Amanda Harkimo: "Ei bussikuskin työssä ole mitään huonoa, mutta..."
Ohjelmassa Sinkut paljaana hänen mieskriteereistään nousi keskustelua. Amanda kun suorasukaisena naisena ilmoitti, ettei hänelle kelpaa bussikuski treffikumppaniksi.
– Tuo asia on ymmärretty hieman eri tavoin kuin mitä tarkoitin. Ei bussikuskin työssä ole mitään huonoa, mutta toivon kumppanilta kunnianhimoa ja halua pyrkiä elämässä eteenpäin. Kun olen itse yrittäjä ja seikkailunhaluinen ihminen, etsin miehessä samoja piirteitä. Olisi hyvä, jos kumppani jakaisi elämänkatsomukseni. Koen olevani kunnianhimoinen, enkä halua jäädä paikoilleen, hän selventää sanojaa.
https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/dcb78f1e-60d6-4690-954a-34f674…
Onko bussikuski mielestäsi kunnianhimoton? Onko duunari aina kunnianhimoton, joka ei halua edetä elämässään ja urallaan?
Kommentit (51)
Vierailija kirjoitti:
Mä olen bussikuski ja kyl Amanda siin on oikees et ei mul ole tippaakaan kunnianhimoa. Ei tää nyt mikään häävi duuni ole mut palkka on hyvä ja mä ainakin pärjään hyvin. Ehkä mä sit harkitsisin muita hommia jos lapaan jäis joku 1200e/kk
Paljon merkitsee myös mitä teet vapaa-ajallasi ja miten käytät rahasi. Jos juot baarissa joka viikonloppu ja laskujen jälkeen kaikki menee mitä tuleekin, ja kenties ulosotto odottaa, on se hieman eri asia, kuin asuntolaina ja elämä järjestyksessä. Bussikuski on ammatti siinä missä muutkin, ei tarvitse hävetä. Tehtaissa tarvitaan trukkikuskeja, firmat kuljettaa kamaa ja kuljetusalalla on kaikenlaisia alan työläisiä, miksi pitää vähätellä?
No nyt on löytynyt se yrittäjämies, kuopiolaisen hotellin aulasta. Nuorempi, pitkä ja komea, ja Amanda meni heti juttusille. Varmisti tilanteen myöhemmin ottamalla itse mieheen yhteyttä ja onni kukoistaa.
Ip-lehti tänään.
Pyöritteleekö tää amanda kunnianhimoisesti jotain vintagelevyjä viisikymppisenä dj:nä pappadiskossa? Mitäs muuta kunnianhimoista vois tehdä viidenkympin iässä ilman koulutusta? Ainiin, ajaa bussia...
Vierailija kirjoitti:
No nyt on löytynyt se yrittäjämies, kuopiolaisen hotellin aulasta. Nuorempi, pitkä ja komea, ja Amanda meni heti juttusille. Varmisti tilanteen myöhemmin ottamalla itse mieheen yhteyttä ja onni kukoistaa.
Ip-lehti tänään.
Prioriteetit kunnossa: Pitkä ja komea. Sama vähän kuin mies toteaisi löytäneensä hotellin aulasta isorintaisen blondin, jolla on yrittäjähenkeä.
Aina kun Amanda avaa suunsa, usko
Ihmisiin murenee hieman 🤦♀️
Kunnianhimoiset julgis naizet matkustaa dupahiin veivailemaan gamelien gul leja tseikin katsellessa vieressä seteleitä heitellen.
Bussikuski etenee urallaan satoja kilometrejä jokaisena työpäivänä.
"Kunnianhimoinen" amanda päässyt sukulaissuhteilla pyörittämään levyjä jäähalliin. Ilman tota hjallista tuosta imbesillistä ei olisi mitään koskaan kuulunutkaan.
Olen kiitollinen että oma tytär on normaali. Rehellisesti sanottuna vaihtaisin nimeni ja enkä toisi missään ilmi että olisin teinitasolle jääneen aikuisen lapseni äiti.
Googletin bussikuskin palkan ja olin kauhuissani siitä miten korkea se on vasten odotuksiani. Niin korkea että harkitsen itse ryhtymistä bussikuskiksi.
Ne asiat joita odotan miehessä on niin arvokkaita että niitä ei mitata rahassa. Siispä bussikuski joka osoittaa näitä asioita olisi minulle löydöistä löydöin ja tekisin kaikkeni että saisin hänet pidettyä pysyvästi.
Maisa törpöstä toi ei eroa mitenkään.
