Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko nyt jokin muoti olla päivittämättä instagramia, siis pitää taukoa siitä?

Vierailija
22.02.2021 |

?

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmisten elämässä tapahtuu vähemmän kertomisen arvoista, siksi ainakin itsellä on päivittäminen jäänyt. En jaa selfieitä tai ruokalautaskuvia vaan kerään oikeita muistoja talteen instaani, kaveriporukalla tehtyjä juttuja jne. Ja niitä ei nyt ole.

Minua taas ei kiinnostaisi tippaakaan nähdä, mitä joku on tehnyt kavereiden kanssa. Seuraan harrastuksiini liittyviä tilejä ja hashtageja ja ne ovat sellaisia harrastuksia, joita voi harrastaa korona-aikanakin.

Minä ja minun harrastukseni. Muut eivät minua kiinnosta. Vain minun harrastukset ja hashtagit ovat aikani arvoisia.

Vierailija
22/37 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymys heräsi, kun henkilö, joka on mesonnut instagramissa milloin mistäkin asiasta ja päivitellyt koko ajan kuvia itsestään, on yhtäkkiä ollut hiljaa yli viikon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Instagram on niin last season.. Kuka jakaa elämäänsä koko maailmalle, no ehkä joku joka esittää elämänsä olevan siis niin ihquu.

Vierailija
24/37 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset jakaa asioita vain tutuille Whatsappissa.

Niinkö sinun kuplassasi? Minä en ole huomannut somessa minkäänlaista hiljenemistä, pikemminkin päinvastoin. Whatsappia en tiedä kenenkään käyttävän muuhun kuin viestittämiseen asioista, esim. sovitaan kellonaikoja tai välitetään muuta hyödyllistä tietoa. (Poistuisinkin kyllä hyvin nopeasti WA-ryhmästä, jossa aletaan jutella niitä näitä ja kertoilla kuulumisia.)

Kun aina vain on enemmän ja enemmän tällä asenteella olevia, niin ei ihme, että ihmiset kokevat olonsa yksinäisiksi. Kukaan ei halua kuulla muuta kuin ihan vaan välttämättömät asiat. Vain niille ihan lähimmille ihmisille suodaan sitä aikaa ja huomiota. Jos puhut niitä näitä sinun seurastasi poistutaan. Hyötysuhde kärsii nääs.

Tämä on kyllä totta. Itselläni kynnys kysellä kuulumisia ja kertoa omia on kasvanut valtavasti, koska tämä ei kiinnosta -asenne tuntuu vain lisääntyvän. Ei sitten tule otettua yhteyttä niihinkään, jotka ei ehkä ajattele näin, kun on niin epävarma olo ja ei halua ketään rasittaa ja tungetella.

Vierailija
25/37 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Stooreja ei näy picukin kautta. Taas monen päivän tauko. Sama oli vähän aikaa sitten.

Koskeeko myös insta storiesia? Näkyy vain, ettei ole stooreja 24 tuntiin.

Vierailija
26/37 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinkö sinun kuplassasi? Minä en ole huomannut somessa minkäänlaista hiljenemistä, pikemminkin päinvastoin. Whatsappia en tiedä kenenkään käyttävän muuhun kuin viestittämiseen asioista, esim. sovitaan kellonaikoja tai välitetään muuta hyödyllistä tietoa. (Poistuisinkin kyllä hyvin nopeasti WA-ryhmästä, jossa aletaan jutella niitä näitä ja kertoilla kuulumisia.)

Kun aina vain on enemmän ja enemmän tällä asenteella olevia, niin ei ihme, että ihmiset kokevat olonsa yksinäisiksi. Kukaan ei halua kuulla muuta kuin ihan vaan välttämättömät asiat. Vain niille ihan lähimmille ihmisille suodaan sitä aikaa ja huomiota. Jos puhut niitä näitä sinun seurastasi poistutaan. Hyötysuhde kärsii nääs.

Voi herrajumala taas... jos haluat minulta aikaa, niin silloin soitetaan tai tavataan! Ei viestitellä jossain ryhmässä.

Vierailija
27/37 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten kuulumisten vaihto ja höpöttely sitten tapahtuu?

Vierailija
28/37 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmisten elämässä tapahtuu vähemmän kertomisen arvoista, siksi ainakin itsellä on päivittäminen jäänyt. En jaa selfieitä tai ruokalautaskuvia vaan kerään oikeita muistoja talteen instaani, kaveriporukalla tehtyjä juttuja jne. Ja niitä ei nyt ole.

Minua taas ei kiinnostaisi tippaakaan nähdä, mitä joku on tehnyt kavereiden kanssa. Seuraan harrastuksiini liittyviä tilejä ja hashtageja ja ne ovat sellaisia harrastuksia, joita voi harrastaa korona-aikanakin.

Minä ja minun harrastukseni. Muut eivät minua kiinnosta. Vain minun harrastukset ja hashtagit ovat aikani arvoisia.

