Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Euroviisut 2021

Vierailija
21.02.2021 |

UMK on nyt takana ja aika astua eteenpäin.
Tänne sisältöä Euroviisuihin liittyen.
Uutisia, ajatuksia ja kaikkea mikä liittyy Euroviisuihin.

Kommentit (9878)

Vierailija
681/9878 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenko ainoa, jonka mielestä Sveitsin viisu on kopio Belgian voittoviisusta?

682/9878 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä2108 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ruotsi edustaa Tusse kappaleella Voices

Ei tarvitse olla Sherlock arvatakseen että biisissä lauletaan black lives matterista.

Biisi on ihan ok, mutten vaan voi olla ajattelematta kuinka paljon yritetään kosiskella sillä, että tumma mies laulaa biisiä jossa kerrotaan että meitä sorretaan, mutta voitamme sortajat.

Tämä on kyllä vähän liian ilmiselvää blm-ihmisten kosiskelua. No, oli miten oli, Tusse edustaa Ruotsia tänä vuonna ja taistellee voitosta, koska Ruotsi.

Jep, en tykännyt tästä aspektista. Biisin aikana taustalle heijastettiin ihmisten kasvoja, kaikkia muita etnisyyksiä ja ihonvärejä taisi löytyä paitsi valkoista - toki tummaihoisia/afroamerikkalaista selvästi eniten. Olen jotenkin todella väsynyt tähän tematiikkaan, joka puolelta tulee jotain syyllistävää puhetta ja kaikkeen vedetään ihonväri mukaan. Itse esimerkiksi tykkäsin tosi paljon Green Book -elokuvasta ja hämmästyin todella lukiessani sitä p*skan ja kritiikin määrää, jonka ko. leffa on saanut niskaansa, koska sen ohjaaja ei ole tummaihoinen.

Kiinnitin ihan samaan huomiota, ei ollut yhtään valkoista, oliko taustalaulajissakaan yhtään valkoista? Onko Ruotsista tullut ihan musta? Sori vaan Ruotsi (ja koko maailma), tää näkökulma kääntyy teitä vastaan, ei ehkä vielä, mutta pikkuhiljaa. Ihmisillä alkaa olla mitta täynnä. Biisi oli mitäänsanomaton, mun mielestä, joku ehkä tykkää.

Sinua ei kuitenkaan haittaa esitykset, joissa on pelkästään valkoisia?

Eurooppa nyt vaan on aika valkoinen historiallisista syistä. Eurooppa eurooppalaisille, Afrikka afrikkalaisille, Aasia aasialaisille jne. Mun mielestä ihan reilua. Mitä mieltä olisi itse Afrikan viisuista, joissa olisi pelkästään valkoisia?

Ovatko kaikki ruotsalaiset viisuedustajat joka vuosi ei-valkoisia? Käsittääkseni euroviisujen osallistujat valitaan kunkin maan omissa karsinnoissa ja kaiken väriset saavat osallistua. Tusse voitti sekä puhelinäänet että kansainvälisen raadin äänet. Hän ei saisi edustaa ihonvärin takia?

Ei ole kun Krister Björkman valitsee itse oman maun mukaan. Kuuntelitteko Dotterin kappaleen .Uskomaton ääni, mutta ei valkolaiset saa Ruotsissa voittaa. 

Ruotsi maailman rasistisin maa monen mielestä, äänestää afrikkalaisen pojan  voittajaksi. Siitä tuli emäriita täällä Ruotsin suomalaisten keskuudessa. Rasistikortti heilui kun kommarit ovat asialla. 

Mikä ihme sinua nyt vaivaa? Ilmeisesti mielestäsi väärä kappale voitti? Voitti kyllä aika ylivoimaisesti...

Varmaan voitti oikea kappale. En sitä epäile ,mutta ei ne äänet tulleet ruotsalaisilta. Hyvä kappale  olen kuullut.Itse en jaksa edes katsoa moista törkyä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
683/9878 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopettakaa jo toi vänkääminen rasismista ja ihonväristä puhuminen!

