Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen taloudellinen kunnianhimo – onko tämä normaalia käytöstä vai toisen alentamista?

Vierailija
23.02.2021 |

Mies tuo usein esille, miten häntä häiritsee se, etten ole kunnianhimoinen ja pyri elämässäni eteenpäin. Kunnianhimolla ja eteenpäin pyrkimisellä hän tarkoittaa pelkästään taloudellista menestystä.

Mies on yrittäjä ja kova sijoittamaan eri kohteisiin. Menestyy melko hyvin, mutta toivoisi itseltäänkin paljon enemmän.

Itse olen palkkatöissä ihan ok työssä, tienaan n. 4 000 € kuussa. Etsin uutta työtä, mutten kovin aktiivisesti. Mielestäni tämä työ sopii hyvin elämäntilanteeseemme, koska meillä on parivuotias lapsi. En tykkää ottaa isoja riskejä, pieniä kylläkin. Olen sijoittanut jonkin verran mm. perintörahoja, mutta miehen mielestä minun pitäisi ottaa enemmän riskiä ja pyrkiä eteenpäin. Olen suorittanut maisterintutkinnon ja haluan kivan ja haastavan työn, mutta en kaipaa mitään huippu-uraa.

Mies siis jaksaa säännöllisesti muistuttaa, miten kunnianhimoton olen ja miten erilaisia olemme tässä mielessä. Se häiritsee ja surettaa häntä.

Onko vika nyt todella minussa? Uskaltaisin väittää, että harva on taloudellisessa mielessä niin kunnianhimoinen kuin mieheni.
Mielestäni minulla on oikeus elää omannäköistäni elämää eikä tarvitse miettiä pelkkää taloudellisen mammonan kasvattamista koko ajan. Mielestäni mies saa olla sellainen kun on ja hänen tulisi antaa minun olla sellainen kuin olen.

Meillä on siis nytkin taloudellisesti hyvä tilanne, mutta miehelle se ei riitä.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Molempien tulisi sada olla sellaisia kuin ovat. Jos se, millainen toinen on, häiritsee, on parempi erota. IHAN SAMA; KUMMASSA ON VIKA.

Vierailija
2/22 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näytä miehellesi että arvostat ja tuet häntä tekemisissään ja sano hänelle, että vastavuoroin tsemppaa sinua omalla urallasi. Pääasia että molemmat viihdytte työssänne, pidemmän päälle parasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti? Mies moittii sinua tässä asiassa kunnianhimon puutteesta?

Jätät hänen moitteet ensinnäkin täysin omaan arvoonsa. Voit todeta, että kunnianhimosi kohdistuu muihin asioihin, kuten esimerkiksi siihen, että lapsesta kasvaa täyspäinen ihminen, ja siihen, että toisia kuten esim. puolisoa kohdellaan asiallisesti ja kunnioittavasti. Ja siihenkin, että pyrit valitsemaan kumppaniksi täysjärkisen ihmisen, joka osaa myös kohdella puolisoa asiallisesti ja kunnioittavasti.

Vierailija
4/22 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli äijä haluaa sun rahat ittelleen pelattavaksi? Mä en muuten tollasta puhetta kuuntelis hetkeäkään. Jos en kelpaa omana itsenäni niin voi vapaasti lähteä etsimään parempaa kumppania.

" Olen sijoittanut jonkin verran mm. perintörahoja, mutta miehen mielestä minun pitäisi ottaa enemmän riskiä ja pyrkiä eteenpäin."

Vierailija
5/22 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta sinä kuulostat hyvinkin kunnianhimoiselta ja tavoitteelliselta ihmiseltä.

Vierailija
6/22 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

on taas ongelmat. hohhoijaa 

Vierailija
7/22 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa ahdistavalta että mies kokee hänen harrastuksensa olevan ainoaa "oikeaa" kunnianhimoista tekemistä. Ehkä taustalla on joku riittämättömyyden tunne tai näyttämisen halu, jota purkaa mammonan palvomisella. Niin tai näin, ei kuulosta kivalta ilmapiiriltä. Kunnianhimoa voi kokea vaikka kielten opiskeluun tai shakin pelaamiseen. Ja sekin on ok ettei mitään isoja intohimoja ole, silti voi elää onnellista elämää. Kukaan toinen ei voi sitä toisen puolesta määritellä.

