Euroviisut 2021
UMK on nyt takana ja aika astua eteenpäin.
Tänne sisältöä Euroviisuihin liittyen.
Uutisia, ajatuksia ja kaikkea mikä liittyy Euroviisuihin.
Kommentit (9878)
Vierailija kirjoitti:
Serbian hiuslisäke-emännät ovat vissiin aika suosittuja Balkanin alueella. Keräävät melkoisen pistepotin.
Jep! Ja vielä kun kaikki muut entiset Jugo-maat karsiutuivat
BC vetosi viisufanien tunteisiin tuolla "play jaja ding dong" -kyltillä ;D ei mikään huono taktiikka. Ilmeisesti katsoivat The Story of Fire Sagan Rotterdamissa hotellihuoneessa.
Islannin kappale: se vain miellyttää, se ei sisällä mitään ristiriitaisuuksia tai vastakkaisuuksia! Esitys on täydessä sovussa itsensä kanssa. Välipysähdykset sovituksessa antavat tilaa jatkon odottamiselle, jopa niin että viimeisenkin pysähdyksen jälkeen jää vielä odottamaan uutta lähtöä. Laulaja on kuin...kuin...kuin tosiaan olisi 'good thing going'. :D Englannin sanat soljuvat purona, eivät koskena. Koreografia vakuuttaa, ei voimalla vaan pehmeydellä. Kiva on, sympaattinen! Helppo kuunneltava/katseltava.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ranskan biisin musiikkivideo on vaikuttava ja olin haltioitunut. Eilen kun näytettiin ennakkopätkä Ranskan lavashow'sta, niin tapahtui tunnelman lässähdys. Toki biisi on niin ranskalainen kuin olla ja voi ja siksi tunnelmallinen, mutta tärkeä osa mielestäni oli myös musiikkivideoon luodulla visuaalisella maailmalla, eikä senkaltaista tunnelmaa ollut tuotu screenien avulla lavalle.
Mulla sama, myös Sveitsin osalta. Video sai minut hurmoksiin, laulu melodinen, teksti tarinallinen ja laulajan ääni täydellisen sopiva kappaleeseen. Jäi korvamadoksi. Eilen näin eka kerran lavaesityksen ja kyllä lässähti!
Sveitsi on ollut ykkössuosikkini, mutta live mullakin vähän latisti tunnelmia. Ei ollut yhtään niin komeaa ja vaikuttavaa kuin videoesityksessä. Lisäksi häiritsi esittäjän turhat liikehdinnät. Kun biisi on tuollainen ja ääni kuten hänellä niin ei tarvitse kuin laulaa.
Se outo liikehdintä tekee esityksestä liian tekotaiteellisen. Laulaja itsekin sanoi, että halusi vaan kokeilla jotain tanssintapaista koska ei ole sellaista koskaan aiemmin esiintyessään tehnyt eikä osaa tanssia, eli ne liikkeet ei edes millään tavoin tue laulun sanomaa.
Ei hän ihan noin sanonut, vaan että tosiaan ei ole tanssija ja halusi haastaa itseään tekemään jotain uutta. Koreografin kanssa sitten ideoivat esityksen juurikin laulun mukaan, että siinä olisi hiljaisempia ja vahvempia hetkiä, niin kuin elämässä itsessäänkin on erilaisia kausia. Minunkaan mielestä liikehdintä ei ollut onnistunutta, mutta kyllä se nimenomaan tuli sieltä laulusta, eikä ollut siinä mielessä randomia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Albanialle sympatiat ainoastaan siitä syystä, että v. 2019 olin siellä kesälomalla ja aivan ihana loma oli.
Kappaleesta ei sitten ole mitään positiivista kommentoitavaa. Lisäksi taas tätä kimaltelevaa lyhyttä mekkoa...
F
Missäpäin kävit siellä?
Frankfurtin kautta Tiranaan ja Tirandasta hostellin pitäjä kävi hakemassa Sarandaan eli Sarandassa vietin aurinkolomaa.
Suosittelen ehdottomasti.
F
^Islanti on muuten sympaattinen, mutta niitten yksisarvisten kanssa mentiin pahasti imelyyden puolelle
Kyllä nämä kisat käydään ranskan ja italian välillä. Ja Italia vie, koska esiintyy niin lopussa, kolmanneksi viimisenä muistaakseni. BC pääsee top 5 tai sitten just se nykynen sija eli 7, joka on suomelta loistava suoritus.