Jatketaan aiheen mukaan.

Vierailija
684/9878 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis Alankomaiden.

Vierailija
685/9878 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat suosikkini poislaskettuna Suomi ovat

1. Liettua (The Roop - Discoteque)

2. Ukraina (Go_A - Shum)

3. Azerbaijan (Efendi - Mata Hari)

4. Saksa (Jendrik - I Don't Feel Hate)

5. Venäjä (Manizha - Russian Woman)

6. Islanti (Daði og Gagnamagnið - 10 Years)

7. Albania (Anxhela Peristeri - Karma)

8. Irlanti (Lesley Roy - Maps)

9. Kypros (Elena Tsagrinou - El Diablo)

10. Serbia (Hurricane - Loco Loco)

Sitten kun kaikki biisit ollaan julkaistu aiotteko tehdä vielä yhden ison listan niistä?

Vierailija
686/9878 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä2108 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvitse olla Sherlock arvatakseen että biisissä lauletaan black lives matterista.

Biisi on ihan ok, mutten vaan voi olla ajattelematta kuinka paljon yritetään kosiskella sillä, että tumma mies laulaa biisiä jossa kerrotaan että meitä sorretaan, mutta voitamme sortajat.

Tämä on kyllä vähän liian ilmiselvää blm-ihmisten kosiskelua. No, oli miten oli, Tusse edustaa Ruotsia tänä vuonna ja taistellee voitosta, koska Ruotsi.

Jep, en tykännyt tästä aspektista. Biisin aikana taustalle heijastettiin ihmisten kasvoja, kaikkia muita etnisyyksiä ja ihonvärejä taisi löytyä paitsi valkoista - toki tummaihoisia/afroamerikkalaista selvästi eniten. Olen jotenkin todella väsynyt tähän tematiikkaan, joka puolelta tulee jotain syyllistävää puhetta ja kaikkeen vedetään ihonväri mukaan. Itse esimerkiksi tykkäsin tosi paljon Green Book -elokuvasta ja hämmästyin todella lukiessani sitä p*skan ja kritiikin määrää, jonka ko. leffa on saanut niskaansa, koska sen ohjaaja ei ole tummaihoinen.

Kiinnitin ihan samaan huomiota, ei ollut yhtään valkoista, oliko taustalaulajissakaan yhtään valkoista? Onko Ruotsista tullut ihan musta? Sori vaan Ruotsi (ja koko maailma), tää näkökulma kääntyy teitä vastaan, ei ehkä vielä, mutta pikkuhiljaa. Ihmisillä alkaa olla mitta täynnä. Biisi oli mitäänsanomaton, mun mielestä, joku ehkä tykkää.

Sinua ei kuitenkaan haittaa esitykset, joissa on pelkästään valkoisia?

Eurooppa nyt vaan on aika valkoinen historiallisista syistä. Eurooppa eurooppalaisille, Afrikka afrikkalaisille, Aasia aasialaisille jne. Mun mielestä ihan reilua. Mitä mieltä olisi itse Afrikan viisuista, joissa olisi pelkästään valkoisia?

Ovatko kaikki ruotsalaiset viisuedustajat joka vuosi ei-valkoisia? Käsittääkseni euroviisujen osallistujat valitaan kunkin maan omissa karsinnoissa ja kaiken väriset saavat osallistua. Tusse voitti sekä puhelinäänet että kansainvälisen raadin äänet. Hän ei saisi edustaa ihonvärin takia?

Ei ole kun Krister Björkman valitsee itse oman maun mukaan. Kuuntelitteko Dotterin kappaleen .Uskomaton ääni, mutta ei valkolaiset saa Ruotsissa voittaa. 

