Mistä voi johtua, että suuttuu ja keittää yli koko ajan?
Olen useamman kuukauden ajan ollut sellainen, että meinaan suuttua aivan mitättömistä asioista. Minulla siis keittää yli koko ajan suunnilleen kaikesta. Usein onnistun vain puremaan hampaita yhteen niin että en näytä suuttumistani, mutta välillä räjähdän todella pikkuasioista, joista ei kannattaisi eikä saisi räjähtää. Ja sitten kannan hirveää syyllisyyttä, kun taas raivostuin.
Asiani pitäisi muuten olla periaatteessa ihan hyvin, mitä nyt korona-aika jonkin verran stressaa. Mutta perusasiat on muuten ok, nukun ihan hyvin ja syön terveellisesti, eipä ole edes oluellakaan tullut vuoteen käytyä, en tupakoikaan.
En enää tunne itseäni kun olen tällainen hermokimppu. Mistä tämä voi johtua? Ja siis nainen olen, 37-vuotias, perheellinen.
Kommentit (29)
Ikä. Mulla alkoi 37-vuotiaana. Nyt olen 40, ja ohi on. Liian paljon kaikkea meneillään, eikä yhtään saanut olla itsekseen. Koko elämä ollut muiden palvelemista, se vain riitti kertakaikkiaan. Nyt olen saanut olla vuoden verran ns rauhassa, ja olen kuin uusi ihminen. Pms alkaa monesti tuossa iässä, kandee muistaa sekin.
Se on vain saatava siitä perheestä lomaa. Järjestät itse, ja vaadit miestä järjestämään. Jos tämä ei muille käy, niin sanot suoraan että räjähtelysi on sitten heidän vastuullaan, kun et saa heidän takiaan hermolomaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei siis ole muita oireita? Unettomuutta, väsymystä, nestehukkaa, nälkää tai ruokahaluttomuutta, mitä näitä nyt on.
Sellaista tavallista väsymystä on. Mutta ei oikein muita. Ap
Esimenopaussia.
Kokemusta on.
Hormonikorvaushoidolla ja itsehoidolla saa hallintaan ihan ok. Suosittelen luonnollista, bio-identtinen linja.
Diabetestä pukkaa? Heittelevät verensokerit väsyttävät ja saavat raivoamaan.
Sukupuolihormonien sekamuotoinen temmellys. Opastinsilta sekaisin, ja vaihdevuosia pukkaa.
Seksin, unen tai liikunnan puute? Itse saan raivareita, jos verensokeri on alhaalla. Syötkö säännöllisesti? Oletko masentunut?
Vierailija kirjoitti:
Olisivatko vaihdevuodet alkamassa?
Tätä eppäilin ihe ihelläni samoilla oireilla mutta mittään viitteitä ei tutkimuksissa ollu (en toki luota että ne ees näkys) ni muutenki elämää ajatellessa totesin vaan sen, että näin kohta 40 v en vaan jaksa enää mitään p s kaa ja sitä jotain roolia jossa kuitennii pitänä elämänsä elää. Jotta nyt riitti!
Mitä voin tehdä? Töissä on kaikki ok eikä mikään mikä uuvuttaisi, perheestä taas ei saa lomaa. Ap