Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka voi mokata "kaupan kassa" työhaastattelun?

Vierailija
22.02.2021 |

Olen tehnyt aiemmin pelkästään sihteerin hommia sairaala/poliisilaitos ja viimeimpänä yksityisessä yrityksessä 10 vuotta.

6kk työttömyyden jälkeen työkkäri pakotti hakemaan kauppaan töihin ja etähaastattelu loppuviikosta. Oon aina vihannut asiakaspalveluosuuksia sihteerin hommissa (introvertti kun olen), mutta olen sietänyt ne pakollisena pahana kun muuten sihteerin hommista olen tykännyt. Nyt sit pitäisi ihmisten keskelle mennä. En kestä. En pysty. Jos pääsen niin haen saikkua. Mulla myös masennusta ja sen takia en ole aktiivisesti hakenut oman alan hommia. On ollut ihana saada vuosien jälkeen olla kotona pidemmän aikaa kuin 5viikkoa lomaa vuodessa.

Asuinkaupungissani pitäisi myös osata ruotsia asiakaspalvelussa ja en osaa kuin tyydyttävästi. Vituttaa jo valmiiksi että tulee ruotsinkielisiä asiakkaita jotka ei suostu puhumaan suomea. Help!

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella lapsellisia ehdotuksia. Suomi on kuitenkin pieni maa ja sana leviää. Missään tapauksessa ei kannata antaa itsestään huonoa kuvaa.

Jos pääset jatkohaastatteluun, kerrot siellä asiallisesti muiden jutustelun lomassa että et koe asiakaspalvelutyötä omaksesi, haet paikkaa työkkärin pyynnöstä.

Vierailija
22/35 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaivaa nenää, ota räkä esille, pyörittele, tutki tarkasti, lopuksi syö sen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Polta sätkää koko ajan.

Vierailija
24/35 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Ole haastattelussa täysin tietämätön kassahommista. Kysele tyhmiä. Mitä tyhmempiä kysymyksiä niin sen parempi. "Voiko kassoista säteilevä sähkömagneettisuus aiheuttaa syöpää?"

2. Tee täysin virheellisiä olettamia, esim. jos palkkaa ei ole mainittu niin kysäise jo haastattelun alkupuolella: "niin, nää kassahommathan on hyvin palkattuja, eikös näistä yleensä se 3000 € / kk makseta?" Mikään ei motivoi enemmän duuniin kuin kuulla, että ei tää palkka nyt ihan sun olettama ollut.

3. Työsuhde-eduista ja lomista kannattaa kysellä erityisen paljon ja erilaisista työvuoroja koskevista joustoista. Saikkukäytännöt kannattaa myös selvitellä jo haastattelussa sillä nehän on hyvä tietää ja luonnollisesti myös se, että mitä työterveyshuolto kattaa, voit kysellä myös, ettö kuuluuko hammashuolto.

Vierailija
25/35 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hommaa uusi työ ja ala elättää itsesi niin ei työkkäri mihinkään pakota.

Vierailija
26/35 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kysytään huonoja puolia, niin kerro rehellisesti, että kärsit masennuksesta ja sinulla on sosiaalisten tilanteiden pelko, etkä osaa ruotsia.

Vierailija
27/35 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerrot vain inhoavasi ihmisiä.

Miksi ihmisvihaaja hakisi kassalle töihin?

Siksi, kun työkkäri pakottaa.

Vierailija
28/35 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerrot vain inhoavasi ihmisiä.

Alapeukku, miksi? 😄 Ei taatusti lasketa eduksi kassatyössä, jos kertoo inhoavansa ihmisiä.

Vierailija
29/35 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrot ihan rehellisesti, ettet ole sosiaalinen ja koet ihmisten kanssa työskentelyn raskaaksi. Huono stressinsietokyky. Ja että et osaa kunnolla ruotsia ja jännittää ajatuskin sen puhumisesta kauheasti. En usko että olet kovin vahvoilla. Voit myös feikata hieman huonokuuloista/että linja on huono ja kysyä "mitä?" melkein joka kysymyksen jälkeen.

Vierailija
30/35 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut lähetettiin aikoinaan työhaastatteluun isännöitsijätoimistoon. Ei oikein napannut, mulla ei ollut mitään käsitystä mitä siellä tehdään ja osaisinko tehdä sitä mitä pitää.

Haastattelussa olin flegmaattinen ja sanoin, mitä en sanoisi, jos paikka kiinnostaisi mm. "minulla on kolme pientä lasta ja niiden kanssa on kaikenlaista neuvolakäyntiä sun muuta poissaoloa". Haastattelija (firman pomo) totesi, että kyllä hän tietää, hänellä on viisi lasta.

Ja seuraavana päivänä ilmoitti, että minut on valittu. Nyt olen ollut siellä töissä 19 vuotta. 

Vierailija
31/35 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piirrä tussilla naamaan joku elämänkoulutatuointi ja meikkaa isot tummat silmäpussit niin et varmasti tule valituksi.

Vierailija
32/35 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
33/35 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä yritä liikaa. Jos näyttää siltä että mokaat tahallasi niin voit saada karenssia.

Voisi olla hyvä, että työhakemuksista ja -haastatteluista menisi aina digikopio te-toimistolle. Saataisiin nuo työnvälttelijät pois listoilta pilaamasta kunniallisten työttömien mainetta.

Vierailija
34/35 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä yritä liikaa. Jos näyttää siltä että mokaat tahallasi niin voit saada karenssia.

Tämä! En voi liian läpinäkyvä olla.

Apua, torstaihin asti aikaa. Oon muuten aamu-uninen ja haastattelu 9:30. Herään vain vartin aiemmin niin en turhan skarpilta näytä 😂

Ap

Heräät 5 min ennen haastattelua. Sitten haukottelet leveästi. Et laita kameraa päälle ennenkuin pyytävät, ja sanot syyksi että olet vielä Pikku Possu -yöpuvussa.

Vierailija
35/35 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämän hyvän neuvon sai jo Spud Rentonilta elokuvassa Trainspotting. Ei sulla sattuis olemaan jotain kaveria jolta saisit vähän jotain sopivasti sekoittavaa...