Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Euroviisut 2021

Vierailija
21.02.2021 |

UMK on nyt takana ja aika astua eteenpäin.
Tänne sisältöä Euroviisuihin liittyen.
Uutisia, ajatuksia ja kaikkea mikä liittyy Euroviisuihin.

Kommentit (9878)

Vierailija
9661/9878 |
29.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan kuin alleviivatakseen omaa suvaitsevaisuuttaan, Ruotsi on lähettänyt viisuihin viimeiset kolme vuotta putkeen tumman esiintyjän (Tusse - 2021, the Mamas - 2020 ja John Lundvik - 2019). Luulisi, että 10 miljoonan ihmisen maasta löytyy edelleen skandinaavisia laulajia.

Varmasti su.vaitsevaisuuskortilla pelaamistakin on, mutta muistan kyllä lähivuosilta tilanteen, jossa Melodifestivaleilla esitettiin aivan lumoavan kaunis viisuehdokas, jonka esitti mielestäni ara.bial.aiskulttuurislähtöinen esiintyjä. Se ei voittanut, vaikka moni muukin kuin minä piti sitä täysin ylivoimaisena. Ja esittäjäähän en muista enkä kappalettakaan mutta veivasin sitä 50 kertaa päivässä. En saanut siitä kylläkseni. Sinä vuonna voitti muistaakseni ihan perussvensson karsinnan. Eli kyllä ei Ruotsissakaan pelkästään suva.itseva.itsevaisuudella pelata. Muistan hämmästelleeni sitäkin, miksi tämä ara.bihen.kinen henkilö ei voittanut, koska olisi tuohon korttiinkin istunut niin hyvin :)

Mutta Lorenahan sitten voitti kaikkien aikojen euroviisulla Euphoria, ja on syntyperältään marokkolainen, siis arabi, ellei peräti berberi.

Tuosta ihonväristä kommentti, että Itä-Euroopasta ei tule ääniä, siellä kun on niin vähän mustia eikä synt.peräinen slaavi äänestä muita kuin valkoisia (tieteellinen nimitys ”kaukasialainen”).

Eivät pärjänneet Tussen lisäksi muutkaan värilliset, siis Hollanti, Tshekki.

Vierailija
9662/9878 |
29.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvä vaan että euroviisut, hiukan yllättäenkin, ovat säilyneet areenana millä ei voi pelata rotu-, nais-, syrjintäkorteilla niinkuin jossain leffagaaloissa. Kaikki jotka ovat sitä yrittäneet ovat saaneet pskat palkaksi; PKN, Tussu, darude ilmastoahdistuksineen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9663/9878 |
29.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan kuin alleviivatakseen omaa suvaitsevaisuuttaan, Ruotsi on lähettänyt viisuihin viimeiset kolme vuotta putkeen tumman esiintyjän (Tusse - 2021, the Mamas - 2020 ja John Lundvik - 2019). Luulisi, että 10 miljoonan ihmisen maasta löytyy edelleen skandinaavisia laulajia.

Varmasti su.vaitsevaisuuskortilla pelaamistakin on, mutta muistan kyllä lähivuosilta tilanteen, jossa Melodifestivaleilla esitettiin aivan lumoavan kaunis viisuehdokas, jonka esitti mielestäni ara.bial.aiskulttuurislähtöinen esiintyjä. Se ei voittanut, vaikka moni muukin kuin minä piti sitä täysin ylivoimaisena. Ja esittäjäähän en muista enkä kappalettakaan mutta veivasin sitä 50 kertaa päivässä. En saanut siitä kylläkseni. Sinä vuonna voitti muistaakseni ihan perussvensson karsinnan. Eli kyllä ei Ruotsissakaan pelkästään suva.itseva.itsevaisuudella pelata. Muistan hämmästelleeni sitäkin, miksi tämä ara.bihen.kinen henkilö ei voittanut, koska olisi tuohon korttiinkin istunut niin hyvin :)

Mutta Lorenahan sitten voitti kaikkien aikojen euroviisulla Euphoria, ja on syntyperältään marokkolainen, siis arabi, ellei peräti berberi.

Tuosta ihonväristä kommentti, että Itä-Euroopasta ei tule ääniä, siellä kun on niin vähän mustia eikä synt.peräinen slaavi äänestä muita kuin valkoisia (tieteellinen nimitys ”kaukasialainen”).

Eivät pärjänneet Tussen lisäksi muutkaan värilliset, siis Hollanti, Tshekki.

Koska heillä ei ollut hyvää biisiä eikä sellaista laulajaa joihin ihmiset olisivat rakastuneet.

Suurinta suvaitsevaisuutta olisi lopettaa pakolaisbisness ja auttaa näitä maita joillakin muilla tavalla.

Ja nyt Suomi sai maalin ja tajutkaa täysin että suomalainen jonka nimi on vaan Ruotsalainen teki sen!

Vierailija
9664/9878 |
29.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viisujen youtube-kanavalla nyt Eurovision Song Festival, jossa näytetään ne kaikki ennakkoonkuvatut esitykset (joita olisi käytetty koronan estäessä esiintymisen)!

Vierailija
9665/9878 |
29.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kuunnellut Sveitsin, Ranskan ja Ukrainan biiseja viisujen jälkeenkin. Lisäksi vähän nolosti pidän Kreikan Last dancesta. Ja BC:tä olen kyllä kuunnellut kaikkein eniten.

