Paljonko maksoit koirastasi? Kerro hinta ja rotu!
Kommentit (66)
2014 rottweiler 1000 euroa
2019 sekarotuinen 600 euroa
2020 Siperianhusky 700 euroa
2021 sekarotuinen ulkomailta ilmainen (matkakulujen verran, tosin matkalla muukin syy kuin koira)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos vastauksista!
Joo, ajattelin mahdollisimman halvan hommata, rodulla ei väliä.
Mitään muita syitähän mulla ei voi olla tähän kysymykseen.No, mitkä ne syyt ovat? Kyllähän rotueläin maksaa, sen tietää kyselemättäkin. Eivätkä ne kulut siihen jää.
Missä aloittaja sanoi olevansa hankkimassa yhtään mitään? Pieni olkiukko sulla. Chill.
Kiinnostava kysely. Olen omistanut koiran viimeksi vuosituhannen alussa ja silloin maksoin siitä 800 euroa. Oli pitkäkarvainen collie.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos vastauksista!
Joo, ajattelin mahdollisimman halvan hommata, rodulla ei väliä.
Mitään muita syitähän mulla ei voi olla tähän kysymykseen.No, mitkä ne syyt ovat? Kyllähän rotueläin maksaa, sen tietää kyselemättäkin. Eivätkä ne kulut siihen jää.
Kyllä, "tietää kyselemättäkin". Miksi siis oletat että ainoa motivaatio kysymykseen mulla on varallisuuteni?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se vaan käveli pihalle ja jäi meille asumaan. En tiedä mitä rotua, varmaan vähän kaikkea mahdollista.
Suomessako? Varmaan teit kaikkesi selvittääksesi mahdollisen omistajan etkä vain ominut koiraa tuosta vain?
Kyselin kyliltä onko jollain piski hukassa. Kissakin oli joskus nurkissa, mutta se ei montaa kuukautta viihtynyt.
13v sitten göötti maksoi 800e, mutta hinta on noussut sen jälkeen useita satasia. On mulla ollut varaa se elättää vaikka hintaa kysyin ennen ostoa. Tämä tapaus on ollut kyllä edullinen ostos. Eläinlääkärille on tarvinnut maksaa rokotukset joka kolmas vuosi, pari vuotiaana luustokuvat, kuusi vuotiaana silmätarkastus, kerran puhdistettu hampaat ja nyt kun ikää on jo mukavasti, niin käydään kerta vuoteen vuositarkastuksessa ottamassa verikokeet ja eläinlääkäri tutkii päällisin puolin.
Aika hintavia ovat, entäs iäkkäämmät, paljonko on vuodessa arvonalennusta?
Vierailija kirjoitti:
200 €, sekarotuinen. Ihana, terve koira, tutusta paikasta.
Mistä tiedät että on terve? Onko lonkat/selkä/kyynärät kuvattu, polvet ja silmät tutkittu? Mulla on puhdasrotuinen terveen oloinen koira, mutta siltä kuvattiin edellä mainitut ja sillä on D/D lonkat ja 6 vuotiaana alkanut silmäsairaus joka etenee. Mitään siitä ei kyllä huomaa, vaan voisin pitää sitä täysin terveenä jos en tietäisi totuutta.
Itselläni oli ihana sekaroituinen (seropi). Se ei maksanut mitään ja pentu matkusti minulle Lahdesta komeasti pikavuorolla. Vieläkin ikävöin sitä koiraa ja se oli minulle niin rakas.
Siinä oli osa jämtlanninpystykorvaa ja ulkonäöltään se oli pieni ja pörröinen. Isot tassut ja korvat 😍
1300€ dalmatiankoira (2019)
500€ sekarotuinen (2012)
Kyllä on ollut varaa hoitaa koira hyvin ja ostaa tuohon yli tonninkin hintaan, mutta silti meinasin tippua persauksilleni kun alunperin dallun hintaa lähdin selvittämään aiemman seropin ostokokemuksen jälkeen. Tulevaisuudessa jos koirakaupat ajankohtaiset niin pistää kyllä miettimään onko rotukoira todella tonnien arvoinen, varsinkin kun se hetki tulee olemaan joskus 10v. päästä ja hinnat varmasti kiivenneet.
En ihan allekirjoita rotupentujen hintoja arvonsa suhteen. Tuskin kukaan ostaa esim. taloakaan "ylihintaan" ajatuksella että jos ei ole rahaa ostaa sitä niin tuskin on rahaa tehdä tarvittavia remonttejakaan.
Maltankoira, 1700. Nyt jo muistoissa.
Shetlanninlammaskoirat, 2013 1200€ ja 2015 1300€. Hinnat nousee vuosi vuodelta, veikkaan että nykyään 1500 alkaa olla jo perus.
Phalene (perhoskoira) 1400,- /2019
Nyt kuulemma maksavat enemmän.. Vuosi sitten hinnat perhoskoirilla pyörivät 1200-1800 eurossa.
Eka koira maksoi 1200e, mutta sain sen rahan jo takaisin. Koira lähti kasvattajalle jalostuslainaan ja sopimuksen ehdoissa oli, että tietyn pentumäärän ylittyessä saan joko yhden pennun hinnan edestä rahaa tai sitten yhden pennun. Otin rahat, koska ei ollut silloin mahdollista pitää kahta koiraa ja rahalle oli tarve. Seuraavaan juoksuun taas astutetaan ja sitten otan kyllä pennun enkä rahaa, mikäli pentuja tulee riittävän monta. Australianpaimenkoira.
Vierailija kirjoitti:
200 €, sekarotuinen. Ihana, terve koira, tutusta paikasta.
Jos ei ole luustokuvattu, et voi sanoa terveeksi.
Vierailija kirjoitti:
Nyt pyytävät rukkas tarpeistakin lähelle tonnia ja ketun syöteistä (kissa) yli 500€
Tässä oivallinen esimerkki tyypillisestä koiraihmisestä:
1500 e käyttölinjainen saksanpaimenkoira, tällä hetkellä eläinsuojeluyhdistykseltä otettu paperiton vanhempi saksanpaimenkoira, joka maksoi 200 e. Sitä edeltävä saksanpaimenkoira myös eläinsuojeluyhdistykseltä, vanhempi koira sekin ja maksoi 50 e, kun se oli monesta paikasta palautettu. Koirassa ei kuitenkaan ollut mitään vikaa, oli vain täysin kouluttamaton.
No, mitkä ne syyt ovat? Kyllähän rotueläin maksaa, sen tietää kyselemättäkin. Eivätkä ne kulut siihen jää.