Mitä luulette, kesän yo- ja rippijuhlat...?
Jokohan kesällä pystyy järjestämään ”normaaleja” juhlia? Meillä perheessä sekä ylioppilas että riparilainen. Ylppäreitä epäilen kun ovat niin alkukesästä, rippijuhlat heinäkuussa, ehkä ne..
Kommentit (10)
Kyllä juhlat varmasti pystyy järjestää. Itsekin olin viime kesänä ja syksynä häissä, yo-juhlissa ja rippijuhlissa. Kukaan ei sairastunut, miksei tilanne olisi jo paljon parempikin tulevana kesänä.
Järjestää ulkona. Jos käsihygieniasta pitää huolen eikä lääpi jokaista kumminkaimaa, niin riski tartunnoille on pieni.
Ei tule onnistumaan. Veikkaan että kohta ollaan poikkeustilassa.
Tytär valmistuu keväällä. Asumme yhdessä, juhlimme keskenämme.
Uskon, että heinäkuussa onnistuu, ainakin pienimuotoisesti, ehkä aiemmin ei.
Vierailija kirjoitti:
Järjestää ulkona. Jos käsihygieniasta pitää huolen eikä lääpi jokaista kumminkaimaa, niin riski tartunnoille on pieni.
Tuo koskee alkuperäistä virusta. Meillä on nyt leviämässä useita paljon helpommin tarttuvia ja vaarallisempia viruskantoja.
Brittimuunnokseen kuolleisuus 1,5-kertainen, samoin vaikeita tautimuotoja tulee enemmän.
Ennen rippijuhlia on yleensä myös rippileiri. Se varmaan vielä suurempi riski, kun ollaan monta päivää tiiviisti yhdessä.
5, oletko tyhmä vai mikä on? Yksityisiä juhlia ei ole missään vaiheessa kielletty, vaikea tajuta.
Itse olen sanonut tytölle, että tuskin pystyy juhlia järjestämään sukulaisille, juhlitaan oman perheen kesken. Ettei kovin suunnittele ja pety sitten. Ehkä sitten jotain jos meno joskus normalisoituu...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo koskee alkuperäistä virusta. Meillä on nyt leviämässä useita paljon helpommin tarttuvia ja vaarallisempia viruskantoja.
Brittimuunnokseen kuolleisuus 1,5-kertainen, samoin vaikeita tautimuotoja tulee enemmän.
Siihenkin tepsii saippua ja turvaväli.
Tuskin normaalisti. Eihän mitenkään kaikkia aikuisia ole rokotettu vielä kesälläkään. Unohda koko juttu.