Jos on ryypännyt kolme päivää putkeen aamusta iltaan, voiko lopettaa seinään?
Olutta juonut kolme päivää putkeen, varmaan lähemmäs 40 olutta mennyt. Voiko lopettaa kylmiltään vai pitääkö loiventaa?
Kommentit (70)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa hankkia elämään muuta sisältöä, tuo ei ole enää edes hauskaa. Voisi vähän miettiä sitä. Mitä muuta kivaa olisi voinut tehdä, käydä hiihtämässä, tavata kavereita...ja puhun kokemuksesta.
Joo, karanteenissahan pitää tehdä just noita juttuja. Et ole koronasta kuullut?
Ap ei sanonut olevansa karanteenissa. Hiihtäminen tapahtuu ulkona turvallisesti, myös kavereita voi tavata ulkona vaikka kävelyllä. Mutta juopot nyt aina keksii tekosyitä. Jos on kivaa niin sitä pitää juhlia ryyppäämällä, jos masentaa, niin ryyppy se piristää...jne. Koronakin on erinomainen tekosyy näköjään, koska sisätiloissa ei tietenkään voi tehdä muuta kuin ryypätä, ei ommella, lukea kirjaa tai tehdä puutöitä.
Uudet variantit ovat herkemmin tarttuvia, kun eivät ole tukahduttaneet kannattaa välttää tuttujen tapaamisia. Ainakin ffp3:set päälle mikäli on tavattava. Hiihtoladuilla ennätysmäärät hiihtäjiä nyt, varmaan seitkytluvulle asti mentävä että yhtä paljon olisi ollut. Siinä aerosolia liikkuu.
Niin tosiaan ja karanteenissa olen, en normaalisti ikinä ryyppäile montaa päivää putkeen enkä aloita aamulla. ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa hankkia elämään muuta sisältöä, tuo ei ole enää edes hauskaa. Voisi vähän miettiä sitä. Mitä muuta kivaa olisi voinut tehdä, käydä hiihtämässä, tavata kavereita...ja puhun kokemuksesta.
Alkoholi sotkee tietyt mielihyvähormonit eli alkoholisti ei tunne mielihyvää elämän pienistä jutuista kuten esim. lastensa kanssa leikkimisestä tai noista hiihtämisistä tai kavereiden tapaamisista. Nousuhumalassa saatu mielihyväntunne tjsp. on ainoa mistä nuo saa vastaavan tunteen. Juopottelun lopettamisen jälkeen voi mennä parikin vuotta ennen kuin tilanne palaa entisekseen.
Mutta jos kaikesta varoittelusta huolimatta katsoo että alkoholismi on se oma juttu noiden kaikkien muiden elämän ilojen sijaan niin voi todeta että mitäs läksit.
Tämä on kyllä oppikirjatekstiä ihmiseltä joka ei tajua alkoholismista mitään. Eli täyttä puppua.
Minä en edes lapsena tuntenut samalla tavalla mielihyvää mistään ja etenkin teininä olin tosi masentunut, siis silloin kun en ollut vielä edes alkoholia maistanut. Kun ekan kerran vedin kännit niin ensimmäistä kertaa elämässä tuntui siltä että kaikki onkin hyvin ja maailma on kaunis ja ihmiset kivoja! Eli en usko että se on aina niin että alkoholin juominen yksin aiheuttaa masennuksen tms. vaan ihmisellä voi jo ennestään olla sellaiset vähän dysforiset aivot ja pelkkä viina tuo hetken helpotuksen..
Vain kolme päivää ja juonut pelkästään olutta? Eihän tosta melkein tule edes krapulaa, ja jos tuleekin niin pari lasia vettä korjaa senkin.
Vettä, limua, särkylääkettä, magnesiumia ja vitamiinea. Ei mitään loiventavia, ne on itsensä kusetusta.
faarao kirjoitti:
40 olutta päivässä on ryyppäämistä, eihän 40 olutta 3 päivään tee kuin 13,3 olutta per päivä eihän tuosta tuu edes humalaan. en ymmärrä kysymystäsi.
