Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käytätkö kasvomaskia?

Vierailija
21.02.2021 |

Oma vastaus: en pidä. Niistä tulee huono olo eikä saa ollenkaan happea...

Käytätkö kasvomaskia?

Vaihtoehdot

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Terve ihminen ei käytä maskia.

Maskia kuuluu käyttää jos on korona.

Kun ei voi tietää onko saanut tartunnan.

Niinpä. Niin paha tauti, ettei oikein tiedä sairastuneensakaan.

Niin ja voit oireettomana tartuttaa sen jollekin, jolle korona on hengenvaarallinen.

Pistäkää nyt vaan ne maskit naamalle. Pitää pystyä ajattelemaan myös omaa napaa pidemmälle.

Koko ajanko pitäisi kuvitella voivansa olla piilosairas, tietämättään tautinen joka voi kenelle tahansa levittää pöpöä jollei joka paikassa muiden seurassa pitele maskia. ite ainakin oon menneen vuoden ollu ihan nuhatonkin enkä oo maskeillu. Montakohan kertaa lienen ollut tietämättäni koronassa ja kuinkahan mni on saanut  salakoronatartunnan minulta. Ei mitään älyä tuommosista asioista ressata

42/49 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän kaupassa tms. asioidessani, ulkona eli esim. kävelymatkoilla kauppaan, en.

Uskon että maskista voi olla hieman hyötyä (osana muuta hygieniaa) koronaviruksen leviämisen ehkäisyssä. Olen lukenut useita kuukausia sitten joitain asiantuntijoiden haastatteluja aiheesta.

Toinen, ja ehkä ensisijainen syy, miksi käytän maskia kaupassa yms., on se, että lähikaupassani soitetaan äänitettä, jossa sanotaan: "toivomme asiakkaidemme käyttävän maskia" ja saatesanoina toiveelle on "pidetään huolta toisistamme".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, olen normaali aikuinen ihminen ja itsetuntoni on terve.

Sun itsetunnolla oli mitä tekemistä tämän asian kanssa?

Vierailija
44/49 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pidän huolta toisista hymyilemällä heille vapaasti näkyvällä suullani esim kaupassa. Näytän samalla esimerkkiä, miten turvavälejä on erittäin helppo noudattaa lähes missä vaan ja näin ollen maskeille ei ole tarvetta.

Vierailija
45/49 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hitto ku kulkee tunnin ostoksilla jossain citymarketissa ja näkee koko aikana suunnalle 6 muuta maskitonta ja sitten tulee niitä kuulutuksia niin tuntuu että suunnilleen mun takia ne seeitä maskista toitottelee ja muut asiakkaat joutuu kärsimään ankeista toitotuksista kun mulla ja niillää kkuudella muulla ei oo kuonokoppaa. Mutta kestää sen, kun harvakseltaan käy kaupassa, ja panee viakka tupot korviin jos toitoukset k yrpii

Vierailija
46/49 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koko ajanko pitäisi kuvitella voivansa olla piilosairas, tietämättään tautinen joka voi kenelle tahansa levittää pöpöä jollei joka paikassa muiden seurassa pitele maskia...

Kärjistetysti kyllä, näin tulisi toimia. Et voi tietää oletko saanut tartunnan vai et, sillä itämisaika on pitkä ja tauti voi olla joillain ihmisillä oireeton tai vähäoireinen.

Toisille tauti on hengenvaarallinen.

Ilmeisesti kaikkivoipana olentona kuitenkin tiedät aina, oli oireita tai ei, ettei sinulla nyt vaan ole koronaa eikä se ole muutenkaan kovin vakava tauti? Pikkuinen kevätflunssa vain (^‿^)

Vierailija
47/49 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koko ajanko pitäisi kuvitella voivansa olla piilosairas, tietämättään tautinen joka voi kenelle tahansa levittää pöpöä jollei joka paikassa muiden seurassa pitele maskia...

Kärjistetysti kyllä, näin tulisi toimia. Et voi tietää oletko saanut tartunnan vai et, sillä itämisaika on pitkä ja tauti voi olla joillain ihmisillä oireeton tai vähäoireinen.

Toisille tauti on hengenvaarallinen.

Ilmeisesti kaikkivoipana olentona kuitenkin tiedät aina, oli oireita tai ei, ettei sinulla nyt vaan ole koronaa eikä se ole muutenkaan kovin vakava tauti? Pikkuinen kevätflunssa vain (^‿^)

Kai olet käyttänyt maskia aina ennenkin kaupassa ja muualla ja tulet aina käyttämään. Ennen koronaa olet voinut olla noron kantaja tai vaikka influenssan. Nekin ovat hengenvaarallisia joillekin.

Vierailija
48/49 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saisko tähän linkin maskin tehosta koronavirusta vastaan. Kiitos.

Linkeistä en tiedä, mutta koska käytän maskia aina ihmisren seassa sisätiloissa liikkuessani, enkä ole saannut koronatartuntaa, se riittää minulle linkiksi!

Vierailija
49/49 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai olet käyttänyt maskia aina ennenkin kaupassa ja muualla ja tulet aina käyttämään. Ennen koronaa olet voinut olla noron kantaja tai vaikka influenssan. Nekin ovat hengenvaarallisia joillekin.

Kumpikaan mainitsemasi tauti ei ole suoraan verrannollinen koronaan. Kyse on maailmanlaajuisesta kulkutaudista joka voi itää oireettomana useita päiviä ja jonka kuolleisuusaste on korkeampi kuin em.

Ja vaikkei kasvosuojaimen käyttö ollutkaan yleistä ennen nykyistä kriisiä, ei se tarkoita etteikö niitä olisi ollut suotavaa pitää tai ettei niiden käyttö tämän myötä pysyisi oletuksena jatkossa.

Parempi nyt, kuin ei koskaan.

PS: Ei, en käyttänyt maskia ennen, mutta aion takuulla käyttää jatkossa. Myös koronan jälkeen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan yksi