Mihin käytät S-bonukset?
Itse olen kerännyt niitä erilliselle tilille mutta ei ole tullut tarvetta käyttää minnekään nyt enää pitkään aikaan niin ajattelin laittaa kaikki pitkävetoon :D Jos niillä vaikka jotain tulisi kotiinpäin. Muutama kymppi nyt tällä hetkellä tuhlattavaksi ns. ylimääräistä rahaa jota en ole tähän saakka tarvinnut. Jatkossa bonuksia tulee vain pari euroa kuussa jos sitäkään kun asun yksin niin ei kauheasti mene enää ruokaan rahaa.
Kommentit (52)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rahastoilla ei tule kunnon voittoa.
Mulla on vähän rahaa s-pankin rohkeassa rahastossa ja 17% näytti olevan korko eilen. Tonni on tullut 4 kuukaudessa tuottoa. Kyllä tuo mulle kelpaa:)
Ensinnäkään se ei ole korkoa, vaan tuottoa. Missä ajassa tuo 17% tuotto on tullut ja onko se kokonaistuotto sijoitetulle pääomalle?
Yleensä on käytetty ne bonukset jouluostoksiin. Nyt ei muistettu koko bonuksia ja saldo oli 1200e.
Mä siirtelen niitä suht mielivaltaisesti rahastoihin, onko niitä nyt 5-6 erilaista, en ihan muista. Pidän bonuksia sellaisena ylimääräisenä rahana jolla voi tehdä kokeiluja kuinka raha tuottaa (jos tuottaa).
Käyttötilille tulee ja sieltä menevät muiden mukana mikä mihinkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rahastoilla ei tule kunnon voittoa.
Mulla on vähän rahaa s-pankin rohkeassa rahastossa ja 17% näytti olevan korko eilen. Tonni on tullut 4 kuukaudessa tuottoa. Kyllä tuo mulle kelpaa:)
Ensinnäkään se ei ole korkoa, vaan tuottoa. Missä ajassa tuo 17% tuotto on tullut ja onko se kokonaistuotto sijoitetulle pääomalle?
Ok tuottoprosentti.
Se vaihtelee joka päivä, nyt ollut pitkään noilla huitteilla. Tulee siis korkoa korolle tilillä olevalle pääomalle.
Viinaan ja huo*iin. Vielä pari vuotta, niin saan sikspäkin.
En ole tehnyt mitään, enkä tiedä minkä verran niitä on, kun ei ole pankkitunnuksia.
Mulla kun S-pankki on ainoana pankkina, ja bonukset menee käyttötilille, niin kyllä ne kuluvat ihan tavallisiin arjen ruokaostoksiin.
Oli mulla rahastojakin FIMissä ja S-pankissa, lisäksi Nordnetissä osakkeitakin, mutta lunastelin ne kaikki pois, tämän kuun aikana viimeiset. Kurssikäyrät on monella yhtiöllä suunnilleen ainakin 10 vuoden korkeimmillaan, vaikka korona ei ole vielä häviämässä mihinkään, joten käyrillä ei ole enää mitään yhteyttä reaalitalouteen. Kun valtioiden tuet loppuvat, romahtaa kurssit varmasti alas ja rutkasti. Tämä voi tapahtua hyvin piankin.
Nyt on siis kaikkein huonoin aika ostaa osakkeita tai sijoittaa rahastoihin. Nyt on myynnin aika kun niistä vielä saa jotain...
Vierailija kirjoitti:
Mulla kun S-pankki on ainoana pankkina, ja bonukset menee käyttötilille, niin kyllä ne kuluvat ihan tavallisiin arjen ruokaostoksiin.
Oli mulla rahastojakin FIMissä ja S-pankissa, lisäksi Nordnetissä osakkeitakin, mutta lunastelin ne kaikki pois, tämän kuun aikana viimeiset. Kurssikäyrät on monella yhtiöllä suunnilleen ainakin 10 vuoden korkeimmillaan, vaikka korona ei ole vielä häviämässä mihinkään, joten käyrillä ei ole enää mitään yhteyttä reaalitalouteen. Kun valtioiden tuet loppuvat, romahtaa kurssit varmasti alas ja rutkasti. Tämä voi tapahtua hyvin piankin.
Nyt on siis kaikkein huonoin aika ostaa osakkeita tai sijoittaa rahastoihin. Nyt on myynnin aika kun niistä vielä saa jotain...
S-Pankissa voi avata erilaisia tilejä pilvin pimein eikä tarvitse tyytyä vain yhteen :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
S-Pankissa voi avata erilaisia tilejä pilvin pimein eikä tarvitse tyytyä vain yhteen :)
On mulla S-säästötili, mutta kun tilien korot ovat nollilla jokatapauksessa, niin ei ole mitään merkitystä niilläkään tileillä.
Eipä tule edes ajateltua koko bonuksia, sinne ne vaan kertyy ästilille.
Ostan bonuksilla perheen jouluruuat joka vuosi. Bonuksia tulee mukavasti kun on vakuutukset Lähi-Tapiolassa ja ruokaostokset teen pääasiassa Prismassa, mutta jnkv myös muissa kaupoissa. Tankataan myös Prismassa.
Sinne ne kertyvät, joskus aiemmin olen maksanut muutaman laskun sieltä. Olen harkinnut S-sijoittamista, kai se olisi parempi kuin pelkkä makuuttaminen. Olen kuitenkin kovin arka niissä jutuissa enkä halua menettää mitään.
Pidetään tilillä ja annetaan lapselle, kun hän muuttaa omilleen ja tarvitsee rahaa esim takuuvuokraan. Todennäköisesti kahden vuoden sisällä, kun lukio nyt loppusuoralla. Hän ei tiedä rahasta itse mitään, niin on varmaan ihan mieluisa lahja.
Rahastoon. Tosin kertymistahti on aika verkkainen, koska pääosin käytämme viereistä K-kauppaa.
Pari kertaa vuodessa pääsee käymään thai-hieronnassa.
mulla rahat makaa tilillä vähän niinkuin pahan päivän varalle, bonuksia tulee kuukaudessa 4-10 euroa
Ostin kakkosasunnolle tiskikoneen ja hellan ja niistäkin tuli bonusta, kun ostin Prismasta.
Hinta ihan yhtä halpa kuin Giganteissa ym hömpöteissä, eikä pakotettu ottamaan luottokortteja ym sontaa.
Tuota, siellä rahastossa on kyllä muutakin rahaa:) Tuo nyt vertauksena siihen mitä sillä tuotolla esim saa. Pelkkien bonusten tuotolla siis lennot kolmelle. Mihin muuhun mun pitäisi rahaa säästää? Asunto on velaton, sijoitusasunto on, en tykkää merkkituotteista, en käy ravintoloissa Suomessa. Matkustaminen on ainoa mihin säästetään ja kulutetaan.
Lapsillakin sen verran hyvät tulot etteivät ole vonkaamassa perintöä.
18