Ei pidä vähätellä ja yleistää. Se riippuu henkilökohtaisista ominaisuuksista sekä juomistavasta.
Olen yli satakiloinen mies ja tottunut kohtuullisen runsaaseen alkoholinkäyttöön joten minulle tuosta ei tulisi edes humalaa, jos jakaisin määrän tasan ympäri vuorokauden tai valveillaoloajan. Alkoholi ehtii palaa suunnilleen samaan tahtiin kuin sitä juo ja vaikka iltaa kohti vereen hieman kertyisikin, se ei tuntuisi kuin korkeintaan hiprakalta ja kaikki palaisi nukkuessa pois.
Jos saman määrän kiskoo puolta kevyempi tottumaton nainen ja vieläpä niin, että kiskoo päiväannoksen nopeaan tahtiin, niin varmasti on täysin tillin tallin joka ilta, eikä ehkä alkoholi ehdi poistua elimistöstä ennen seuraavan päivän tenutuksen alkua, jolloin määrä kumuloituu ja kolmannen päivän jälkeen on jo aivan raato.
Mutta ihan vaan krapula se silti on, ei seinään lopettaminen ole vaaraksi jos on perusterve. Viikkojen jälkeen alkaa olla jo tarvetta tasoitteluun tai hoitoihin.
Vierailija kirjoitti:
faarao kirjoitti:
40 olutta päivässä on ryyppäämistä, eihän 40 olutta 3 päivään tee kuin 13,3 olutta per päivä eihän tuosta tuu edes humalaan. en ymmärrä kysymystäsi.
Ei pidä vähätellä ja yleistää. Se riippuu henkilökohtaisista ominaisuuksista sekä juomistavasta.
Olen yli satakiloinen mies ja tottunut kohtuullisen runsaaseen alkoholinkäyttöön joten minulle tuosta ei tulisi edes humalaa, jos jakaisin määrän tasan ympäri vuorokauden tai valveillaoloajan. Alkoholi ehtii palaa suunnilleen samaan tahtiin kuin sitä juo ja vaikka iltaa kohti vereen hieman kertyisikin, se ei tuntuisi kuin korkeintaan hiprakalta ja kaikki palaisi nukkuessa pois.
Jos saman määrän kiskoo puolta kevyempi tottumaton nainen ja vieläpä niin, että kiskoo päiväannoksen nopeaan tahtiin, niin varmasti on täysin tillin tallin joka ilta, eikä ehkä alkoholi ehdi poistua elimistöstä ennen seuraavan päivän tenutuksen alkua, jolloin määrä kumuloituu ja kolmannen päivän jälkeen on jo aivan raato.
Mutta ihan vaan krapula se silti on, ei seinään lopettaminen ole vaaraksi jos on perusterve. Viikkojen jälkeen alkaa olla jo tarvetta tasoitteluun tai hoitoihin.
Olen 60 kiloinen nainen ja kun olin pitkään juomatta, niin oksensin kuudesta oluesta. Nyt on taas tullut harjoiteltua ja 15 olutta saattaa mennä päivän aikana ilman että edes tuntuu päihtyneeltä. Seuraavana aamuna ajokunnossa.
Ammattilainen juo 40 tölkkiä päivässä. Ei tuo vielä mitään.
Six päkki kaljaa menee aamutoimien lomassa, iltapäivällä toinen, loppu llasta kolmas. Eli 18-20 menee kyllä usein.
Uudet variantit ovat herkemmin tarttuvia, kun eivät ole tukahduttaneet kannattaa välttää tuttujen tapaamisia. Ainakin ffp3:set päälle mikäli on tavattava. Hiihtoladuilla ennätysmäärät hiihtäjiä nyt, varmaan seitkytluvulle asti mentävä että yhtä paljon olisi ollut. Siinä aerosolia liikkuu.