Ruotsi maailman rasistisin maa monen mielestä, äänestää afrikkalaisen pojan  voittajaksi. Siitä tuli emäriita täällä Ruotsin suomalaisten keskuudessa. Rasistikortti heilui kun kommarit ovat asialla. 

No ei se Dotter nyt niin hyvä ollut. Kuulosti joissain kohdin vetävän jopa vähän nuotin vierestä. Tusse lauloi mielestäni paremmin. Vaikka biisi nyt ei mikään maailman mukaansatempaavin olekaan, niin ihan ansaittu voitto silti, ihonväristä viis.

Vierailija
687/9878 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon huolella tuotettuja biisejä tänä vuonna, mutta ei ne kolahda. Ainoa, josta oikeastaan tykkään, on toi Romanian Amnesia.

Vierailija
688/9878 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis Alankomaiden.

Ilmeisesti sama biisintekijä asialla, se voi selittää.

Ihan nätti biisi, mutta ei vedä vertoja sille, jonka piti edustaa viime vuonna. Sveitsi oli viime vuonna oma henkilökohtainen voittaja, kaikin puolin upea biisi, ihan kuin jostain tunnelmallisesta eurooppalaisesta indieleffasta ❤️

Vierailija
689/9878 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Black Parade by Beonce voitti R&B Grammyn, jotain on nyt ilmassa ja viittaa vahvasti siihen että Ruotsin Tusse on vahvoilla Rotterdamissa toukokuussa.

Vierailija
690/9878 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Australia voittaa tänä vuonna varmasti.

Vierailija
691/9878 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Australia voittaa tänä vuonna varmasti.

Siitä mä tykkäsin paljon, mutten ihan ymmärtänyt lyriikoita. "Ladies, you got the power. Take off your clothes." Tai jotain ton suuntaista.

Vierailija
692/9878 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oddschecker-listalla Ruotsi, Norja ja Islanti on Suomea edellä, vain Tanska kauempana takana. Ruotsi saattaa yllättää finaalissa. Toivottavasti Suomikin siellä.

Vierailija
693/9878 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat suosikit muista maista Italia, Romania, San Marino, Ukraina, Islanti ja Norja. Balladit eivät tänä vuonna oikein iske.

Vierailija
694/9878 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En jaksanut kuunnella Ruotsin biisiä loppuun, kuulosti joltain minkä olen jo kuullut.

Mä olen tykännyt erityisesti kahdesta Ruotsin edustajasta, Fransista sekä Greta Thunbergin äidin oopperalaulusta, kumpikaan ei menestynyt kisoissa. Tussen biisistä en tykkää joten varmasti se menesty.

Vierailija
695/9878 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omasta mielestäni voitosta taistelee San Marino ja Kypros vielä tässä vaiheessa.

Tosin kumpikin joutuu ensin pärjäämään semifinaalissa. Mut ei tänä vuonna oo niin hyviä biisejä kuin monena aiempana vuonna. Onko sitten syynä se, että moni maa valitsi suoraan viime vuoden edustajan edustamaan tälle vuodelle vai se, että 2021 viisuja voi pitää vähän tälläsinä väliviisuina.

Enää on 2 biisiä julkaisematta. Georgia ja Malta. Malta julkaistaan kello 18 Suomen aikaa ja varmaan Georgiakin julkaistaan tänään.  TOP-listoja voi kirjoitella sitten kun kaikki on julkaistu ja Valko-Venäjä on päättänyt että pitääkö tämän edustajan ja vaihtaako vain biisin sanoja vai vaihtaako koko biisin ja edustajan vai osallistuuko ollenkaan.

