Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Auttakaa, tsempatkaa!

Vierailija
23.02.2021 |

Olen 25-vuotias opiskelija. Minun täytyy huomenna palauttaa raportti, jota olen kirjoittanut viime syksystä alkaen. Välillä on ollut tehokkaitakin jaksoja kirjoittamisessa, mutta nyt olen aivan jumissa. Tähän väliin tuli yllättäviä laskuja niin, etten ole ollenkaan varma toimeentulostani. Ei ole oikein rahaa mihinkään. Onneksi kaapissa on sentään ruokaa varmasti yli viikoksi. Mutta tässä mielentilassa kirjoittaminen on todella, todella vaikeaa.

Tänään ja huomenna täytyy kuitenkin koittaa työskennellä urakalla. Minulla ei vaan ole oikein ketään, joka voisi tsempata, kun ajatukset kääntyvät koko ajan negatiivisen puolelle. Ajattelen, että raportista tulee kuitenkin huono enkä saa kuitenkaan töitä jne. Säälittävää kyllä, mutta tänä aamuna ihan oikeasti purskahdin itkuun. Kaupassa tai suihkussa käymisestäkin on tullut suoritus, jota en vain jaksaisi millään. Öisin heräilen parin tunnin välein.

Tämän raportin jälkeen alkaa olla valmistuminen lähellä. Mutta juuri nyt on niin masentunut ja ahdistunut olo, enkä osaa näköjään tehdä asialle mitään.

Miten saan mielialani paremmaksi? Onko jotain hyviä vinkkejä kirjoittamiseen?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos todella masentaa ja suihkussa käyminenkin on suoritus, saatat tarvita ihan ammattilaisen tukea. Katso täältä linkkejä: https://mieli.fi/fi/tukea-ja-apua/verkossa/tukinet-tukipisteesi-netiss%…

Vierailija
2/6 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa kirjoitustyö selkeisiin osiin. Koita sitten realistisesti aikatauluttaa eri osat. Päätä, mitä jätät suosiolla huomiseksi, mitä teet tänään. Koita keksiä jokin palkinto, jonka annat itsellesi, kun raportti on valmis. Se voi olla jotain, mikä ei maksa mitään. Jos rahaa on hieman, osta vaikka suklaalevy ja lue hyvää kirjaa.

Tsemppiä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katso Kelan sivuilta voisitko saada taloudellista tukea. Rahattomuus ahdistaa. Jos lähelläsi on ruoanjakelua, käy rohkeasti siellä, jos ruoka loppuu.

Vierailija
4/6 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä lääkäriltä Alproxia.

Vierailija
5/6 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollainen tilanne ahdistaa varmasti paljon! Luulenpa, että sille et mahda nyt mitään vaan joudut tekemään sen raportin ahdistuksen kanssa. Yritä siis hyväksyä ahdistus sen sijaan, että pakenet sitä.

Ota tavoitteeksi vain, että saat raportin valmiiksi - laadulla ei väliä. 

Paljon tsemppiä!

t. samanlaisissa tilanteissa ollut

Vierailija
6/6 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos tsempeistä ja hyvistä vinkeistä! Heti on hieman parempi olo. Täytyy koittaa tosiaan päästä eroon turhasta itsekritiikistä ja pohtia aikatauluttamista. Tällaisia "masennusjaksoja" on ollut nyt noin puolen vuoden ajan. Voi olla, että koitankin hakea keskusteluapua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän neljä