Onko jollain muullakin sellainen nimi, jonka ette usko koskaan enää tulevan muotiin?
En voi ymmärtää, mitä isäni ajatteli päättäessään oman nimeni.
Kommentit (82)
En usko että Pirkko Pirjo - tyyliset nimet tulevat kovin äkkiä takaisin.
En voi uskoa oman nimeni tulevan koskaan muotiin. Ei se ole muodissa ollutkaan, mutta läpi vuosikymmenten tasaisen harvassa esiintyy. Ruma monikansallinen nimi jota lapsena inhosin, ajattelin että aikuisena kyllä vaihdan. Mutta tietenkin totuin siihen, ja olkoon, mennään nyt tällä loppuun asti.
Eipä niitä voi tietää.
Kun minut kastettiin 50 vuotta sitten Venlaksi, oli osa suvusta hyvin loukkaantuneita, koska eihän tuollaista nimeä voi lapselle antaa :D
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä.
t: Pirkko
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä Pirjo on hyvä nimi, juuri kun sitä ei kauheasti ole käytetty.
Aina mollataan Pirkkoja ja Pirjoja. En ymmärrä. Ihan norminimiä kuten esim. Riitta tai Raisakin.
Viime vuonna on kastettu seitsemän Pirkkoa.
Eniten (20 245) vuosina 1940-1959.
Minusta Pirjo on ollut aina nätti ja erilainen nimi. Miten se eroaa Marjosta?
Vaikea kuvitella ainakaan muotinimeksi.
- Outi
Kaikki lähiönimet, kuten ne joissa korvataan k-kirjain c-kirjaimella, itse keksityt kuten Mireliina, Jemina, jotkut ihme kielenvastaiset tai hankalat kuten Jannike.
En usko, että meitä enää paljoa tulee.
T. Tuire 70-luvulta
Vierailija kirjoitti:
En voi uskoa oman nimeni tulevan koskaan muotiin. Ei se ole muodissa ollutkaan, mutta läpi vuosikymmenten tasaisen harvassa esiintyy. Ruma monikansallinen nimi jota lapsena inhosin, ajattelin että aikuisena kyllä vaihdan. Mutta tietenkin totuin siihen, ja olkoon, mennään nyt tällä loppuun asti.
Mikä voisi olla? Ruma monikansallinen nimi. Maria? Anna? Ei tule yhtään rumaa kansanvälistä nimeä mieleen. No, ehkä Rakel.
Vierailija kirjoitti:
Ainakin kaikki tapaamani Jesset tai Jeminat ovat olleet joko nykyisiä tai entisiä narkkareita. Tosin ei-niin-hyvätuloisista lähiöistä Turussa, mutta silti outoa.
Miten ihmeessä voit tuntea narkkareita ja tietää heidän nimensä? Itse en tunne ainuttakaan. Jeminoita en tiedä, mutta pari Jesseä tunnen. Molemmilla on yliopistotutkinto.
En usko, se ei ole ikinä muodissa ollutkaan, vähän harvinaisempi, vasta pari vuotta ollut almanakassakin. Lapsena harmitti, kun en voinut viettää nimppareita muiden tavoin, nyt ei enää väliä ja hämmennyn jos joku sattuu muistamaan ja onnittelemaan.
N 50
Vierailija kirjoitti:
Täällä kohtalotoverisi.. mulla myöskin isäni päättämä nimi, jota en voi sietää. Ei outo, ei muodikas, tasaisesti aina siellä täällä. Alkaa P:llä.
Dagmar. Ei ole ollut muotinimi ja tuskin sellaiseksi tulee.
No Aadolf tietysti. Paitsi jos Ruotsiin tulee sen niminen kurko.
minulla nimi arabiassa tunnettu tarkoittaa yö
Ainakin kaikki tapaamani Jesset tai Jeminat ovat olleet joko nykyisiä tai entisiä narkkareita. Tosin ei-niin-hyvätuloisista lähiöistä Turussa, mutta silti outoa.