En luota lastenhoidossa mieheeni
Meillä on kaksi pientä lasta, ja en pysty luottamaan heidän isänsä hoitoon.
Olen ollut muutaman kerran jokusia tunteja pois kotoa, ei ymmärrä antaa lapsille syötävää/juotavaa ja monesti pyllyt ovat palaneet jne (molemmat vaipoissa) tuhat kertaa olen asiasta sanonut ja enää en uskalla lähteä kotoa pois tuntia pidemmäksi ajaksi.
Monesti myös keskittyy vain puhelimeensa, eikä yhtään katso mitä lapset tekevät.
Kommentit (10)
Perheneuvolaan keskustelu aika. Sanoisin miehelle vain että koska sinun kertomanasi ei mene perille, niin ammattilaiset saavat vääntää sen rautalangasta. Jotkut miehet ovat niin sairaita että hoitavat tahallaan huonosti, ettei tarvi jatkossa jäädä lasten kanssa. Taidat tehdä teillä muutenkin kaikki kotityöt?
Tutulta kuulostaa. Parhaimmillaan olen ollut leikkauksessa ja kun olen kotiutunut mies on lähtenyt samalla oven avauksella vaikka olen ollut siinä kunnossa ettei juuri muuta pysty kuin sängyssä makaamaan. Pyykit pesemättä, ei ole siivottu, ei ole käyty kaupassa jne. Otin eron.
Neuvolaan soitto, jos lapset ovat alle kouluikäisiä, kouluikäisille perheneuvola.
Perhetyöntekijä opettamaan isälle lasten hoitoa ja itse voit pitää vapaata nämä hetket.
Vierailija kirjoitti:
Neuvolaan soitto, jos lapset ovat alle kouluikäisiä, kouluikäisille perheneuvola.
Perhetyöntekijä opettamaan isälle lasten hoitoa ja itse voit pitää vapaata nämä hetket.
Mistä olet tuollaisen ohjeen kuullut? Tuo on nimenomaan perheneuvolan asia, eikä neuvolan. Näin ainakin lapissa. Onko paikkakunnasta kiinni?
Vierailija kirjoitti:
Tutulta kuulostaa. Parhaimmillaan olen ollut leikkauksessa ja kun olen kotiutunut mies on lähtenyt samalla oven avauksella vaikka olen ollut siinä kunnossa ettei juuri muuta pysty kuin sängyssä makaamaan. Pyykit pesemättä, ei ole siivottu, ei ole käyty kaupassa jne. Otin eron.
Jos ottaisin eron, niin silloin joutuisin antamaan lapset hänelle pahimmillaan koko viikonlopuksi ja kuka heidän tarpeistaan ja turvallisuudesta silloin huolehtisi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ottaisin eron, niin silloin joutuisin antamaan lapset hänelle pahimmillaan koko viikonlopuksi ja kuka heidän tarpeistaan ja turvallisuudesta silloin huolehtisi?
Yksinhuoltajuus ja vähintään valvotut tapaamiset.
Veikkaan että monikin on miehen kanssa yhdessä vain siksi, että ei voi erota, koska ei uskaltaisi jättää lapsia isän vastuulle viikonlopuiksi. Työni puolesta olen kuullu, että valvottuja tapaamisia ei saa kuin määrä-ajaksi. Jos valvotut tapaamiset sujuvat hyvin, ne lopetetaan. Kyllähän mies pystyy esittämään hetken aikaa ja esittämään kunnollista.
Yleensä se lasten äiti kuitenkin tuntee ja tietää miehensä tavat sosiaalitoimea paremmin ja ymmärtää, että kohta on miehellä sama vanha tyyli. Ei pysty äiti ”nauttimaan” niistä vapaista viikonlopuista jos isän hoito on turvatonta. Parempi siis jatkaa yhdessä niin kauan että lapset ovat riittävän vanhoja.
Sossuun yhteyttä, ne järjestää hoitajan että pääset joskus uloskin. Täällä on niitä palveluseteleitä.