En itse henk.koht. näe sveitsin suosiota. En laittais edes top 10. Uskon, myös että Malta jää suomen taakse.
Serbia ainakin lähettää aidosti omaa juttuaan, toisin kuin Maltat ja Kyprokset. Voin kuvitella, että tuollaiset renkutukset ovat Balkanilla kovinkin suosittuja - ja onhan tuo viuluinstrumentaali aikas menevä. Plussaa myös omasta kielestä!
Vierailija kirjoitti:
Islannin kappale: se vain miellyttää, se ei sisällä mitään ristiriitaisuuksia tai vastakkaisuuksia! Esitys on täydessä sovussa itsensä kanssa. Välipysähdykset sovituksessa antavat tilaa jatkon odottamiselle, jopa niin että viimeisenkin pysähdyksen jälkeen jää vielä odottamaan uutta lähtöä. Laulaja on kuin...kuin...kuin tosiaan olisi 'good thing going'. :D Englannin sanat soljuvat purona, eivät koskena. Koreografia vakuuttaa, ei voimalla vaan pehmeydellä. Kiva on, sympaattinen! Helppo kuunneltava/katseltava.
Helppo ja kiva on harvoin paras. Kyllä mun mielestä pitää tulla Wau. Mulle tuli wau Ukrainasta ja Sveitsistä. Italiaa ja Ranskaa ei ole vielä nähty, niin ei voi sanoa mitään. Odotan innolla. Suomi oli hyvä, mutta ei enää niin wau, kun on nähnyt monta kertaa, ekakertalaiselle ehkä wau.
Hei monentenako ukraina esiintyy?
En usko, että Italia tulee olemaan niin menestynyt mitä povataan. Italialaiset itse on Måneskinin äänekkäimpiä faneja. Youtubessa ja palstoilla innokkaimmat kommentoijat on kaiken maailman Valentinoja, Angeloita ja Giuseppeja. Biisi on liian rock sekä juryn että teleäänestäjien makuun eikä siinä ole kovin yllätyksellisiä momentteja, korkeintaan se "parla"-säkeistö.
Vierailija kirjoitti:
^Islanti on muuten sympaattinen, mutta niitten yksisarvisten kanssa mentiin pahasti imelyyden puolelle
Menivät minulta ohi...
Vierailija kirjoitti:
19! Ihan hyvä paikka siis :)
Suomen biisistä tulee ihan kylmät väreet kun kuuntelee. Kyllä tuon on pakko edes puoliväliin päästä. Kunhan finaaliesitys menee hyvin.
Ja kyllähän tuo hyvällä tavalla muistuttaa 2000-luvun alun musiikkia ja Linkin Parkia, mutta ei ole mikään kopio. Hyvä musa on hyvää musaa, ei väliä milloin on tehty tai mistä aikakaudesta on ehkä inspiraation saanut.
Vierailija kirjoitti:
Google on keksitty...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helppo ja kiva on harvoin paras. Kyllä mun mielestä pitää tulla Wau. Mulle tuli wau Ukrainasta ja Sveitsistä. Italiaa ja Ranskaa ei ole vielä nähty, niin ei voi sanoa mitään. Odotan innolla. Suomi oli hyvä, mutta ei enää niin wau, kun on nähnyt monta kertaa, ekakertalaiselle ehkä wau.
Totta: pitää olla WAU. Ja kun WAU on vastapainona helpolle ja kivalle, se onkin hyvä asetelma.
Tänä vuonna montakin (n 4) kappaletta, joihin olen jäänyt jotenkin kiinni. Korvamatojakin havaittu ja kärsitty. Se jotenkin yllätti minut.
Ei liene epäselvää, että minulta Dark Side saa sen tusinanverran pojoja.
Vierailija kirjoitti:
Sen yhden tädin naama ihan esityksen lopussa on niin hyvä, että jo sille voi antaa 12 pistettä.
Vierailija kirjoitti:
En hyvällä tahdollakaan kuule denmarkia
Finmark!!
”Yllättäen” Ruotsi saanut ihan parhaan esiintymispaikan kisojen lopussa. Onko tuo järjestys tänäkin vuonna ruotsalaisen tekemä?
Hyvä viisubiisi kyllä pelastaa paljon, muuta matskua kun heiltä kuuntelin niin laulajan ääni tosiaan alkaa nopeasti hiertää. BCllä taas on jopa edustusbiisiään parempiakin olemassa, mutta tämä sopii tähän.