Helppo ymmärtää, miksi sinulla ei ole kavereita somessa eikä paljon muuallakaan. Olisi rasittavaa olla ihmisen kanssa, joka hakemalla hakee uhriutumisen paikkoja.

Totta helvetissä ystäväni kiinnostavat minua mutta ei se, mitä he ovat tehneet kavereiden kanssa vaan mitä heille kuuluu. Sellaiset kuulumiset vaihdetaan puhelimessa tai sähköpostilla tai normaaliaikoina menemällä yhdessä ulos syömään tai kahville.

Vierailija
29/37 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itsellä ainakin hiljentynyt feedi, kun ei vaan ole mitään päivitettävää. En tee muuta kun makaan kotona näyttäen rotalta, ulkoilen metsissä ja käyn joskus kaupassa ja lapsen kanssa puuhaillaan.

Vierailija
30/37 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lopetin somen käytön vuoden alusta. Elämänlaatuni on parantunut ja bonuksena puhelimen akku kestää puolet pidempään kun poistin fb ja insta-sovellukset. Ruutuaika tippunut puoleen, aikaa jää enemmän harrastuksille ja perheelle. Suosittelen.

Olet nytkin somessa.

Kokeile uudelleen.

Vierailija
31/37 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysymys heräsi, kun henkilö, joka on mesonnut instagramissa milloin mistäkin asiasta ja päivitellyt koko ajan kuvia itsestään, on yhtäkkiä ollut hiljaa yli viikon.

Miten sinä muistat, milloin joku yksittäinen henkilö on viimeksi päivittänyt jotain? :-o Katsoin tuossa huvikseni ja omalla profiilillani seuraan reilua 200 ihmistä (ja seuraajia on saman verran), enkä todellakaan muista, milloin kukin heistä on viimeksi jotain postannut.

Vierailija
32/37 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi herrajumala taas... jos haluat minulta aikaa, niin silloin soitetaan tai tavataan! Ei viestitellä jossain ryhmässä.

Minä ja minun ehtoni. Jos haluat minulta jotain, mennään herranjumala tietenkin minun ehdoillani.

Vierailija
33/37 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä ja minun ehtoni. Jos haluat minulta jotain, mennään herranjumala tietenkin minun ehdoillani.

Ei, kyllä se on myös ystävieni ehto.Sitä kutsutaan ystävyydeksi, kun pidetään yhteyttä; soitellaan, tavataan, vaihdetaan kuulumisia, keskustellaan. Ei oleteta, että toinen on ystäväni kunhan postailen kuvia tai laitan jotain ryhmäviestejä WhatsAppiin.

Vierailija
34/37 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lopetin somen käytön vuoden alusta. Elämänlaatuni on parantunut ja bonuksena puhelimen akku kestää puolet pidempään kun poistin fb ja insta-sovellukset. Ruutuaika tippunut puoleen, aikaa jää enemmän harrastuksille ja perheelle. Suosittelen.

Olet nytkin somessa.

Kokeile uudelleen.

Toisten tulkintojen mukaan kaikki interaktiivinen toiminta on sosiaalista eli myös anonyymi keskustelupalsta on sosiaalista mediaa, toiset laskevat someksi vain omalla profiililla tapahtuvan viestinnän. Joka tapauksessa ei se "ruutuaika" tällä palstalla ole yhtään sen vähempää perheeltä ja muusta ajankäytöstä pois kuin jos hakisit jotain hyödyllisiä asioita FB:sta tai ideoita harrastuksiisi instasta tai Pinterestistä.

Vierailija
35/37 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallaan joo, moni testailee somelakon myötä minkälaista olisi luopua somesta kokonaan. Monihan on jo poistunut Facestakin.

Uskon tulevaisuuden trendin olevan poistua somesta. Gen z jää, muut poistuvat.

Vierailija
36/37 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tavallaan joo, moni testailee somelakon myötä minkälaista olisi luopua somesta kokonaan. Monihan on jo poistunut Facestakin.

Uskon tulevaisuuden trendin olevan poistua somesta. Gen z jää, muut poistuvat.

Voi sinua <3 Ja muutaman päivän päästä jälleen sama avaus. Mikään somessa ei muutu, mutta eipä muutu nämä sinun avauksesikaan.

Vierailija
37/37 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Instagram on niin last season.. Kuka jakaa elämäänsä koko maailmalle, no ehkä joku joka esittää elämänsä olevan siis niin ihquu.

Pahimmat itsensä esittelijät yrittävät nyt feikata että ottavat jotain etäisyyttä someen, kun muutkin tekevät niin eikä some enää olekaan in juttu monelle, todellisuudessa pakahtuvat halusta päästä jauhamaan asioistaan. Yksi tuntemani narsisti piti pari kk instataukoa, sitten tuli salamyhkäinen kuva kukista ja kirjoitus maailman ihkuimmasta miehestä, ja nyt on esitelty jo pakolliset naamakuvat. 😁 Alhainen itsetunto saa hyppimään monenlaisten renkaiden läpi. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi seitsemän