Vierailija
8/22 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole normaalia käytöstä tuo toisen mollaaminen. Mies voisi osoittaa kunnianhimoaan siten, että tahtoo, että hänen vaimollaan on kauneimmin puhuva mies.

Vierailija
9/22 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

minun narsistimies joka on nyt exä, oli ihan samanlainen...lopulta lähdin suhteesta. 

Vierailija
10/22 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jätät hänen moitteet ensinnäkin täysin omaan arvoonsa. Voit todeta, että kunnianhimosi kohdistuu muihin asioihin, kuten esimerkiksi siihen, että lapsesta kasvaa täyspäinen ihminen, ja siihen, että toisia kuten esim. puolisoa kohdellaan asiallisesti ja kunnioittavasti. Ja siihenkin, että pyrit valitsemaan kumppaniksi täysjärkisen ihmisen, joka osaa myös kohdella puolisoa asiallisesti ja kunnioittavasti.

Tähän onn kyllä vaikeaa enää lisätä mitään... -  Lujasti tsemppiä Ap!

Sinkkumies

Vierailija
11/22 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äkkiseltään sanoisin, että tuo on alentamista. Onko muutakin henkistä väkivaltaa mukana? Miten mies puhuu muille ihmisille tai muista ihmisistä?

Vierailija
12/22 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa todella rasittavalta äijältä. Sullahan on ihan hyväpalkkainen työkin, en todellakaan jaksaisi tuollaista.

Vierailija
13/22 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahaa ei kannata palvoa, se on todella julma jumala. Koskaan sitä ei ole tarpeeksi. 

Vierailija
14/22 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumppanin pitää osta ja tukea sitä toista puoliskoa. Minä olen kunnianhimoton verrattuna mieheen ja ne korkeimmat tavoitteeni olen saavuttanut.

Mieheni on toistamasta. Havittelee ainavaan enemmän vastuuta jne.

Kummallekin nämä piirteet on ihan ok.

Vierailija
15/22 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sun miehellä joku lapsuuden trauma? Vaikuttaa vähän häiriintyneeltä, jopa aggressiiviselta. Itse en tuollaista kuuntelisi hetkeäkään, minulla on omat tavoitteeni elämässä ja olen tyytyväinen. Minulla on tärkeämpiä arvoja kuin raha. Rahaa tarvitaan vain sen verran, että saa maksettua asumisen ja elämisen, mitään luksusta ei tarvita. Tärkeintä on olla terve ja rakastettu. Ehkä miehesi ymmärtää jonakin päivänä, ja lopettaa kaiken mittaamisen rahassa. Raha ei tuo onnea, päinvastoin. Minusta sinulla on oikein hyvät ja järkevät tavoitteet elämässä ja palkkasi perusteella taidat olla myös ihan hyvässä työpaikassa ja olet tyytyväinen. Sinulla ei ole mitään ongelmia, miehelläsi on ja hänen täytyy se tajuta. Jotkut valitettavasti heräävät todellisuuteen vasta kun sairastuvat tms. ja menettävät jotain oikeasti tärkeää.

Vierailija
16/22 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tähän onn kyllä vaikeaa enää lisätä mitään... -  Lujasti tsemppiä Ap!

Sinkkumies

Tai no voinee tietysti kysyä, että missä menee kunnianhimon ja pohjattoman ahneuden raja? - Mitä oikeastaan haluaa saavuttaa, sillä mitä kutsuu kunninanhimoksi? 

Sinkkumies

Vierailija
17/22 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovatko sukupuolet menneet sekaisin?

Yleensä se on nainen joka edellyttää mieheltä "vähintään samaa" ja käyttää "elämässä eteenpäin menemistä" kivemman kuuloisena koodina rahan ja statuksen hankkimiselle.

Vierailija
18/22 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi luoja mitä keittiöpsykologeja taas ketju täynnä. hyvin taas lietsottu miesvihakiimaa. 

Vierailija
19/22 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

voi luoja mitä keittiöpsykologeja taas ketju täynnä. hyvin taas lietsottu miesvihakiimaa. 

Sinäkö olet käynyt laittamassa yhden säälittävän alapeukun joka kommenttiin 😁

Vierailija
20/22 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taas toivoisin juuri tuollaista miestä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi yksi