haalari vai housut ja takki 1v 2kk pojalle tarhaan?
Poika aloittaa tarhassa syksyllä. Onko ulkoiluasuna parempi haalari vai kaksiosainen puku? Kannattaako laittaa joku goretex tai muu kalvovaate vai normaalit hengittävät ulkovaatteet ja kuravaatteet sitten niiden kanssa?
Kaikkea sitä täytyy miettiä, onneksi voi täällä kysyä vinkkiä ja muiden kokemuksia!
Kommentit (4)
Syksyksi välikausi- ja talveksi talvihaalari on ehdottomasti paras vaihtoehto :)
Tästä aiheesta oli muistaakseni pitkä keskustelu jos jaksaa selailla.Kannattaa satsata hyvään kosteudenpitävään haalariin,omia suosikkejani on lenne ja reimatec (jonathan on myös ok,mua ei vaan ole koskaan säväyttänyt ulkonäkö,makuasioita).Nahkaiset kengät on parhaimmat noin pienelle,lämpöiset.En ostaisi goretexeja.Liian kylmät noin pienelle talveksi.Takin ja housut voi ostaa kotona ja reissussa pidettäväksi,niin meilläkin ;) (poika on 1v 2kk)
Itse ostan edelleen kaikille halarit päiväkotiin, ja lapset nyt 6v, 5v ja 4v.
Muuten kuin päiväkodissa pidämme kyllä kaksiosaisia, mutta viime talvena kokeilin 5v esikoiselle takki0housut yhdistelmää päiväkotiin (kun itse halusi ehdottomasti) ja jo muutaman päivän jälkeen halusi sinne mielummin haalarin. On kuitenkin niin helppo pukea ja kestää lumileikit helpommin kastumatta!
Ehdottamasti haalari on pienellä mielyttävämpi touhuta. Ei itse osaa vetää takin reunaa alas kun se touhutessa nousee ylös. Haalarissa ei mene lumet takin alle mäenlaskussa ym.....
Haalari on helpompi pukea, helpottaa lasta, hoitajia sekä tietty vanhempia.