Onko joku täällä saanut keskenmenon stressin takia?
Siis myöhäisemmässä raskaudessa, 12+ viikolla? Kuulemma stressi vaikuttaa todella paljon. Mä haluan tän lapsen kovasti. Nyt on elämässä todella paha tilanne, jota olen alkanut ratkomaan. Tää viikko tulee kuitenkin olemaan mun elämän raskain. Pelottaa raskauden puolesta.
Kommentit (8)
Saathan apua tilanteeseesi? Älä jää yksin. En usko että keskenmeno on heti se todennäköisin seuraus, mutta pitkäaikainen stressi vaikuttaa lapsen kehitykseen. Yritä selvittää sitä stressavaa asiaa ja tee elämäsi muuten mahdollisimman helpoksi, lepää ja rentoudu aina kun voit.
No parempi sitten, että keskityt siellä porvoossa omiin asioihisi, etkä tule tänne mammapalstalle turhaan rasittumaan.
Raskauden aikainen stressi vaikuttaa voimakkaasti lapsen riskiin saada mielenterveysongelmia elämänsä aikana. Onko tuo tilanne pakko ratkaista nyt ja nimenomaan sinun toimestasi, kun et yhtään avannut ongelmaa?
Jos stressi pelkästään aiheuttaisi keskenmenoja niin sodan, nälänhädän ym. aikana ei syntyis yhtään lasta. Et sinä sitä stressaamalla ulos saa. Voin lohduttaa, että jokainen äiti (joka toivoo lapsen) stressaa että lapsella on kaikki hyvin. Stressi kuuluu elämään eikä siltä voi kukaan välttyä. Älä huoli, tee asioita jotka laskee stressiä ja hyväksyt, että nyt vaan on tällainen elämäntilanne. Kertaan vielä: Sinä ET vauvaa stressaamalla ulos saa.
Mulle juuri lääkäri sanoi, että itse voi edesauttaa keskenmenoa vain kovalla päihteiden käytöllä. Tuskin pelkkä stressi vaikuttaa.
mitä tällä viikolla tapahtuu?
Lapsenkin kanssa on stressiä, pystytkö siihen ?
En, mut oonkin mies.