Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä liikkuu ihmisten päässä, jotka koskettelevat raskausmahaa kysymättä?

Vierailija
20.02.2021 |

Äitini tuli vierailulle ja saman tien ovesta sisään astuttua yritti koskettaa raskausmahaani, 7. kuukausi menossa. Ihan refleksinä tuli oikeasti lyötyä se käsi pois lähettyviltä. Mikä saa ihmisen kuvittelemaan, että toista saa koskea noin vaan, varsinkin tässä tilassa? Oksettavaa.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen miettinyt ihan samaa. Kun odotin esikoista, minusta tuli jokin yleinen näyttelyesine, jota sai koskea ja lääppiä ihan miten tykkäsi, minulta tietysti kysymättä. Oli ahdistavaa loikkia karkuun kaikkia lääppijöitä, kun eivät sanomalla uskoneet. Sitten ihmettelivät että mikä on kun välttelin tapaamisia. Sanoin suoraankin syyn, niin sitten olin "herkkänahkainen, aina on meidän suvussa saanut raskausmahaa kokeilla" jne. Yksi jopa kehtasi puhua raskausmahan omimisesta!

Nyt odotan toista ja minulla oli valtavan paha pahoinvointi alussa. Se myös paheni, jos mahaani koski ja vieläkin, nyt 6. kuukausi menossa, tulee tukala olo jos mahaan koskee. Ultrat ja sydänäänten kuuntelut saavat myös aikaan tukalan olon, kohtu on jotenkin hassusti ilmeisesti tällä kertaa. Käytiin miehen kanssa miehen äidin luona alkuraskauden aikana nopeasti ja miehen äiti yritti koskea mahaani. Minun oli niin huono olo, etten edes ehtinyt reagoida. Tajusin vain, että loikkasin metrin taaksepäin ja ärjäisin tajuttoman kovaa, että jos koskee mahaani niin tirpaisen ja lujaa. Ei muuten ole sen jälkeen yrittänyt koskea ja taisipa kertoa muillekiin sukulaisille, kun eivät hekään ole yrittäneet lääppiä. 

Mielestäni kyllä sanoin esikoistakin odottaessa aika rumasti ihmisille, mutta ilmeisesti en tarpeeksi. Anoppi oli kuulemma oikeasti säikähtänyt tuota reaktiotani, kun en koskaan ole sellainen. Mutta minun oli ihan tosissaan todella huono ja kurja olo, että se reaktio kumpusi kyllä ihan täydestä sydämestä.

Vierailija
2/12 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit käyttänyt ehkäisyä niin ei tarvitsisi nyt täällä märistä joutavia

Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/12 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisit käyttänyt ehkäisyä niin ei tarvitsisi nyt täällä märistä joutavia

Eli jos nainen haluaa lapsia, se tarkoittaa, että hänen kehonsa on kaikkien omaisuutta, jota saa lääppiä ja kosketella miten haluaa? Eihä muidenkaan ihmisten vatsoja kosketella miten sattuu.

Sellaista naisvihaa tällä kertaa.

Vierailija
4/12 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
5/12 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
6/12 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan tuntenut pienintäkään tarvetta kosketella raskausmahoja, eikä minua ole myöskään kukaan raskausaikana tungetellut koskettelemaan. 3 lapsen äiti.

Vierailija
7/12 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista kenenkään koskeneen mahaani, mutta en nyt olisi oman äidin hellästi kosketuksesta hermostunut ollenkaan. Hän on sentään synnyttänyt minut ja koskenut paljon intiimiimpiinkin kohtiin kuin mahaan.

Ventovieraan koskettelua kyllä pitäisin outona, ei se ole sen sopivampaa raskaana olevaa kosketella kuin ei-raskaana olevaakaan.

Vierailija
8/12 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kaikki vähääkään kiinnostavat ketjut kuivuvat kokoon heti alkuun? Etusivulla on päivästä toiseen kaikenmaailman Temptation Island-ketjuja ja ties mitä ns. bimbo ketjuja, kyllä niissä riittää keskustelua.

Vierailija
9/12 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa olen miettinyt. Miksi raskaana olevaa saa joidenkin mielestä taputella vatsalle mutta tuskinpa kukaan tekisi samaa vaikka lihavalle ihmiselle. Samalla tavalla heilläkin on iso maha. Jos itse tulen raskaaksi joskus, ei vatsaani koske mieheni ja hoitohenkilökunnan lisäksi kukaan.

Vierailija
10/12 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa olen miettinyt. Miksi raskaana olevaa saa joidenkin mielestä taputella vatsalle mutta tuskinpa kukaan tekisi samaa vaikka lihavalle ihmiselle. Samalla tavalla heilläkin on iso maha. Jos itse tulen raskaaksi joskus, ei vatsaani koske mieheni ja hoitohenkilökunnan lisäksi kukaan.

Tämä! Anoppini ei uskonut, kun kielsin häntä koskemasta mahaani. Kielsin monta kertaa, mutta aina vain jatkoi ja jatkoi. Kerran sitten kun taas oli koskenut mahaani, sen jälkeen aloin taputella ja sivellä hänen mahaansa höpöttäen samalla "ai ai, kylläpä sitä onkin kasvettu hyvin taas!", kyllä muuten anopilla naama venähti. Anoppi on siis pahasti ylipainoinen. Ei muuten enää koskenut mahaani tuon jälkeen. Ja mies istui naama punaisena sohvalla yrittäen pidättää nauruaan, ei uskonut että oikeasti tekisin noin, kun sanoin hänelle tekeväni niin jos anoppi vielä koskee mahaani.

Vierailija
11/12 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä yleensä kosketan raskaustisujakin. Harvemmin siitä on varsinaisesti suututtu. Kysyn aina luvan muodon vuoksi.

Vierailija
12/12 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän ap tiedä itse, että onko äidin hellä kosketus kysymättä keskelle vatsaa ihan ok heidän välillään. Hän siitä päättää, ei kukaan muu.

Minuakaan ei kukaan sukulainen ollut halannut tai muuten koskenut yli 30 vuoteen, mutta raskausmahaan yritti useampikin tarttua. Kyllä varmaan on olemassa kumpaakin kulttuuria, eli että kosketellaan paljon ja jatkuvasti, tai sitten näitä suomalaisille tyypillisempiä joissa ei kosketa lainkaan. Jos on aina noudatettu jälkimmäistä tapaa, niin onhan se kummallista että yhtäkkiä päätetään täysin muuttaa se yhden henkilön yhden ruumiinosan kohdalta, vieläpä ilman sen henkilön suostumusta.