen KOKO loppuelämäni. Anneli Auerille tsempit. Rahaa löytyy varmasti. Pittäähän sitä murhata ja nauraa et saa rahnulia.
10vuotta vanhalla pojalla kiveksen kiertymä mitä ei heti leikattu vaan laitettiin kotiin. Muutaman päivän päästä hätäleikkaus uudessa lastensairaalassa helsingissä. Leikkauksessa kives poistettiin. Päätös: korvattava potilasvahinko, korvaus 800€
aivan naurettava korvaus loppuiän kosmeettisesta haitasta, monen päivän kivusta ja särystä ja 3päivää sairaalassa joista kuluja toistasataa euroa.