S-ryhmä, K-ryhmä vai Lidl? Ja perustelut!
Itse en pidä s-ryhmöstö. Saa ihan kelpoja perustuotteita, mutta kaikki on aina samaa ja kaikkialla samaa harmaata massaa. K-kaupat ovat kauppiasvetoisia, tuotteet laadukkaampia, valikoimaa huomattavasti enemmän, palvelutiskit erityisesti tietyissä Citymarketiussa todella hyviä ja yllättäviä, tuotteet vaihtelevat kauppojen välillä, useissa kaupoissa omia keittiöitä jotka tekevät ruokia omiin kauppoihinsa valmiita annoksia yms. Paistopisteet laadukkaita ja vaihtelevia eri kaupoissa. Kauppojen toiveisiin voi vaikuttaa ja toiveet toteutuvat. Siistimpiä ja yleisilme siistimpi. Voi löytää ihan yllättäviä herkkuja mitä ei osannut edes toivoa ja valikoima elää ja vaihtuu, tottakai perustavat pidetään aina vakiona. Monipuolisuus, valinnanvaraa, vaihtelevuus ja laatu ovat minulle kaupassa tärkeitä, rakastan hyvää ruokaa, laadukkaita tuotteita ja herkuttelua. Myös k-ryhmän kemppariosastot ovat ihan eri taso kun ässässä. Sama juttu, laatu, monipuolisuus ja vaihtelevuus.
S-kaupat samaa tylsääkin tylsempää massaa, samat ankeat tuotteet jokaisessa kaupassa, ei mitään vaihtelua, toiveet eivät ole ikinä toteutuneet. Tuotteet myös usein laadultaan kehnompia. Ja kaupoista todella usein tuntuu tuotteet olevan loppu tai ei edes valikoimassa. Perustuotteita saa, mutta mitään parempaa, laadukkaampaa tai herkumpaa ei. Pirkan tuotteet kattavia, laadukkaita ja monipuolisia, Rainbow on juuri halpismerkki mikä ei yritä maulla tai laadulla pärjätä.
Valitettavasti lähikauppani on Alepa, siksi tulee ässää käytettyä väkisinkin enemmän. K-kaupat ovat kauempana ja vaikeamman matkan päässä joten yleensä kun haluan kunnollisia tuotteita ja laadukkaita herkkuja menen viikonloppuisin ostoksille Citymarketiin. Arkena tyytyminen Alepaan.
Keskustelu siksi kun joku päivällä vastaavan teki mutta poistettiin.
Kommentit (234)
Lidl, koska on lähin kauppa. Minulla ei ole Lidlin appia, enkä aio sitä hankkiakaan. En osta niitä tuotteita, joista saa appilla alennuksen.
Käymme noissa kaikissa, kun ovat sen verran lähekkäin, ettei tule bensakuluja. Jokaisesta haemme tarjoukset kun ei ole älykännyä joka litlissä vaaditaan et saadaan tarjoukset, iin haemme ne muualta plussa kortilla. Kaikki kaupat on noin 1 km välein, ja käymme kaupassa kerran viikossa, ellei ole pakottavaa syytä. Säästämme ruokakuluissa, kun teemme isoa annoksia ja pakastamme. Pyrimme ostamaan aina ulkolaista ruokaa ja muuta tarviketta, niitä saa usein kolme samalla hinnalla kuin suomalaista. Kaupan omat merkit kyllä huomioimme, nekin on halvempia kuin valion tuotteet ja hk lenkit ja makkarat. Lenkki oli aikanaan meidän herkku, mutta nyt se on muuttunut narskuu hampaissa ja maistuu ihan jolleen jauholle, hirveeetä.
Vierailija kirjoitti:
Lidl, koska on lähin kauppa. Minulla ei ole Lidlin appia, enkä aio sitä hankkiakaan. En osta niitä tuotteita, joista saa appilla alennuksen.
Sama juttu, ei ole älypuhelinta enkä osta sitä lidlin takia. Jos olen kakkosasiakas lidlin mielestä, sitten olen. Ei kaupat voi vaatia älypuhelinta asiakkailtaan. tarjoukset pitää olla yhdenveraiset kaikille.
S-Ryhmä! Halvimmat hinnat, suurimmat bonukset, asiakasomistajapäivät alennuksineen, myymälöitä joka paikassa. Ainakin minun kohdallani nuo perustelut lyövät kirkkaasti muut kauppaketjut.