Vierailija
696/9878 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omat suosikkini poislaskettuna Suomi ovat

1. Liettua (The Roop - Discoteque)

2. Ukraina (Go_A - Shum)

3. Azerbaijan (Efendi - Mata Hari)

4. Saksa (Jendrik - I Don't Feel Hate)

5. Venäjä (Manizha - Russian Woman)

6. Islanti (Daði og Gagnamagnið - 10 Years)

7. Albania (Anxhela Peristeri - Karma)

8. Irlanti (Lesley Roy - Maps)

9. Kypros (Elena Tsagrinou - El Diablo)

10. Serbia (Hurricane - Loco Loco)

Sitten kun kaikki biisit ollaan julkaistu aiotteko tehdä vielä yhden ison listan niistä?

Eihän niitä ole kuin muutamia jäljellä, joten tuskin vaikuttaa listaani.

(Olen sinua edeltävä listaaja)

Vierailija
697/9878 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko Ruotsin äänestys oli ihan turha koska se kongolainen kaveri oli etukäteen päätetty voittajaksi, kellään muulla ei ollut sinne asiaa.

Vierailija
698/9878 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koko Ruotsin äänestys oli ihan turha koska se kongolainen kaveri oli etukäteen päätetty voittajaksi, kellään muulla ei ollut sinne asiaa.

Joo, ne yli 2 miljoonaa ääntä oli vain hämäystä, perään kaiki salaliittoteoriat. Tai sitten Ruotsin kansa oli jo päättänyt etukäteen. 

Vierailija
699/9878 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos biisi kertoo rasismista niin ei kai siinä silloin mitään järkeä olisi valkoisia tyyppejä ollakaan? Kyllä meillä valkoisilla on ihan tarpeeksi tilaa mediassa siitäkin huolimatta, että meitä nyt ei näy jossain ruotsalaisessa viisuesityksessä.

Eihän Tusse maininnut biisin kertovan rasismista? Introssaan kommentoi kappaleen sanoman olevan, että kaikkien äänet on yhtä arvokkaita ja ansaitsee tulla kuulluiksi. Juuri tämän takia oli mielestäni erikoista, että taustalle oli sitten valikoitu kaikkia muita etnisyyksiä ja ihonvärejä kuin valkoista - eli kaikki muut äänet tärkeitä, mutta valkoisten ei? Tämä oli ristiriidassa Tussen oman kommentin kanssa.

Et kuitenkaan näe ongelmana, jos lavalla on pelkästään valkoisia. Onko se merkki siitä, että muun väriset ei ole tärkeitä?

Mistä ihmeestä vedät tuollaisen johtopäätöksen? Totta kai se tuntuisi ongelmalliselta, jos saman biisin laulaja olisi valkoinen ja taustallakin vain valkoisia - mutta ei samassa määrin, sillä kyseessä on kuitenkin RUOTSIN edustaja, ja ruotsi nyt vaan on demografialtaan pääsääntöisesti vaaleaihoista. Mutta tässäkään esityksessä ei ollut PELKÄSTÄÄN mustia, vaan taustalla näkyi myös muita etnisyyksiä. Vain valkoiset loistivat poissaolollaan.

On vissi ero siinä, onko lavalla vain etnisyyttä X vai onko siellä kaikki muut etnisyydet paitsi etnisyys Y (include one vs. include all but one). Eli esimerkiksi kaikki esiintyjät valkoisia vs. kaikki etnisyydet paitsi mustat. Näistä skenaarioista jälkimmäinen on loogisesti ensimmäistä jyrkempi ns. kannanotto, ja se nimenomaan oli myös Tussen esityksessä: kaikki muut oli esillä paitsi valkoiset. Se tuntui ironiselta ottaen huomioon Tussen puheen ”kaikkien äänten tärkeydestä”.

Vierailija
700/9878 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

omiksi lemppareiksi Suomen lisäksi on noussut itseänikin yllättäen Norja, Sveitsin ns. nyyhkybiisi ja kliseiseksi tituleerattu Liettua. Muut biisit mulla menee onnellisesti sekaisin, sen verran samankuulosia kipaleita tänä vuonna on omaan korvaan. pitkäaikaisena Blind Channel fanina odotan Suomelle sijoitusta väh. top 15

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kaksi