Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Etätyötä tekevät

Vierailija
20.02.2021 |

Te, jotka pystytte työskentelemään etänä: mitä työtä teette, ja millä koulutuksella?

Kommentit (55)

Vierailija
1/55 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiantuntija finanssialalla ja kaupallinen koulutus. Tykkään tehdä etätöitä, enkä koe tätä millään lailla raskaaksi.

Vierailija
2/55 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiantuntija vähittäiskaupassa, vtm koulutus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/55 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Projekti-insinööri rakennusliikkeessä, DI.

Vierailija
4/55 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

IT hommia. Medianomi alunperin, mutta opettelin koodaamaan. 

Ja sanonpa vaan, että etätyö kuulostaa hehkeältä, mutta todellisuudessa on kovat paineet todistaa tekevänsä jotain ja työtä mitataan tavoitteilla, joita kohti sitten yksinään kukin yrittää epätoivoisesti tarpoa. Kahvit vedetään työn ohessa, kun ei muista, että menikö pyykkeihin 5 vai 15 minuuttia ja huomasko joku chatista, että en ollut "online" silloin. Muutenkin tuo "online" oleminen stressaa. Vessassakin tulee kiirehdittyä. Pääsispä jo toimistolle takaisin....

Vierailija
5/55 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Controller, finanssiala, KTM

Vierailija
6/55 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yo-merkonomi, vientiassarin hommia teen.

Vierailija
7/55 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yliopisto-opettaja.

Vierailija
8/55 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koodaan, maisteri

Vierailija
9/55 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Media-ala, asiantuntija. Tradenomi.

Vierailija
10/55 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kysyn vuorostani, että miten te pysyvästi etätyötä tekevät osaatte rajata työajan ja vapaa-ajan? Mä tein etänä keväällä pari kuukautta ja nyt joulukuusta asti taas ja molemmilla kerroilla sama homma: totean istuvani koneella ihan koko ajan, työasiat valtaa ajatukset, vie unen, teen jopa 20 tuntia töitä vuorokaudessa. Ei kestävä tilanne, oon ihan puhki, ja tätä jatkuu vielä ainakin kaksi kuukautta.

Vierailija
11/55 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääministeri, kaupan kassa.

Vierailija
12/55 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehityspäällikkö, maisteri.

Vierailija
13/55 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei koulutusta, olen vain ylioppilas. Teen viestinnän töitä.

Vierailija
14/55 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtiolla asiantuntijatyö. HTM.

Ja sille joka kyseli, että miten työn ja vapaa-ajan yhdistäminen toimii, niin hyvin. Teen töitä max klo 17 asti. Mulla on muutakin elämää. En elä työlle.

Vierailija
15/55 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaanhoitaja

Vierailija
16/55 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asiantuntija vähittäiskaupassa, vtm koulutus.

vtm niinkuin viddumainen?

Vierailija
17/55 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä kysyn vuorostani, että miten te pysyvästi etätyötä tekevät osaatte rajata työajan ja vapaa-ajan? Mä tein etänä keväällä pari kuukautta ja nyt joulukuusta asti taas ja molemmilla kerroilla sama homma: totean istuvani koneella ihan koko ajan, työasiat valtaa ajatukset, vie unen, teen jopa 20 tuntia töitä vuorokaudessa. Ei kestävä tilanne, oon ihan puhki, ja tätä jatkuu vielä ainakin kaksi kuukautta.

Kyllä se välinpitämättömyys sieltä tulee. Ja sitten kun se tulee, tuska alkaa. Työ ei huvita, ei kiinnosta, mutta pakko tehdä. Aamut alkaa venymään ja vedät Teams palavereita sängystä toivoen että kukaan ei huomaa. Aamupala syödään lounaaksi. Onneksi koko tiimi on samoissa fiiliksissä, niin kukaan ei kiinnitä huomiota juuri sinuun, kunhan pidät huolen, että oma tuottavuutesi on yli keskitason. Näillä mennään!

Vierailija
18/55 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valtiolla asiantuntijatyö. HTM.

Ja sille joka kyseli, että miten työn ja vapaa-ajan yhdistäminen toimii, niin hyvin. Teen töitä max klo 17 asti. Mulla on muutakin elämää. En elä työlle.

Siis ihan konkreettisesti. Sä vaan laitat koneen pois ja that's it? Ei tule työasiat mieleen, ei tee mieli ottaa konetta esille ja tehdä jotain. Hitsi mä olen huono tässä. Ja mullakin on toki muuta elämää, hoidan kahden lapsen ruokahuoltoa ja autan kouluhommissa ja muissa, mutta muuten on kyllä koronan vuoksi menot aika vähissä. Ehkä sekin tekee tästä mulle hankalaa.

Vierailija
19/55 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helposti. Suljen koneen ja laitan sen pois silmistä.

Vierailija
20/55 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Markkinointia finanssialalla ja VTM. En siis ole koulutustani vastaavissa töissä ollenkaan, minusta piti tulla valtion virkamies mutta muutin ulkomaille ja päädyin vahingossa kaupalliselle alalle 😄

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kolme