Merinovilla sukat kusetusta
Miehen mummo antoi lahjaksi minulle ja miehelle syyskuussa kalliimman merkin merinovillasukat. Kummankin sukat muutaman käyttökerran jälkeen kuin haulikolla ammuttu. Reikiä siellä ja täällä.
Onko merinovillaiset vaatteet oikeasti näin luokattomia.
Mielestäni kalliiden sukkien pitäisi kestää pitempään kuin parit käyttökerrat pesuineen.
Kommentit (27)
Jep, kyllä oli sama henkilö kyseessä. Toki kirjoitukset edustaa asiallisempaa linjaa ja kieliasukin tällä kertaa huolitellumpaa.
Mulla on hyvät merinovillakerrastot ja sukat kestäneet vuosikausia. Ovat käytössä paljon, merellä keväällä ja syksyllä ja talvella luonnossa liikkuessa. Mulesing-vapaita toki.
Kyllä on tuttua tuo laatuvaihtelu. Nehän valmistetaan aika pitkälle Kiinassa jne. Joku kerasto puhkesi 7 kohdasta.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on hyvät merinovillakerrastot ja sukat kestäneet vuosikausia. Ovat käytössä paljon, merellä keväällä ja syksyllä ja talvella luonnossa liikkuessa. Mulesing-vapaita toki.
Okei no ehkä nämä oli sitten ns maanantai kappaleita
Harmittaa että vanha ihminen on halunnut ilahduttaa meitä kalliilla sukilla ja sukat on aivan peetä laadultaan.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on tuttua tuo laatuvaihtelu. Nehän valmistetaan aika pitkälle Kiinassa jne. Joku kerasto puhkesi 7 kohdasta.
Miehellä on vuosia käytössä ollut merinovilla paita. Siinä laatu on ok.
Sukkien Valmistusmaa ta en tiedä eikä sillä enää niin väliäkään. Pitää vissiin olla tarkkana jos itse merinoa ostaa.
Pitäisi olla polyamidia tekemässä niistä kestävämpiä. Jos on melkein 100% villaa niin eiväthän ne kestä.
Nää on 75% merinoa ja 20% polyamidia.
Teillä on turkiskuoriaisia jotka tekee reikiä villavaatteisiin. Tai pesty väärässä pesuohjelmassa.
Villavaatteita tuuletetaan - ei pestä jatkuvasti.
Jenni A kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Okei no ehkä nämä oli sitten ns maanantai kappaleita
Harmittaa että vanha ihminen on halunnut ilahduttaa meitä kalliilla sukilla ja sukat on aivan peetä laadultaan.
Ei ne nyt niin kalliita ole.
Villat piiloon jos koiperhosia lentää.
Ostin lapselle polarn pyretin merinovillasukkia nyt talveksi 5 paria. 14,95 ovh. Muutaman käyttökerran jälkeen ovat suttuisia sillai että alkavat mennä huonoksi. Vaikea selittää. Sillai pahan näköiseksi pörröttyneitä. Rumiksi menneet. Jatkossa mennään ihan perus villasukilla.
Ei ole turkis kuoriaisia eikä koita.
Kyllä sukista liki 40e pari on mielestäni paljon.
Vierailija kirjoitti:
Ostin lapselle polarn pyretin merinovillasukkia nyt talveksi 5 paria. 14,95 ovh. Muutaman käyttökerran jälkeen ovat suttuisia sillai että alkavat mennä huonoksi. Vaikea selittää. Sillai pahan näköiseksi pörröttyneitä. Rumiksi menneet. Jatkossa mennään ihan perus villasukilla.
Itse käytän jatkossakin Everestin talvisukkia. Halpoja ja kestää.
Olen ostanut Partioaitasta kotimaisia merinovillasukkia puolta halvemmalla ja ne ovat kestäneet vuosia. Olisikohan mummoa huijattu?
XXLn halpis merinosukat aivan mahtavat
lämpöiset, mukavat
toki nukkaavat aika paljon
ei niiden vuosikausia tartte kestääkkään
Vierailija kirjoitti:
Ennen kuin avaan tuon linkin, lausun ääneen epäilykseni siitä, että kyseessä on Emilia, eli mm. Silppuna, Petrana ja monina muina tällä palstalla esiintynyt henkilö. Tuorein hänen entisistä alter egoistaan taitaa olla Varjossa. Nyt avaan linkin ja katson, pitikö epäilyni paikkaansa.
Emilia toistaa blogeissaan aina samoja aiheita ja ei osaa vieläkään yhdyssanoja.
Vakioaiheet:
- miehen mummo, miehen isä, miehen setä
- ostosten ja niiden hintojen luetteleminen
- erilaiset ruoka-annokset huonoine kuvineen
- teatteri
- hevoset
- viha yhteiskunnan tukia ja tukia saavia kohtaan
- rikkaan esittäminen
- vaihtelevasti esittää äitiä/isää ja eri lukumäärää lapsia
Kerro minkä merkkiset ovat nämä huonot sukat, niin osaan varoa. Minulla on useita merivaatteita ja kaikki olleet hyvälaatuisia. Tiedäthän, että ne pitää pestä villapesuohjelmalla ja villapesuaineella? Tosin ohuita sukkia olet pessyt 40 asteessa.
Jossain vaiheessa päässyt koiperhonen munimaan?
Ennen kuin avaan tuon linkin, lausun ääneen epäilykseni siitä, että kyseessä on Emilia, eli mm. Silppuna, Petrana ja monina muina tällä palstalla esiintynyt henkilö. Tuorein hänen entisistä alter egoistaan taitaa olla Varjossa. Nyt avaan linkin ja katson, pitikö epäilyni paikkaansa.