Jos huomaat junassa pummilla matkustavan, kielitkö konduktröörille?
Näin eilen junaan hyppäävän parikymppisen miehen. Hän riensi vaunuun ja ikkunapaikalle aivan minun paikkani lähelle, eikä ikkunapaikkaa ollut vaikea löytää puolityhjässä junassa.
Matkustaja riisui pikapikaa päällivaatteensa ja kenkänsä, laittoi kuulokkeet korvalle ja esitti nukkuvansa.
Konduktööri tuli pian tarkastamaan lippuja, eikä jänis reagoinut vaan näytti edelleen nukkuvan. Konduktöörille meni täydestä.
En ilmiantanut, vaikka olisin voinut olla ämmä.
Olisitko sinä ilmiantanut, ja olisiko sinulle merkitystä ”pummin” iällä tai yhtään millään?
Kommentit (29)
En olisi, iällä tms ei ole mitään merkitystä.
Häh? Mistä tässä pitäisi päätellä, ettei lippua ole?
En ilmoittaisi, en ole tukari eikä asia kuulu minulle. Pidän huolen omista asioistani.
Eihän kukaan voi tietää, onko toisella lippua vai ei. Automaattista ostettuja lippuja ei nykyään leimata. Useimmilla on lippu kännykässä. Voisin itse toimia kuvatulla tavalla junassa. Minulla on kausilippu kännykässä.
Ap ei taida poistua kotoa kovin usein.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minun epäilykseni heräävät silloin, kun matkustaja etsii katseellaan ensimmäisen vapaan ikkunapaikan ja säntää siihen katsomatta paikkanumeroita laisinkaan. Ja riisuu vaatteensa ja käy mukavasti, vaikka paikka voi olla kenen tahansa.
Tästä nyt ensimmäisenä päättelisin.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Eihän kukaan voi tietää, onko toisella lippua vai ei. Automaattista ostettuja lippuja ei nykyään leimata. Useimmilla on lippu kännykässä. Voisin itse toimia kuvatulla tavalla junassa. Minulla on kausilippu kännykässä.
Ap ei taida poistua kotoa kovin usein.
Sinä taas et taida poistua kehä kolmosen ulkopuolelle kovin usein. :D
Ap
En ainakaan, ellen ole ihan 100% varma, ettei kyseisellä henkilöllä ole lippua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minun epäilykseni heräävät silloin, kun matkustaja etsii katseellaan ensimmäisen vapaan ikkunapaikan ja säntää siihen katsomatta paikkanumeroita laisinkaan. Ja riisuu vaatteensa ja käy mukavasti, vaikka paikka voi olla kenen tahansa.
Ap
On olemassa sanonta, että oletus on kaikkien munausten äiti.
Olen kerran ilmiantanut vahingossa. 😂
Konnari tuli kysymään matkalippuja ja vieruskaveri vastasi englanniksi, ettei ymmärrä kysymystä. Vanhempi konnari katsoi minua kysyvän näköisenä ja tulkkasin vieruskaverille, että lippujahan tässä pyydetään. Meni aika vaikean näköiseksi, kun puhui kaiken lisäksi aika huonoa englantia.
Ois nyt yrittänyt edes jotain vähemmän tunnettua kieltä. 😁
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
On olemassa sanonta, että oletus on kaikkien munausten äiti.
Missäs minä nyt olen munannut?
Lippuhan näytetään aina kun noustaan junaan ja konduktööri sitä pyytää. Tai sitten myöhemmin, jos tosiaan on narkolepsia ja hetkeksi nukahtaa.
Miksei tämä matkustaja esittänyt lippuaan myöhemmin?
Minua kun epäilyttää, ettei lippua ollut, vaikka miten olisi munaus.
Ap
Onko pummilla matkustaminen näin yleistä? Kauhea puolustelu päällä. Matkustajan tulee esittää voimassa oleva matkalippu tarkastajalle, tässä tapauksessa konduktöörille. Ei pidä alkaa nukkumaan samalla sekunnilla, ennen lipun tarkastusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ei nyt vieläkään aukea tämä. Kyllä minäkin menen mieluiten ikkunapaikalle. Ja minulla on lippu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ei nyt vieläkään aukea tämä. Kyllä minäkin menen mieluiten ikkunapaikalle. Ja minulla on lippu.
Satunnaiselle ikkunapaikalle? Outoa.
Ap
En, olen itsekin aikanaan kulkenut pummilla, kun rahat olivat vähissä.
Luulisi muuten, että nykytekniikalla olisi helppo pitää paikka lukittuna, kunnes matkustaja on vilauttanut paikallaan viivakoodin. Eikö kukaan ole ajatellut tätä?
Mistä tiedät että hänellä ei ollut lippua. Kielimisestä ei ole mitään iloa jos ei voi olla varma että joltain lippu puuttuu