Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä olisi sellainen ala, että työn sisällössä olisi paljon vaihtelevuutta?

Vierailija
19.02.2021 |

En siedä rutiininomaista työtä yhtään. Muuten ehkä luokanopettajan työ voisi olla sisällöltään ihan ok, mutta en tule toimeen lasten kanssa yhtään, niin se siitä. Toimittajan työ voisi olla toinen, mutta huono työllisyys... Hoitoala ehdottomasti liian yksitoikkoista kuten muutkin perus duunarihommat. Arvostan näitä kyllä, mutta ei sovi minulle.

Tuleeko mieleen mitään aloja?

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yrityssaneerauskonsultti. Vauhtia riittää ja teflonmieli.

Vierailija
2/36 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon projektipäällikkö. Ei lainkaan rutiinitöitä, mutta kokoustamisesta kannattaa tykätä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosiaalityö

Vierailija
4/36 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen työterveyspsykologi. Ihmisten elämäntilanteet ja historia on aina mielenkiintoinen. Ja ihana nähdä kuinka ihmiset voimaantuvat. Ja työyhteisöjen tilanteet myös mielenkiintoisia ja haastavia.

Vierailija
5/36 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon projektipäällikkö. Ei lainkaan rutiinitöitä, mutta kokoustamisesta kannattaa tykätä.

Mä en tiedä yhtään, että mitä projektipäällikkö tekee :D Millaisia projekteja, kuinka pitkiä? Pitääkö olla paljon talousosaamista? Rahan pyörittämistä vähän stressaan ja pelkään itse.

Ap

Vierailija
6/36 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen työterveyspsykologi. Ihmisten elämäntilanteet ja historia on aina mielenkiintoinen. Ja ihana nähdä kuinka ihmiset voimaantuvat. Ja työyhteisöjen tilanteet myös mielenkiintoisia ja haastavia.

Psykologian opintoja joskus mietinkin! Onko työterveyteen vaikea päästä töihin? Työterveys- tai opintopsykologin työ voisi ehkä kiinnostaa. En näkisi itseäni pahasti mt-ongelmaisten apuna, mutta tuollainen enemmän elämäntilanteesta kuormittuneiden auttaminen, miksipä ei, jos sopisinkin alalle.

Ap

Vierailija
7/36 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuotepäällikkö teknologia-alalla isossa pörssiyrityksessä.

Vierailija
8/36 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin vastaan sosiaalityö. Etenkin aikuissosiaalityö. Miksei lasukin. Ei ole yhtään samanlaista päivää ja jokaisen asiakkaan kohdalla voi tulla mitä vaan eteen.

Vierailija
9/36 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vakuutus pe.. konsultin hommissa sopivan jän.. kun ei tiedä jää... siis jäädä vai lähteäkkö. Kiireiset aikatalut ovat työnsuola, näyttelijän lahjoista voi olla apua, kun sin.. puk.. ovat perässä. Tilannetaju ja juoksukunnosta on etua. Pappimainen asiakaspalvelu ja asenne työtäkohtaan on melkein eduksi ei haitaksi. Puhua pitää osata kuin Gigantin myyjä konsanaan. Siinä lyhyt työnkyvaus.

Vierailija
10/36 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä tahansa alalla projekti/hanketyö. Ei ole kahta samanlaista päivää.  

Vierailija
11/36 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maatalousala.

Vierailija
12/36 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkilöstöjohtaja, joka päivä tapahtuu jännää ja vaihtelua piisaa. Milloin joku työntekijä kavaltaa firman rahoja, milloin joku mukiloi kollegan, milloin joku karkaa juoppoputkeen, milloin joku pimahtaa ja uhkailee pomoja, milloin joku kilareissa irtisanoutu ja seuraavana päivänä soittaa itkien nöyränä pyytäen päästä takaisin. Milloin Pertti alkaakin transnaiseksi ja menee naistenvessaan ja muut naiset pelkää, milloin joku vahingossa lähettää alastonkuvan itsestään pomolleen.

