Miten voisin saada selvyyden siitä, olenko keskimääräistä tyhmempi?
Olen +30 nainen. Kahden lapsen äiti, vaimo ja ammatiltani terveydenhoitaja.
Olen kirjoittanut ylioppilaaksi melko heikoin arvosanoin...olisiko ollu c:n paperit.
Minua on alkanut viime aikoina ahdistamaan oma tyhmyyteni. Minulle ei jää kovin helposti mitkään nippelitiedot mieleen, saatikka edes vieraampien maiden pääkaupungit/liput. En muista helposti vuosilukuja (sotien yms), enkä muista kirjailijoiden yms tärkeiden henkilöiden nimiä ellei ne ole jotain helppoja ja paljon esillä olevia kuten Sinikka Nopola.
Vieraat kielet on aina olleet minulle vaikeita, koska en muista sanoja.
Lukivaikeutta minulla ei ole.
Mistä voisin saada selvyyden olenko oikeasti vain keskimääräistä tyhmempi? Vai onko se ihan selviö? Onko jokin mikä kertoo siitä erityisesti, muu kuin älykkyystesti?
Kommentit (20)
Itse olen testien mukaan hiemsn keskimääräistä tyhmempi enkä tee sillä tiedolla mitään.
Jos tänne kirjoittelet, olet todennäköisesti keskimääräistä tyhmempi ja vähätuloisenpi.
Mieti ensin miten tyhmä keskiverto ihminen on. Sitten ymmärrät, ettei sun asiat olekkaan niin huonosti. Muisti ja älykkyys ovat kaksi eri asiaa. Tätähän hait?
Kyllä haluaisin asian tietää. Tällä hetkellä koen olevani ystävieni seurassa "höntti" joka ei tiedä mistään mitään. Kun pelaamme ystäväpariskuntien kanssa tietovisailua tai ihan mitä vain, olen aina huonoin.
Jos tietäisin olevani keskimääräistä heikkolahjaisempi tms niin suhtautuisin asiaan rennommin.
Miten sulta sujuu sellaiset asiat, jotka ei vaadi paljon ns. nippelitiedon muistamista? Onko sulla parempi ns. arkijärki eli keksit toimivia ratkaisuja käytännön ongelmiin?
Ja eikös C:n paperit ole keskiarvoiset, ei siis "melko heikot" vaan ihan tavalliset.
Älä ainakaan usko AV:tä, koska keskivertoa ilkeämmät tietävät ap:n olevan aina tyhmä.
Noilla esitiedoilla arvioituna, mitä kerroit, et ole keskimääräistä tyhmempi. Nippelitieto ei ilmeisesti kiinnosta sinua ja tarvitseeko sitä edes kasata muistiin nykypäivänä kun kaiken voi selvittää nopeasti netistä? Voi olla että et muista tuollaisia asioita tarkasti, mutta et ole päättelykyvyltäsi normaalia heikompi. T. Psykologi
Jos sanojen ja nimien muistaminen on vaikeaa, sinulla voi ihan hyvin olla lievä lukihäiriö.
Älykkyydessä keskeisin asia on päättelykyky. Ymmärrätkö kausaalisuhteita? Hahmotatko asiakokonaisuuksia? Kykenetkö abstraktiin ajatteluun?
Olet keskiverto. Olen itsekin keskiverto ja tosiaan huomaan milloin olen itseäni tyhmempien tai älykkäämpien kanssa tekemisissä. Toisaalta vanhempani aina hokivat, että kannattaa olla tavallinen ja keskimääräinen, he pärjäävät loppupeleissä parhaiten.
Ei tuommoisella nippelitiedolla tee mitään. Et tarvitse mihinkään tärkeään asiaan tietoa jostain kirjailijoiden nimistä tms. Ehkä olet väsynyt ja muistisi heikentynyt sen takia, uupuminen saa aikaan epävarmuutta omien kykyjen suhteen.
Kirjoittamasi perusteella et vaikuta mitenkään tyhmältä, et keskimääräisesti etkä muutenkaan.
Hmm. Ise olen viehättyny ajatuksesta, jonka mukaan ihminen joka osaa kysyä itseltään, että olenkohan ihan tyhmä tai ainakin lähellä tyhmää, niin tuskin on itse ihan tyhmä.
Vielä tietysti pitäsi tietää, mitä takoitamme ilmaisulla tyhmä. - Joidenkin mielestä tyhmyydestä ja vähätuloisuudesta kertoo jo se, että kirjoittelee tälle palstalle. Vaan, kuinka vähän (tai laajasti) tyhmä on tällaisen johtopäätöksen tehnyt itse? - Tarkoittiko hän mahd. vain itseään ja otaksuu muiden olevan likimain samanlaisia.
Katsotko BB:tä, sohvaperunoita tai temptation islantia tms. Jos, niin olet keskimääräistä tyhmempi
Vierailija kirjoitti:
Katsotko BB:tä, sohvaperunoita tai temptation islantia tms. Jos, niin olet keskimääräistä tyhmempi
Paitsi että katsojien joukossa on myös keskivertoa älykkäämpiä.
SIiitä että sullla ei ole omaaa menestyksekästä elämää.
Vierailija kirjoitti:
Jos tänne kirjoittelet, olet todennäköisesti keskimääräistä tyhmempi ja vähätuloisenpi.
Kuten myös sinä.
Up