Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kirje psykoterapeutille?

Vierailija
21.02.2021 |

Tietääkö kukaan, onko psykoterapeutille mahdollista kertoa omista kipupisteistä ja vaivaamaan jääneestä menneisyydestä kirjallisesti ennen varsinaisten terapiaistuntojen aloittamista?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne ovat niitä asioita, joista on tarkoitus puhua käynnin yhteydessä. Voit itsellesi kirjoittaa muistikirjeen, mutta et voi toiselle antaa kotitehtäviä. Tämä on siis mielipide.

Vierailija
2/4 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit esimerkiksi tutustumiskäynnillä kertoa, että olet miettinyt että kirjoittaminen olisi helpompaa ja kysyä sopiiko tällainen. Kyllä ainakin itse luen jos potilas minulle jotain luettavaksi tuo, yleensä siinä ihan vastaanoton aikana ja sitten keskustellaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä lähetä etukäteen vaan vie vastaanotolle.

Vierailija
4/4 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok, kiitos teille. Kirjoittaminen on aina ollut mulle paljon luontevampi tapa ilmaista itseäni, ja jos istunnon pituus on vain 45min (kuten se useimmilla näyttäisi olevan) niin luulen että kirjeen kautta terapeutin olisi mahdollista saada nopeimmin kokonaiskuva siitä mitä kaikkea mulla on ongelmieni taustalla. Ihan mielelläni maksan 1-2 istunnon hinnan siitä että terapeutti käyttäisi aikaa tällaiseen; en siis tietenkään odota että kukaan tekisi sitä ilmaiseksi. Pitääpä etsiä joku sopivan oloinen terapeutti ja kysyä onnistuisiko.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kaksi