Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitkä ovat vallitsevimmat tunteesi?

Vierailija
23.02.2021 |

Hätkähdin, kun aloin miettiä, mikä on vallitsevin tunteeni: syyllisyys.

Tunnen syyllisyyttä, kun en lähde lenkille tai kun laitan kotona olijoille lounaaksi einesruokaa tai kun en taaskaan tehnyt mitään hyödyllistä vaan notkuin somessa tai kun olen aloitekyvytön enkä saa kotiani pysymään järjestyksessä.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syyllisyys minullakin: koko ajan on tunne, että en tee tarpeeksi tai että olen tehnyt jotain väärää. Sen lisäksi häpeä, ahdistus, alakulo, stressi ja levottomuus.

Kuulin tänään psykiatrilta, että minulla on vaativan persoonallisuuden piirteitä. Nyt sitten pitääkin alkaa työstää sitä.

Vierailija
2/27 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Postiivisesta negatiiviseen päin listattuna:

Lyhyinä purskahduksina tuleva innostuneisuus

Mihinkään kanavoitumaton energia "tehdä jotain"

Lähes sietämättömät, spontaanit ja pakahduttavat "empatiakohtaukset" vaikkapa lapseni nähdessäni (yhdistyneenä epämääräiseen kalvavaan tunteeseen siitä, kuinka katoavaa se hetki on)

Pakkomielteisyys

Epämääräinen ahdistus/hermostuneisuus

Orastava paniikintunne

Keskellä yötä herätessäni iskevä tietoisuus kuolevaisuudestani

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häpeä

Vierailija
4/27 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häpeä, toivottomuus, turvattomuus

Vierailija
5/27 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neutraali "tunteettomuus". Hyvin vähän tunteet heittelee mihinkään suuntaan. Päivittäin saattaa olla pientä alakuloa tai iloisuutta jostain, mutta kohta on taas se "neutraali" tunne.

Vierailija
6/27 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viha, raivo, ja kiristävä tunne päällimmäisenä.

Vierailija
7/27 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iloisuus, kiitollisuus, rakkaus, onnellisuus, aikaansaapuus, tyytyväisyys. Ihan tosi, olen miettinyt tätä ja pitänyt tunnepäiväkirjaa ja näin se vaan on, nuo sieltä nousevat esille. Kaksi kertaa tämän vuoden puolella on ollut negatiivisen tunteen päivä: toinen oli kurja/sairas (oli kuumeinen olo mutten sitten kunnolla sairastunutkaan), ja toinen väsynyt/stressaantunut (tokavika työpäivä ennen lomaa kun yritti putsata pöydän mutta ei ollut vielä semmoista jee loma -fiilistä).

Tämä liittyy toki helppoon elämään, ei ole vaikeuksia parisuhteessa, rahahuolia tai vastaavia, niin on sinänsä helppoa olla onnellinen verrattuna vaikeammissa tilanteissa oleviin ihmisiin. Mutta on tässä varmasti osansa resilienssilläkin, ei mulle vaan jää niin vahvasti mitkään negatunteet mieleen jos niitä nyt hetkittäin päivän aikana tulisikin; kun illalla täytän tunnepäiväkirjan niin melkein aina vaan mietin että olipa aika kiva päivä☺️

Vierailija
8/27 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaa hillitty iloisuus tai neutraali. :)

Vierailija
9/27 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärtymys

Vierailija
10/27 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viha, surullisuus, häpeä.

Vierailija
11/27 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kateus

Vierailija
12/27 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitollisuus, onnellisuus, rakkaus, ärtymys, pelko lasten/lastenlasten puolesta, tyytyväisyys. Eniten kiitollisuutta, sitä tunnen elämästä, jota on jäljellä enää vähän. Mutta olipa ihana elämä, kaikkea sopivasti.

Vierailija
13/27 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakkaus ja kiintymys.

Vierailija
14/27 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vtutus, stressi, ahdistuneisuus, saamattomuus, katkeruus, kateus, viha jne. :(

Vierailija
15/27 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahdistus, mutta kaipa siihen on kietoutuneena myös muita tunteita, kuten häpeää, vihaa, surua, toivottomuutta ja huonommuudentunnetta.

Vierailija
16/27 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masennus ja ahdistus.

Vierailija
17/27 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Innostuneisuus kaikesta. Joku sellainen kiitollisuuden, onniliikutuksen ja rakkauden sekoitus.

Vierailija
18/27 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääosin neutraali olo tai enemmänkin tyhjä. Välillä myös vihan ja surun tunteet nousee, varsinkin vapaa-aamuisin. Suuria onnen tunteita ei ole ollut muutamaan vuoteen (ei parisuhteen päättymisen jälkeen).

Tunnepäiväkirjaa voisi itsekin alkaa pitämään niin tietäisi paremmin miten menee.

Vierailija
19/27 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vtutus, viha ja ahdistus. Tosi niinku "kiva" elämä.

Vierailija
20/27 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilo, rakkaus, onni, tyytyväisyys ja välillä hetkittäinen ahdistus. Olen juurikin rakastunut ja elän sen tunteen huippuhetkiä, tämä tälle onnelle selvennyksenä. Kiitollinen olen myös, että tämänkin sain kokea.