Amanda Harkimo: "Ei bussikuskin työssä ole mitään huonoa, mutta..."
Ohjelmassa Sinkut paljaana hänen mieskriteereistään nousi keskustelua. Amanda kun suorasukaisena naisena ilmoitti, ettei hänelle kelpaa bussikuski treffikumppaniksi.
– Tuo asia on ymmärretty hieman eri tavoin kuin mitä tarkoitin. Ei bussikuskin työssä ole mitään huonoa, mutta toivon kumppanilta kunnianhimoa ja halua pyrkiä elämässä eteenpäin. Kun olen itse yrittäjä ja seikkailunhaluinen ihminen, etsin miehessä samoja piirteitä. Olisi hyvä, jos kumppani jakaisi elämänkatsomukseni. Koen olevani kunnianhimoinen, enkä halua jäädä paikoilleen, hän selventää sanojaa.
https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/dcb78f1e-60d6-4690-954a-34f674…
Onko bussikuski mielestäsi kunnianhimoton? Onko duunari aina kunnianhimoton, joka ei halua edetä elämässään ja urallaan?
Kommentit (125)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hah, mitäs kunnianhimoa Amandalla itsellään on. Soittelee levyjä ja pyörii tosi-tv-ohjelmissa.
Onhan tuo monta kertaa kunnian himoisempaa, kun ajella päivät pitkät samaa reittiä hölmö ilme kasvoilaan.
Nainen ja erityisasiantuntija.
Sehän se vasta kunnianhimoista on soitella illasta toiseen samoja hittejä. Ihan satavarmasti bussikuski joutuu liikenteessä ajattelemaan paljon enemmän, kuin Amanda lättyä kääntäessään.
Nykyään musat soitetaan tietokoneelta noissa tilanteissa. Jollei ihan kännykältä tai tabletilta.
Toki varmasti on sellaisiakin DJ:tä, jotka eivät osaa mitään ja lähinnä painavat nappia, mutta jos puhutaan vähänkin paremmasta DJ:stä, niin kyllähän se vaatii valtavasti taitoa ja tietoa. Hyvä DJ osaa miksata kappaleet saumattomasti, hallita koko ohjelmiston efekteineen ja tehdä jokaisesta setistä omanlaisensa kokonaisuuden. Lisäksi tarvitaan lavaesiintymistaitoa ja kykyä lukea yleisöä reaaliajassa, jotta tanssilattia pysyy elävänä. Menestyvä DJ tarvitsee myös syvällistä ymmärrystä musiikin teoriasta esimerkiksi rytmistä, harmoniasta ja kappaleiden rakenteista sekä tietoa musiikin tuotannosta, jotta hän voi yhdistellä biisejä luovasti ja tehdä omia remixejä tai mash-upeja. Samaten musiikin historian tuntemus tarkoittaa sitä, että DJ ymmärtää, mistä eri tyylit ovat syntyneet, miten genret ovat kehittyneet ja miten klassiset tekniikat tai soundit toimivat nykyään. Esimerkiksi tuntemus house- tai techno-musiikin juurista voi vaikuttaa siihen, miten biisit valitsee ja miksaa. Kun haluaa päästä pidemmälle kuin pikkukaupungin kulmakapakkaan, vaaditaan todellakin vuosien harjoittelua, musiikillista silmää, teknistä osaamista ja luovuutta.
Kuka on Amanda Harkimo? Neverhöörd
Bussikuskin ammatti sentään rehellistä ja tärkeää työtä toisin kuin tiskijukka.
Olen ylpeä siitä mitä teen ja olen myös korkean arvon upseeri call of dutyssä!
Ennemmin sotilaana virtuaali kentällä kun jonkun oksettavan harkimon kanssa 😂
On täysin hyväksyttävää, että jotkut ihmiset viihtyvät työssä tai uralla, joka ei välttämättä vaadi suurta kunnianhimoa tai jatkuvaa etenemistä. Samalla on aivan yhtä hyväksyttävää, että joku toinen ihminen ei koe tätä elämäntapaa omakseen eikä tunne, että hänellä olisi paljon yhteistä sellaisen henkilön kanssa, joka ajattelee toisin. Jos joku itse on kunnianhimoinen, yrittäjähenkinen tai seikkailunhaluinen, on täysin luontevaa, että hän myös toivoo kumppanilta samanlaisia piirteitä, koska yhteiset arvot ja tavoitteet helpottavat parisuhteen rakentamista.