Lidl ehdottomasti, yleensä kerralla viikon ruoat perheelle. Edullinen, sopivan kokoinen ja laadukas. En muutenkaan tykkää shoppailusta, joten mitä nopeammin olen ruokakassin kanssa ulkona, sitä parempi.
Joskus käyn sittarissa vaihtelun vuoksi hakemassa esim. viikonlopun juhlaruoat. Tai kalatiskillä.
S-ryhmä on nykypäivän kommunismia. En äänestä demareita enkä käy Prismassa.
Vierailija kirjoitti:
S-Ryhmä! Halvimmat hinnat, suurimmat bonukset, asiakasomistajapäivät alennuksineen, myymälöitä joka paikassa. Ainakin minun kohdallani nuo perustelut lyövät kirkkaasti muut kauppaketjut.
Ehdottomasti suurimmat bonukset on Lidlissä.
Liiteri pääasiassa, joitakin tuotteita ei siellä ole ja ne haetaan Prismasta. Ehkä parin kk:n välein käydään Cittarissa, hakemassa jotkut tarjoukset. Kaikki äpit ja kortit on, joten niitä myös käytetään.
S- Pääasiassa. Perustuotteet halvempia kuin k- Ssa. K- ssa enemmän herkku / erikoisuuksia. Ja joskus hyviä Plussatarjouksia. Mutta niitä varten en viitsi paikalle lähteä.
Lidl. jättää jotenkin laimeaksi. Osa perustuotteista vähän edullisempia kuin kilpailijoilla. Mutta toteutus ja valikoima ei ole koskaan oikeen itseäni napannut. Ei tee mieli mennä kauppaan jossa käytyään pitää mennä toiseen kauppaan jotta saa kaikki haluamansa jutut.
Äpitarjoukset jää säännöllisesti käyttämättä, koska kännyn räplääminen ostosten yhteydessä ei ole miellyttävää
Vierailija kirjoitti:
Täältä saa aina lukea, miten Lidl on ylivoimaisesti halvin. No pitihän sen käydä testaamassa. Juuei ollut halvin. Vähintään saman hintainen, useiden tuotteiden osalta jopa kalliimpi kuin Prisma. Kun valikoima oli tuossa lähimmässä Lidlissäni vieläpä kovin suppea, asioin jatkossakin Prismassa. K-marketissa vain jos tarvitsen esim. pelkästään vessapaperia eikä tarve voi odottaa seuraavaan Prisma-reissuun. K-market on noin 200m päässä, Prismaan ja Lidliin pari kilometriä.
Suomessa on 77 Prismaa ja 210 Lidl myymälää. Se että on molemmat parin kilometrin etäisyydellä ei ole tyypillistä Suomessa. K-marketteja on sitten jotain 750 ja S Marketteja 460.
On monia ihmisiä joilla on Prisma kävelymatkan päässä, mutta enemmän niitä joilla Prismaan kulku omalla autolla kestää yli puoli tuntia suuntaansa. Minulla (PS-seutu) Lidl on n. 1 km, S-market n. 3 km ja Prisma n. 7 km. Pääsen siis jopa Prismaan autolla vartissa (pk seutu, paljon valoja ja hitaat tiet).
Olen vaihtanut S:stä K-ryhmään valikoiman monipuoisuuden vuoksi. S-marketissa hyllyt on täynnä samaa halpaa bulkkia ja lopullisesti hermot meni S-pankin temppuiluun ulkomailla ollessa. Kun lähellä oleva K-supermaket muuttui Citymarketiksi, sen valikoima laajeni entisestään, myymälä on avara ja siisti. Molemmat ovat kävelymatkan päässä, mutta K vetää puoleensa senkin vuoksi, että Ässän edessä parveilee aina melko epämääräistä porukkaa Alkon myymälän vuoksi.
Kaupan talousluvut kertovat selkeästi, että K-kaupat vetävät asiakkaita tällä hetkellä parhaiten. S-kaupat menettävät eniten asiakkaitaan. Olen itse tässä valtavirrassa mukana ja pääosin K-kauppojen asiakas.
Vain S-ryhmän bonukset on oikeaa rahaa, joka maksetaan tilille ja mitä voi käyttää missä vain. Lidlin bonuksia voi käyttää vain Lidleissä ja K-kaupan plussarahaa vain K-kaupoissa. K-ryhmän plussa-systeemi on muutenkin heikoin, ja sitä eri tavoin vielä heikennetty ainakin kolmesti sen olemassaolon aikana. Mainoksissa bombbii isot plussapistepallerot, mutta tosielämässä plussaa kertyy tosi vähän.