Kuinka itsenäisesti 4-vuotiaasi hoitaa WC-käynnin?
Eli otsikossa pääasia:) Pitäisikö 4-vuotiaan jo käydä pytyllä yksin sekä osata pyyhkiä?
Meillä tällä viikolla 4 täyttävä neiti kyllä käy joskus pytyllä ihan vapaaehtoisesti, mutta yleensä haluaa potalle, koska siinä voi samalla katsella kirjaa:)) Pyyhkiäkin osaa halutessaan, paitsi tietysti kakkapyllyn pyyhkimiseen tarvitsee aikuista. Jotenkin vaan tuntuu, että vois tuon potan jo vähitellen heivata pois silmistä. Mitenkäs muilla saman ikäisillä?
Kommentit (3)
Meidän poika alkoi käymään pöntöllä 3 vuotiaana, ostettiin pytyn pienentäjä ja koroke, jonka avulla poika pääsi itse pöntölle.
M+Pojat
Meidän 2.5 vuotias menee itse vessaan ja pyyhkii pippelin pissan jälkeen ja vetää vessan. Kakallekin menee itse mutta siinä vielä jompi kumpi vanhemmista tulee pyyhkimään. Muuten siis hyvin itsenäinen. Meillä on pöntönpienentäjä ja jakkara käytössä.
iästä lähtien mutta kakkapylly pestään/pyyhitään edelleen vaikka tyttö täyttää marraskuussa jo 6v. Osaa kyllä pyyhkiä itse mutta tykkää että mieluummin pestään kun pyyhkimällä jää likaisen tuntuiseksi.