Vierailija
9666/9878 |
29.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kuunnellut Sveitsin, Ranskan ja Ukrainan biiseja viisujen jälkeenkin. Lisäksi vähän nolosti pidän Kreikan Last dancesta. Ja BC:tä olen kyllä kuunnellut kaikkein eniten.

Mä haluaisin mennä nousukännissä joraamaan Kreikan biisin tahtiin jonnekin yökerhoon tai kauhistus sentään, Ruotsinlaivalle. Ehkä joskus joku tuollainen on taas mahdollista.

Vierailija
9667/9878 |
29.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain haluaisin toivoa mutta en uskalla kirjoittaa sitä tänne.

Vierailija
9668/9878 |
29.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä Kreikan ennakkovideosta tulee kyllä vahvasti ruotsinlaiva mieleen :DD

Vierailija
9669/9878 |
29.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Radio rockilla soi usein blind channelin biisit nykyään. Työmatkoilla olen bongannut ainakin nämä: dark side, outside alone cover ja over my dead body.

Vierailija
9670/9878 |
29.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin euroviisujen seuraamisen kun meni liikaa sateenkaariväen festariksi.Ei tienny enää kuka on mies ja kuka nainen.Kaipaan sitä vanhaa missä paikalla oli orkesteri ja kunnon voimabiisejä ja slovareita.Nyt melkein kaikki biisit mitä oon kuullu jotain dancesoopaa mikä ei edes jää mieleen kun kaikki biisit kuulostaa ihan samalta.

Vierailija
9671/9878 |
29.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Radio rockilla soi usein blind channelin biisit nykyään. Työmatkoilla olen bongannut ainakin nämä: dark side, outside alone cover ja over my dead body.

Hyvinkään Rockfesteillä kahtena edellisenä vuonna kun niitä pidettiin niin Blind Channel oli niissä molempina vuosina. Sitten mä olin nähnyt tapahtuma tarroja kaduilla niin niissäkin oli Blind Channel oli mainittu. Joten on Blind Channel tehnyt reilusti bisnestä, ennen näitä euroviisuja. Ei vaan suuremmissa medioissa ole ollut.

Vierailija
9672/9878 |
29.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moldova oli tässä ihan hyvä! Ei mitään kiekumisia.

Vierailija
9673/9878 |
29.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

^Totta! Oon tykännyt monesta hopeakolttumaasta nyt enemmän :D 

Ja Suomi seuraavaksi, jee!

Vierailija
9674/9878 |
29.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ois näytetty keskarit! 

Vierailija
9675/9878 |
29.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Blinikat ens vuonna taas viisuihin edustamaan

Vierailija
9676/9878 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisko kellään linkkiä siihen BC haastatteluun, jossa on ainoastaan Aleksi ja Olli. Semmonen euroviisuhaastattelu siellä hotellilla (muistaakseni hotellihuoneessa). Oon yrittäny etsiä sitä, mutta ei löydy :(

Vierailija
9677/9878 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puuma kirjoitti:

Joel Hokka I will JOIN you!

Euroviisukeskustelu on muuttunut "janoisten naisien" kokoontumispaikaksi, jossa kuolataan vuoroin Joelia ja vuoroin Damianoa.

Sulla on taitanut tulla kirjoitus virhe. Tuossa heittomerkkien sisällä olevassa toisessa sanassa tuon ensimmäisen ii:n varmaankin pitäisi olla t-kirjain.

Vierailija
9678/9878 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Left Outside Alonessa kannattaa huomioida Anastacia-tyyliset aurinkolasit. Todella omistautunut tribuutti ;D

Bring Me To Life -coveria odotellessa...

Vierailija
9679/9878 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Zitti e buoni on 12:ssa maassa Spotifyn kuunnelluin biisi ja Suomessakin jo TOP 200  -listalla bändiltä on peräti 22 kappaletta. Tuo on sellaista menestystä mitä moni artisti toivoo ja odottaa Euroviisuista, mutta harvemmin kai onnistuu keneltäkään, vai tuleeko mieleen?

Markkinointi on tehnyt tehtävänsä. Pelkällä biisillä ei tehdä noin suurta suosiota.

En ole huomannut ainakaan Suomessa mitään erikoista markkinointia.

Kaikki pressi tilaisuudet joissa ovat olleet ovat markkinointia ja kaikki ruutu-ajat joita on tullut näkyviin meidän kaikkien silmille ovat kanssa markkinoinnin tulosta. Huomionhakuisuus on osa markkinointia. Eikä sen tarttee olla kovinkaan erikoista markkinointia, että tekee vaikutuksen moniin.

Ethän sä äänestä ja osta tuotteita, joista et ole kuullut. Sitten vähemmän huomiolle jääneet tuskin tekevät vaikutusta, kun ei ole pintaa mihin tarttua.

Vierailija
9680/9878 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puuma kirjoitti:

Joel Hokka I will JOIN you!

Euroviisukeskustelu on muuttunut "janoisten naisien" kokoontumispaikaksi, jossa kuolataan vuoroin Joelia ja vuoroin Damianoa.

Sulla on taitanut tulla kirjoitus virhe. Tuossa heittomerkkien sisällä olevassa toisessa sanassa tuon ensimmäisen ii:n varmaankin pitäisi olla t-kirjain.

Kuka kuolaa Joelin perään? Teinit korkeintaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kahdeksan