Vierailija kirjoitti:
no ei kyllä paljoa vaadi elämältä jos vähän rattia kääntää ja polkimia polkee ja siihen on tyytyväinen. Alisuorittajat eivät ole mitenkään seksikkäitä
Alisuorittajat? Eikö se bussi kuitenkin kulje ajallaan ja sinne minne kuuluu? Mitä alisuorittamista siinä on? ja erittäin luultavasti pääset myös hengissä perille ja kaikki muut yhtäaikaa liikenteessä liikkuvat säilyy elinkelpoisena. Kunnioitettavaa työntekoa!
Suomennos: Miehellä pitää olla hyvät tulot, että morsmaikun harrastukset saadaan kustannettua, toisin sanoen miehen tulee olla rikas.
Vierailija kirjoitti:
no ei kyllä paljoa vaadi elämältä jos vähän rattia kääntää ja polkimia polkee ja siihen on tyytyväinen. Alisuorittajat eivät ole mitenkään seksikkäitä
Mitä itse teet? Vertaillaan hyvässä hengessä.
Bussikuskin työllä on merkitystä, toisin kuin esim. Amandan työllä. Jos bussi jää tulematta tai ajaa harhaan sillä on merkitystä monen ihmisen elämässä. Se sijaan on ihan sama soittaako Amanda levyjä jäähallissa vai onko soittamatta.
Tuolla kunnianhimolla Amanda lienee tarkoittanut rahanahneutta.
Vierailija kirjoitti:
Bussikuski etenee urallaan satoja kilometrejä jokaisena työpäivänä.
On se ainakin kevyempää hommaa, kuin kovassa pakkasessa raksalla hanttimiehenä. Kalustot nykyaikaistuvat, ei enää ole mitään kolisevia ja jääkylmiä rotiskoja paljon liikkeellä.
Olen nainen, ja mun haaveammatti on aina ollut taksikuski. En lähtenyt yrittämään alalle, koska omaan ns. tervettä pelkoa, eikä baariasiakkaiden oksennusten siivoaminen oikein houkuttanut. Ois tietty ollut paljon muunlaisia mahdollisuuksia, mutta aikoinaan, kun olin nuori, ei tasa-arvo sukupuolten välillä oikein ollut tasa-arvoinen. Suhteita ois pitänyt olla.
Vierailija kirjoitti:
Maisa törpöstä toi ei eroa mitenkään.
Ei ehkä muuten, paitsi että M on kyllä osoittanut kunnianhimoa ja kouluttautunut. Ollut "oikeissa" töissäkin jo, ei soittele biisejä hallissa. Oli jo varmaankin pitempään kytännyt rikasta miestä, ja meinasi jo onnistuakin, mutta sai pettyä, ja tais pettää itsekin loppujen lopuksi.
Nykyinen tilanne on outo, vauva kai tulossa ja perhe-elämää viettää, vaikka väitetään että eroamassa olisi. Silti kunnianhimoisempi Amandaa, jolla on puolestaan niitä suhteita. Muuten ei olisi mitään eikä missään.
"Ei kiertopalkinnon maineessa ole mitään hyvää, mutta..."
Vierailija kirjoitti:
En kutsuisi alisuorittamiseksi. Nämä työt, joita usein halveksutaan ja pidetään huonoina, on sellaisia, että ilman niitä yhteiskunta romahtaisi. Jotkut turhat julkkikset, niin kuin tämä Harkimo, pitää itseään hieman liian tärkeinä. Ei kukaan heitä kaipaa. Jos esim. bussikuskit tai siivoojat jättää tulematta töihin, niin eipä ihmisten arki enää sujukaan.
Vierailija kirjoitti:
Naiset joutuu siivoojiksi ja miehet bussikuskeiksi jos heistä ei ole mihinkään muuhun ammattiin.
Tai ehkä toiset mieluiten siivoaa tai ajaa bussia? Ja jos siitä vielä maksetaan, niin hyvä.
Ihmettelen kyllä, millä meriiteillä Amanda latelee näitä vaatimuksia miehelle. Miehen pitää olla jotain toimitusjohtajatasoa, joka kylpee rahassa, mutta millä tavoin hän on itse menestynyt? Ehkä hän pitää julkisuutta itsessään - ja suhteilla saatua DJ-työtä - jotenkin niin merkittävänä, että on tavallisten duunareiden yläpuolella.
Itse näen asiat aivan toisin. Minulle Amanda on yksi näistä, jotka eivät omilla ansioillaan ole saanut paljoakaan elämässään aikaan. Eikä siinä, se on ihan OK, kunhan ei latele vastapuolelle kohtuuttomia vaatimuksia.
Kovat on älyltään kehitysvammaisella amandalla luulot itsestään. Perus bussikuskilla on takuulla enempi älyä kun jollain amandalla. Raha asiat ja kaikki ihan päin persettä kun ei osaa edes niitä hoitaa. Dj joka ei tiedä edes mitä se sana tarkoittaa.