Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos huomaat junassa pummilla matkustavan, kielitkö konduktröörille?

Vierailija
22.02.2021 |

Näin eilen junaan hyppäävän parikymppisen miehen. Hän riensi vaunuun ja ikkunapaikalle aivan minun paikkani lähelle, eikä ikkunapaikkaa ollut vaikea löytää puolityhjässä junassa.

Matkustaja riisui pikapikaa päällivaatteensa ja kenkänsä, laittoi kuulokkeet korvalle ja esitti nukkuvansa.

Konduktööri tuli pian tarkastamaan lippuja, eikä jänis reagoinut vaan näytti edelleen nukkuvan. Konduktöörille meni täydestä.

En ilmiantanut, vaikka olisin voinut olla ämmä.

Olisitko sinä ilmiantanut, ja olisiko sinulle merkitystä ”pummin” iällä tai yhtään millään?

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole niin pikkusieluinen, että lähtisin noin pientä rikettä ilmiantamaan. 

Vierailija
22/29 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman muuta ilmoitan konnarille, silloin ei huomaa niin helposti ettei mulla ole lippua😂😂😂.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en vasikoi enkä puutu toisten asioihin. Eri asia, jos sattumalta näen vaikka jotakuta puukotettavan tms., jolloin toki otan tekijöiden tuntomerkit mahdollisimman tarkasti ylös ja soitan välittömästi 112. Onneksi ei ole kertaakaan tarvinnut tuota tehdä.

Vierailija
24/29 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuljen junalla arkisin päivittäin. Useimmat jänikset viettävät koko matkan (n. 42 min. tässä tapauksessa) junan vessassa. Kerran on konnari koputellut oveen ja silloin vessassa olikin ihan matkansa maksanut tylleröinen joka huuteli jättäneensä lipun paikalleen (lähellä vessaa).

Joskus on prässihousupojat tulleet liputta junaan ja hämmästelleet kun eivät olekaan saaneet (jälleen kerran?) maksaa käteisellä.

Kivahan noita on seurata.

Vierailija
25/29 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Häh? Mistä tässä pitäisi päätellä, ettei lippua ole?

Kyllä minun epäilykseni heräävät silloin, kun matkustaja etsii katseellaan ensimmäisen vapaan ikkunapaikan ja säntää siihen katsomatta paikkanumeroita laisinkaan. Ja riisuu vaatteensa ja käy mukavasti, vaikka paikka voi olla kenen tahansa.

Tästä nyt ensimmäisenä päättelisin.

Ap

Tuo tavaroiden levitys ja mukava asento on myös kikka, jolla saa omittua ikkunapaikan ja viereisen istuimen. Olen nähnyt tämän niin monta kertaa! Ja aika monella kikkailijalla siis on näkynyt lippu.

Mutta en ilmiantaisi konnarille, jos huomaisin pummeja. Paitsi ehkä jos vessoihin ei pääsisi.

Vierailija
26/29 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minun epäilykseni heräävät silloin, kun matkustaja etsii katseellaan ensimmäisen vapaan ikkunapaikan ja säntää siihen katsomatta paikkanumeroita laisinkaan. Ja riisuu vaatteensa ja käy mukavasti, vaikka paikka voi olla kenen tahansa.

Ap

Ei nyt vieläkään aukea tämä. Kyllä minäkin menen mieluiten ikkunapaikalle. Ja minulla on lippu.

Satunnaiselle ikkunapaikalle? Outoa.

Ap

Puolityhjässä junassa on aivan sama minne menee, kunhan turvaväli säilyy ja tarvittaessa siirtyy, jos joku on sen paikan varannut.

Et tosiaan taida VR:n vakiokäyttäjiä olla.

Vierailija
27/29 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse tehdä mitään koska jos tulee lipuntarkastaja niin silloin ei selviä jos lippua ei ole. 

Vierailija
28/29 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ei nyt vieläkään aukea tämä. Kyllä minäkin menen mieluiten ikkunapaikalle. Ja minulla on lippu.

Satunnaiselle ikkunapaikalle? Outoa.

Ap

Puolityhjässä junassa on aivan sama minne menee, kunhan turvaväli säilyy ja tarvittaessa siirtyy, jos joku on sen paikan varannut.

Et tosiaan taida VR:n vakiokäyttäjiä olla.

Olen matkustanut VR:n junissa niin paljon, että osaan olla vaivaamatta tulevia matkustajia saati itseäni niin, että ensin paikan varannut joutuu herättämään minut (koska esitän pysäkeillä ja pysäkeiden jälkeen nukkuvaa) ja pyytämään minua siirtymään, ja joutua sitten siirtymään omalle paikalleni tai jopa sinun tyylilläsi etsimää uuden, kivan paikan itse.

Saati siten, että kengät ovat tuolin alla ja vaatteet ja matkalaukut levitelty pitkin penkkiriviä.

Aivan turhaa hössötystä.

Osaan etsiä heti junaan hypätessäni oman vaununi ja oman paikkani, jolloin voin huoletta lähteä vaikka syömään ilman, että uusi matkustaja joutuu keksimään uuden paikan kunnes palaan.

Asiat voi tehdä helpomminkin. Sen olen vuosikymmenten VR:n vakiomatkustajana huomannut. :)

Ap

Vierailija
29/29 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ope kirjoitti:

Kuljen junalla arkisin päivittäin. Useimmat jänikset viettävät koko matkan (n. 42 min. tässä tapauksessa) junan vessassa. Kerran on konnari koputellut oveen ja silloin vessassa olikin ihan matkansa maksanut tylleröinen joka huuteli jättäneensä lipun paikalleen (lähellä vessaa).

Joskus on prässihousupojat tulleet liputta junaan ja hämmästelleet kun eivät olekaan saaneet (jälleen kerran?) maksaa käteisellä.

Kivahan noita on seurata.

Kaikkien konnareiden olisi hyvä tarkistaa kyllä vessat. Itsekin kiinnitin kerran junassa huomiota siihen kun lähellä istunut tyttö paineli vessaan aina kun lipuntarkastus alkoi. Poikakaveri jäi paikalleen ja ilmeisesti ilmoitti tytölle aina kun konnari oli mennyt, sillä tämä osasi palata takaisin paikalleen aina sopivasti juuri kun konnari oli poistunut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kolme