Julkisen terveydenhuollon asiakkaat
Ihmettelen, kun Facebookissa jatkuvasti valitetaan, kun ei terveyskeskuksesta saa aikoja ja kuinka viime viikolla kesti kaksi päivää, että joku soitti takaisin ja tänään on kolme tuntia jonottanut puhelinpalvelussa. Yhdellä oli hengenlähtö lähellä, kun ei päässyt läpi terveyskeskuksen ajanvaraukseen. Mitä sairastaa ihminen, jonka pitää joka viikko varata aika lääkärille? Eikö näin vakavasti kroonisesti sairaalla ole joku oma hoitokontakti ja säännölliset lääkärikäynnit? Ettei ole terveyskeskuksen ajanvarauksen varassa, jos kerran joka viikko pitää lääkärissä käydä? Ja jos on hengenlähtö lähellä, niin eikö silloin soiteta 112 eikä terveyskeskuksen ajanvaraukseen? Ketkä tämän julkisen terveydenhuollon oikein ruuhkauttavat?
En tiedä, itse olen aina päässyt hoitoon kun hoitoa olen tarvinnut. Asuinpaikka Hki. En tiedä onko eri paikkakunnilla suurta eroa, minulla ei ole ikinä julkinen jättänyt oman onnen nojaan.
Ja kyllä, jos henki meinaa lähteä niin silloin ei soiteta tk:n ajanvaraukseen vaan ambulanssi.