Ei oikeasti uskoisi, mutta kaikki tää on totta ja tapahtunutta ja minä sit ”pääsen” ojentamaan näitä ja selvittämään sotkuja...

Vierailija
13/36 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en tiedä yhtään, että mitä projektipäällikkö tekee :D Millaisia projekteja, kuinka pitkiä? Pitääkö olla paljon talousosaamista? Rahan pyörittämistä vähän stressaan ja pelkään itse.

Ap

Projektipäällikkö on nimensä mukaisesti vastuussa projektin vetämisestä. Projektien sisältö riippuu alasta, toimeksiannoista jne. Ei ole olemassa vakioprojekteja, joita kaikki projektipäälliköt vetävät. Talousosaamisenkin tarve vaihtelee tapauskohtaisesti. Jonkinlaista osaamista toki aina pitää olla, että saa projektin pidettyä annetussa budjetissa. 

Vierailija
14/36 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin vastaan sosiaalityö. Etenkin aikuissosiaalityö. Miksei lasukin. Ei ole yhtään samanlaista päivää ja jokaisen asiakkaan kohdalla voi tulla mitä vaan eteen.

Luulen että minulla menisi hermot asiakkaisiin tai saattaisin pelätä heitä :D osittain sama ongelma psykologin työssä, mutta siinä saattaisi työpaikka vaikuttaa asiakaskuntaan.

Ap

Vierailija
15/36 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinteistönvälittäjä. Toki peruskaava suht sama, mutta jokainen kohde oma yksilöllinen tapauksensa. Asiakkaista nyt puhumattakaan. 

Vierailija
16/36 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keittiöala. Ala carte, suurkeittiö ja catering puoli niitä kun vaihtelee kyllästymisen iskiessä niin saa vaihtelua. Kaikissa tehdöön ruokaa on oikeastaan ainoa yhdistävä tekijä muuten se maailma noissa on ihan erilainen.

Vierailija
17/36 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Henkilöstöjohtaja, joka päivä tapahtuu jännää ja vaihtelua piisaa. Milloin joku työntekijä kavaltaa firman rahoja, milloin joku mukiloi kollegan, milloin joku karkaa juoppoputkeen, milloin joku pimahtaa ja uhkailee pomoja, milloin joku kilareissa irtisanoutu ja seuraavana päivänä soittaa itkien nöyränä pyytäen päästä takaisin. Milloin Pertti alkaakin transnaiseksi ja menee naistenvessaan ja muut naiset pelkää, milloin joku vahingossa lähettää alastonkuvan itsestään pomolleen.

Ei oikeasti uskoisi, mutta kaikki tää on totta ja tapahtunutta ja minä sit ”pääsen” ojentamaan näitä ja selvittämään sotkuja...

Apua :D kuulostaa tavallaan kyllä kiinnostavalta. Epäilen että riittäisikö itsellä kantti, huhhuh. Ja siis edelleen sama epäilys koskee sitä psykologin työtäkin, ja tämän myötä ehkä myös työterveyspsykologin...

Ap

Vierailija
18/36 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luulen että minulla menisi hermot asiakkaisiin tai saattaisin pelätä heitä :D osittain sama ongelma psykologin työssä, mutta siinä saattaisi työpaikka vaikuttaa asiakaskuntaan.

Ap

Älä edes harkitse psykologin uraa, jos arvelet etteivät hermosi kestäisi sossuntyötä ja/tai pelkäisit ihmisiä. Suurin osa sossun asiakkaista on ihan tavallisia ihmisiä, jotka ovat syystä tai toisesta joutuneet vaikeuksiin. Jos sellainen pelottaa, mikään ihmisten auttamistyö ei ole sinulle sopivaa. 

Vierailija
19/36 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poliisi.

Vierailija
20/36 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyviä ehdotuksia kyllä, pistää miettimään että mitähän ne omat vahvuudet ovat, kun tuo rutiineihin kyllästyminen on enemmänkin heikkous. Mutta olisiko minusta sitten kuitenkaan todella vaihtelevaan työhön, jaa'a...

Ap