Pelottavin kirja minkä tiedät
Kommentit (67)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se on aina ja ikuisesti Hohto.
Olen sen jälkeen lukenut monia, monia kauhukirjoja mutta Hohdon luin 11-vuotiaana, ja juuri väärän osan vieläpä kylpyammeessa :D
Siitä kai siis jäi sellainen jälki aivoihin, ettei muut kirjat enää pääse samalle tasolle.Miten Hohto, on ko siinä kirjassa ne kaksoset, niinkuin siinä elokuvassa, kun ne kuin näyssä huutaa, että tule leikkimään meidän kanssa, ja sitten kaikki täyttyy verestä?
Kirjassa kirveen sijaan on joku krikettimaila XD Hui kun on niin pelottavaa ja uskottavaa!
Mutta kun siinä elokuvassa on kuin unessa, tai näyssä, tai hallusinaatiossa, ne kaksoset, pienet tytöt jossain 1910-luvun vaatteissa, ja ne huutaa, että:
Come play with us.
Sitten alkaa tapahtua.
Minusta ne kaksoset voi hyvin symboloida jakomielitautia. Itseasiassa ajattelen niin. Erikoista on, että se ei koskaan aikaisemmin ole tullut minulle mieleen, vaikka näin sen elokuvan viimeksi pitkän aikaa sitten, ja ekan kerran varmaan joskus parikymppisenä tai jotain.......ja siitä nyt yli 30 vuotta aikaa.
(Sinänsä identtiset kaksoset eivät ole minusta tuohon paras symboli, mutta silti ajattelen, että sitä tuo saattaa tarkoittaa)
Sama.
En oikein tajua,miten kirja voi olla kauhean pelottava.Siinähän teksti onpaperilla,ja vaikka olisi kuinka hirveitä juttuja,niin kyllä multa ainakin lukeminen onnistuu.
Elokuva onkin sitten pahempi juttu.Telkusta tms. tulevat kauhuleffat ei kyllä mua hetkauta.
Yhden kerranolen paennut telkun edestä.
Tuli aikanaan sellainen tosijuttuihin pohjaava sarja,joka kertoi ajasta mustien vapauttamisen jälkeen.
Orjuus oli paperilla ohi,mutta elämä ei ollut hääviä.
Klu-klux-klaan oli perustettu ja jälki oli sen mukaista.
Leffassa oli kohta jossa klaanilaiset sitoivat mustan aktivistin puuhun,valelivat öljyllä ja sytyttivät tuleen.
Miehen tuskanhuudot olivat niin hirveät,että aidoksi tilanteeksi olisi luullut.
Pakenin vessaan ja laskin vettä etten kuullut huutoa,huom.olin nelikymppinen nainen.
Kohtauksen teki vielä hirveämmäksi se että miehen pieni poika oli pntu häkkiin katselemaan isän kohtaloa.
Sarjan edetessä ja pojan aikuistuttua hänestä sukesi mies,joka tappoi häikäilemättä jokaisen valkoisen,joka kohdalle osui.
Sinä oli pelottavaa....En tiedä miltä tuntus kirjana,ei ainakaan näkisi ja kuulisi.
https://www.kirjasampo.fi/fi/kulsa/http%253A%252F%252Fdata.kirjasampo.f…
Onko norsulla komeampi pehva kuin pingviinillä? Entä valaalla? Siinä kauhua kerrakseen.
Lisää pelottavia kirjoja tänne, kiitos.
Pelottavin on varmasti ollut enemmän kuin ajankohtainen Stephen Kingin Tukikohta. Luin sen ysärillä ja työmatkalla bussissa meinasi tulla pissat housuun kun edessäoleva aivasti. Oi niitä aikoja.
Ei kai kauhuksi tarkoitettu ole koskaan kovin pelottavaa tyyliin Stephen King. Oikeasti pelottavia kirjoja on sellaiset jotka kertoo oikeiden ihmisten kammottavista teoista tai kuvaa muuten ihmislajin käsittämätöntä julmuutta.
Vierailija kirjoitti:
Stephen King / Peter Straub Pimeyden talo.
Piti siinä pelottavimmassa kohdassa laskea kirja pois. Monta viikkoa meni ennen kuin pystyin jatkamaan, mutta se olikin se viimeinen pelottava tapahtuma.
Toinen missä olen fyysisesti pelästynyt on Stephen Kingin Julma Leikki, pääsi kirkaisu ja kirja lensi kädestä. Lukeminen kyllä jatkui sen jälkeen, mutta en muista niin isoa reaktiota muulloin tulleen. Luulen, että noihin isoihin reaktioihin pitää olla muutenkin oikeassa tunnelmassa. Minulle ainakin harvemmin tapahtuu, siis pelästystä, itkua, naurukohtausta jne.
Arvaan kyllä mikä kohta Julmassa leikissä! Itsellä nousi ihokarvat pystyyn.
Uinu uinu lemmikkini oli pelottava kun luin sen joskus 14-vuotiaana yksin kotona vanhempien ollessa mökillä.
Stephen Kingin Piina on jäänyt mieleen harvinaisen hyvänä kauhukirjana. Se tunnelma...
🇺🇦🇮🇱
Manaaja sekä kirjana että elokuvana, tulee vieläki joskus uniin sen demonin kasvot ja ivallinen hymy.
Oisko mitään muuta kun sitä Kingiä? Longit oon lukenut, enkä tajunnut niiden olevan kauhua vaikka ihan ok olivatkin.
Dean koontz, ootteko lukeneet hänen kirjojaan?
https://www.tammi.fi/kirja/noidan-kasikirja/9789520402822
Noidan käsikirja.
Pelotti lapsena ja silti sitä oli "pakko" lukea uudelleen ja uudelleen.
Trauma jäi Noidan Käsikirjasta. Kohta 42-vuotiaana näen edelleen painajaisia siitä ruumisarkkua kantavasta hissipojasta.
Noin muuten en kestä dystopioita. Kaksi kirjaa, joihin en tartu enää ikinä, ja joiden lukemista kadun syvästi, ovat nekin Kingiä, mutta salanimellä Richard Bachman: Juokse tai Kuole ja Pitkä marssi. Ihmiset ovat jo valmiiksi hirveitä, ja sitten joku kuvittelee vielä hirveämmän yhteiskunnan.
Kiitos! Lähikirjastossa näyttäisi olevan ainakin Sydämen muotoinen rasia. Pitääpä käydä hakemassa.