Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Putkiremonttiin valmistautuminen

Vierailija
23.02.2021 |

Jippii, putkiremppa tulossa... Makkari ja olkkari jää koskemattomiksi (onneksi!). Muuta kämppää myllätään enemmän tai vähemmän, hiukan vielä epäselvää puretaanko kattoa.. mutta miten valmistautuisit? Tavaraa pitää siirtää ja tehdä tilaa. Onko parempi raivata kaikki pois vai riittääkö esim muovittaminen? Mitä itse olisit omassa remontissa tehnyt toisin?

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti ei Lahden putkihuolto ole asialla tai sutta tulee ja paljon, aikataulut venyy ja venyy. Näen vieläkin painajaisia putkirempasta vaikka siitä on jo useampi vuosi. Ehdottomasti muualle asumaan ja arvoesineet mukaan.

Vierailija
22/31 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti ei Lahden putkihuolto ole asialla tai sutta tulee ja paljon, aikataulut venyy ja venyy. Näen vieläkin painajaisia putkirempasta vaikka siitä on jo useampi vuosi. Ehdottomasti muualle asumaan ja arvoesineet mukaan.

Ei ole, firma joka tekee on isännöitsijälle tuttu ja suositteli aiemmin onnistuneiden remppojen perusteella. Ovat tehneet yhteistyötä ennenkin ja näin pienellä paikkakunnalla ei edes ole varaa tehdä sekundaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te jotka pölyä pelkäätte, niin tiedoksi, että huoneet voidaan osastoida ja työkohde alipaineistaa tai muut tilat ylipaineistaa. Sitä sanotaan olosuhdehallinnaksi.

Vierailija
24/31 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka aikaisin putkiremontista pitää ilmoittaa vuokralaiselle? Viimeeksi tuli 5 päivää aiemmin tieto julkisivuremontista.

Vierailija
25/31 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myös muuton kannalla. Itse muutin kaikki tavarat sekä itseni pois putkiremontin ajaksi.

Tästä huolimatta pölyä ja melua on yhä riittänyt. Asunnon kaikki pinnat pestiin ennen takaisin muuttoa moneen kertaan ja ihan jäätäviä kerroksia oli pölyä joka paikassa. Sitä nousee yhä. Olen atoopikko jolla ei käytännössä ole ollut oireita vuosikausiin, mutta puhkesi taas kun muutin takaisin. Samoin silmät ja hengitystiet oli ärtyneet aluksi.

Jos on mitään allergiaa, atopiaa tai astmaa ei kannata asua rempan aikana ja sen jälkeen siivota todella huolella ja paljon. Täällä myös remontit jatkuu joissain asunnoissa ja melu on sanalla sanoen jäätävää. Koko talo tärisee kun piikataan.

Vierailija
26/31 |
24.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te jotka pölyä pelkäätte, niin tiedoksi, että huoneet voidaan osastoida ja työkohde alipaineistaa tai muut tilat ylipaineistaa. Sitä sanotaan olosuhdehallinnaksi.

Voihan sitä yrittää, mutta käytännössä liki mahdotonta saada "puhdasta" puolta niin tiiviisti osastoitua erilleen remontoitavasta osasta, etteikö pölyä kuitenkin kulkeutuisi.

Vierailija
27/31 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tehdään täydellinen linjasaneeraus,niin asunnossa ei voi asua.

Vedet poikkastaan,sähköt poikkastaan.

Usein kylpyhuone menee täysin uusiksi ja keittiö.

Jos on vanhoja sähkötauluja asunnoissa,niin nekin uusitaan.

Nykyaikaa vastaavaksi.

Itse muutin pois taloyhtiöstä,jossa alkaa iso remontti joskus 2024 loppuvuodesta.

Siellä pistetään uutta putkea ja sähkö hommaa ihan urakalla.

Työn kestoaika arvio  6 <--> 8 kuukautta,voi varautua pidempäänkin aikaan,

jos tulee joitakin yllätyksiä vastaan.

Yhtiössä on vanhoja asbestieristeisiä putkistoja.

Asunto on hyvin eristettävä pölyn takia.

Tavarat hyvin suojattava sekä ovet teipattava hyvi tiiviiksi.

Eihän asunnossa kajota,kun kylpyhuoneeseen,keittiöön ja jos on niin huoneistosaunoihin.

Onhan noi ikäviä hommia,mutta joskus ne on tehtävä.

Jos hinta tule oikein kalliiksi,niin on taloja purettu ja rakennettu uudet talot.

Se tulee halvemmaksi.

Niiden purkeu vie oman aikansa.

Tekotapoja on nykyään useita,se vaikuttaa työajan kestoon.

Myös talotyyppi,onko pienkerrostalo vai esim 100 huoneistoa käsittävä talokiinteistö.

Kaikki vaikuttaa kaikkeen.

Vierailija
28/31 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myös muuton kannalla. Itse muutin kaikki tavarat sekä itseni pois putkiremontin ajaksi.

Tästä huolimatta pölyä ja melua on yhä riittänyt. Asunnon kaikki pinnat pestiin ennen takaisin muuttoa moneen kertaan ja ihan jäätäviä kerroksia oli pölyä joka paikassa. Sitä nousee yhä.

Apua! Meillä on putkiremppa tulossa muutaman vuoden kuluttua, ja paperitapetit!! Kuka suostuis ostamaan tän, anyone?!

Vierailija
29/31 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos sinne rempan keskelle jäät asumaan niin kannattaa olla kotona aina vahtimassa, sillä minulla remppaukot jätti huoletta vain etuoven selälleen kun häipyivät jonnekin kahvi/ruokatauoilleen. Avoimet ovet varkaille siinä sitten.

Vierailija
30/31 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

No jos sinne rempan keskelle jäät asumaan niin kannattaa olla kotona aina vahtimassa, sillä minulla remppaukot jätti huoletta vain etuoven selälleen kun häipyivät jonnekin kahvi/ruokatauoilleen. Avoimet ovet varkaille siinä sitten.

Sama ja epäilyttävästi heti rempan jälkeen oven takana kävi outo nainen suuret aurinkolasit päässään ja kääntyi välittömästi pois kun ovea olin napsauttamassa auki. Käveleskeli ulkona pitkin pihoja, todennäköisesti joku varasliigan tunnustelija.

Vierailija
31/31 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan järkevä ratkaisu jos käyttövesiputket on vanhassa talossa seinän sisällä. Niiden vaihto olisi älyttömän vaikeaa ja hidasta, ja ylipäätään nykyään kerrostasokohteisiin yleensä halutaan pinta-asennusputket helpomman ylläpidettävyyden vuoksi. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi seitsemän